Spring naar bijdragen

Zondag 28 augustus 2011

Yvette

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ik vind het altijd zo typisch he, Bambam...
sommigen willen dan drinken...wellicht tegen beter weten in...
en schrijven dan op het forum...."het kwam door....."
met daarachter, "daar wil ik eigenlijk de schuld niet op steken, want ik pak ze zelf" ....

dat komt op me over....ik wil die persoon of de omstandigheid toch wel de schuld
geven voor mijn drinken, maar om verdere reacties te vermijden ga ik maar alvast
vermelden dat ik daar toch de schuld niet op kan steken...tsja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB en niwi, swegt, ik weet het best wel, was 's middags al begonnen met de eerste. Na mijn trip al niet meer naar mijn favoriete taverne geweest en had even de tijd. Normaal gezien drink ik daar een koffie of iets fris, maar gisteren had ik ziets van, ach, eentje maar. Jullie kennen dat wel veronderstel ik. Eentje werd twee, dan naar de vriendin want die ging koken voor me en ze had een flesje wijn bij.
Geen pistool en ik was eigenlijk blij met dat flesje. Doch, dan was het hek van de dam, nachtwinkel over de deur en verder moet ik het niet vertellen zeker.
Zit nu op het werk na te denken over mijn daden, heb amper een kater jammer genoeg :huh:

1 tot 3 x per week is zoals ik ook het vroeger deed Rae, kan je het niet terugschroeven tot 1x ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
niwi

ik vind het altijd zo typisch he, Bambam...

sommigen willen dan drinken...wellicht tegen beter weten in...

en schrijven dan op het forum...."het kwam door....."

met daarachter, "daar wil ik eigenlijk de schuld niet op steken, want ik pak ze zelf" ....

dat komt op me over....ik wil die persoon of de omstandigheid toch wel de schuld

geven voor mijn drinken, maar om verdere reacties te vermijden ga ik maar alvast

vermelden dat ik daar toch de schuld niet op kan steken...tsja...

Het is zo typisch inderdaad. Maar zou af en toe ook deugd kunnen doen, es over triggers te mogen spreken zonder die hersensapverterende dooddoener erna steeds te moeten horen.

Ben behoorlijk zeker dat we allen weten dat de drinker het glas heft, niet de ander.

Ben eveneens zeker dat die dooddoener volledig voorbij gaat aan de reden waarom de drinker problematisch omgaat met zijn/haar trigger en uiteindelijk gaat drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niwi, de ellende is op zich heel erg teruggeschroeft. Doch de uitzondering maakt de regel.
Ik ga hier zeker niet opnieuw de gewoonte van maken, integendeel, want het niet drinken bevalt me ook.
Kan het moeilijk omschrijven en weet dat het een beetje dubbel klinkt, doch zo voelt het aan :huh:

Moet nu een schip gaan vastmaken, met ice tea in de hand :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet goed of er angst voor iets achter zit BB. Het is niet dat ik nu wil dat er iets ergs gebeurd hoor maar ik betrap mezelf erop dat ik niet de meest positieve instelling heb. Zit een beetje ingebakken. Als kind had ik het wel regelmatig. Soms hoopte ik dat ik zelfs dat niet alleen ik maar er iets in mijn omgeving gebeurde dat erg was waar ik de graantjes bij kon meepikken. Bijvoorbeeld mijn lief die met de auto tegen de boom knalde ofzo. Dat zou toch ook wel héél erg zijn geweest voor Fleur.
De held :). Ik kan me dat gevoel voorstellen...heb ik minder. Denk omdat dat je ook in een andere positie zet. Superheld BB :D

Ben er wel uit dat ik in mijn mindere periodes te veel denken ga over vanalles. Mezelf op een vergrootschaaltje leg. Dingen zoek misschien.

Een been breken voor een examen had me ook leuk geweest en hoogstwaarschijnlijk heb ik dat ook zeker gewenst maar het is niet iets dat me bij is gebleven.

Ik denk dat ik me verveel
Spijtig dat je aan het werk bent Will. Kan wel een ijsje gebruiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je er verders geen problemen mee hebt, ben ik volledig voorstander van af en toe even flink doorzakken en gewoon even lekker los gaan.
moet ook geleefd worden en niet eindeloos worden geannalyseerd en gemutst.
even lekkel doorzakken, kan ook helpen bij dingen relativeren en ja even gewoon mens zijn ha
ik zeg laat ze de * krijgen en proost

:wine:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
will

heb amper een kater jammer genoeg
:huh:

1 tot 3 x per week is zoals ik ook het vroeger deed Rae, kan je het niet terugschroeven tot 1x ??

Will je hebt in je leven katers genoeg gehad dus hoef je die niet meer te voelen, want als het daar aan lag, had je gisteren niet of matig gedronken. Ik denk toch dat je weer de keuze moet maken, wil ik af en toe drinken of wil ik helemaal gaan voor droog. En daar dan echt ook achter proberen te gaan staan. Van de andere kant is geen kater hebben best wel gevaarlijk. Je kan geen nare ervaring koppelen aan het drankmisbruik van gisteren, en dan is het grijpen naar de fles veel makkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dinah, sterkte met je dubbele strijd:present:

Ik heb nu al 3 dagen de kermis voor de deur een grote bar waar heel veel drank geschonken wordt.
Die omstandigheden kan ik inderdaad niet veranderen. Wel kan ik mijn gedachten een andere kant opsturen. Ik loop er nu trots doorheen ( want ik moet er met mijn hond uitlaten langs) en ben trots op mezelf.

Ik heb vitamine B1 gekregen van mijn verslavingsarts, want veel verslaafden hebben daar gebrek aan.
Het helpt ook tegen depressies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb ik ook fleur dat vele denken, zou af en toe mijn hoofd, gewoon even op vakantie willen sturen en dan ga ik gewoon mijn ding doen....huh
met veel denken over dingen kom je altijd negatief uit, maar vroeg in de morgen, serieus kort en krachtig nadenken over belangrijke dingen, kom je vaak snel tot zakelijke rationele oplossing
de gemaal in je kop hele dag is niet goed, moet je gewoon iets postitiefs gaan doen, hoge boom zoeken en lang dik touw....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
toine

als je er verders geen problemen mee hebt, ben ik volledig voorstander van af en toe even flink doorzakken en gewoon even lekker los gaan.

moet ook geleefd worden en niet eindeloos worden geannalyseerd en gemutst.

even lekkel doorzakken, kan ook helpen bij dingen relativeren en ja even gewoon mens zijn ha

ik zeg laat ze de * krijgen en proost :wine:

Van dit berichtje word ik niet zo vrolijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oppassen met je taalgebruik Toine..niet dat ik er aanstoot aan neem maar ik kreeg nog niet zo lang geleden een serieuze waarschuwing van Tactive en ik gebruik dan meestal zelf nog niet eens zulke vieze woorden.

Ik begrijp waar je op doelt Toine..er is ook niets mis mee op zich maar je moet ten allen tijde wel allert blijven. Van het moment je de controle kwijt bent, ben je niet adb. Hoeft ook niet als je geen alcoholprobleem hebt. Voor diegenen die dat wel hebben moeten zien dat ze de kracht vinden om de dag erop terug in rij te lopen. Dat kan héél moeilijk zijn.
Ik zou liever lezen dat iemand het bij de fles laat en niet blijft doordrinken. Maar na een tijdje ben je al blij dat iemand zich gewoon de dag erop herpakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ook niet, bolletje....maar ik wilde daar even niet op reageren...
maar dan het eerste gedeelte van de zin..."als je er verders geen problemen mee hebt"
het merendeel van de aangemelden hier heeft dat dus kennelijk wel,
want anders zouden ze niet aangemeld zijn....toch ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Af en toe es doorzakken is niet weggelegd voor een alcoholist, voor mij dus. Ik ben
onmatig in vele dingen, dat merk ik nu ik al een tijdje droog sta.
Rea, jij noemt het dooddoeners.
Drank is een dooddoener, letterlijk!

Mij zul je niet horen als iemand spreekt over triggers. Will had geen triggers,
hij wilde gewoon drinken schrijft hij. Prima toch. Schrijf dat dan.
Als iemand schrijft; ik heb gedronken, mede door een vriendin dan zeg ik daar iets over.
Omdat ik dat wil, het kan en het mag.

Het is voor mij goed geweest zicht te krijgen op mijn triggers,
zelfs al leidden deze bij mij niet tot terugval.
Ik heb nog een hoop te leren, ook nu ik nuchter ben.
Ik drink weliswaar niet maar dat wil niet zeggen dat mijn gedrag
altijd juist is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk Toine, dat snap ik dat van je hoofd zo nu en dan ff op
vakantie willen sturen. Ik word soms gek van al die gedachten.
Toch probeer ik daar een manier voor te vinden om er meer
rust in te krijgen. Maar dat gaat met en bij mij niet werken door
af en toe es door te zakken. Zou ik best nog es willen hoor,
daar niet van. Maar ik weet dat het daar niet bij blijft.

Als ik al es nadenk over drinken denk ik niet aan één of twee
biertjes. Ik denk dan aan beginnen met een sixpack en dan door naar
de wijn. Ik ben onmatig daarin en als die eerste twee er inzitten stop
ik niet meer. 24 jaar gedaan en ontelbare keren getracht maar vier
te drinken. Lukte bijna nooit. Dus ik ga niet doorzakken ook al
schreeuwt mijn hoofd daar wel es om

Ik kijk naar waarom mn hoofd vol zit, wat ik daaraan kan doen en
hoe ik dat kan realiseren. En soms lukt dat en ook heel vaak niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...