Spring naar bijdragen

Maandag 29 augustus 2011


Marc

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
jopie

dus ook weinig drinken

als het een functie heeft

in termen van rustig worden etc

is verdraaide gevaarlijk

lijkt me.




Heel juist Jop. Voor mij persoonlijk als minderaar is geen enkele reden aanvaardbaar om een glas te drinken behalve gezelligheid. Drinken (zelfs 1 glas) om rustig te worden, zelfzeker, om zaken te vergeten, om te relativeren, om een gesprek op gang te brengen zijn voor mij verboden. Sinds ik minderen als een optie aanvaard heb heb ik me er aan kunnen houden en dat voelt goed aan. Hoe meer controle op alcohol, hoe vrijer ik me voel wat dat betreft. Soms krijg ik de indruk dat ik een grens aanvoel en dat ik die dan betreed. Maar tot nu toe heeft dat bij mij vooral geleid tot een nog strengere controle.

*dt-foutje :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb me net weer zo kwaad zitten maken, over dingen die weer niet liepen zoals ik wilde.
Tot 2 keer toe de belofte, dat er teruggebeld zou worden, en vervolgens niets meer horen, waardoor je niet weet waar je aan toe bent.
Grrr, snap die mentaliteit van tegenwoordig gewoon niet meer.
Er wordt maar wat met je aangesold.
Enfin, realiseerde me, dat me dat vroeger vreselijk zou triggeren, en ik dus zou snakken naar drank.
Tijd heelt alle wonden, heb dat gevoel gelukkig niet meer.

Dus..Twijfelaars, je ziet het triggergevoel wordt absoluut minder, en kan zelfs verdwijnen.
Als je maar vol houdt he:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
jopie

quote:


Originally posted by:
Rae

Soms krijg ik de indruk dat ik een grens aanvoel en dat ik die dan betreed. Maar tot nu toe heeft dat bij mij vooral geleid tot een nog strengere controle.

o


die herken ik wel

alsof ik eerst zelf die grens moet zien/beleven voordat ik m accepteer

maar dan stáát ie ook.



Helaas heeft dat inzicht weinig als geen invloed op bingedrinken. Of zelfs niks mee te maken. :(
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Alb,

toch wel wat gemist vandaag. Er is redelijk wat ervaring uitgewisseld omtrent inlegkruisjes. Ook de good practices omtrent het douchen zijn bijgescherpt. Afkortingen omtrent namen werden besproken zonder al te veel poespas en talloze tips om in te slapen vallen te rapen, als bonus.

Kan al tellen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij zijn er momenteel
een aantal situaties die erom vragen
om vooral rustig te blijven.

Voorheen zou ik overwegen om te gaan drinken,
nu niet.
Het helpt niet en alles is na de roes nog
hetzelfde.

Ik bedenk mij dat ik nu wel uitspraken
durf te doen of beslissingen neem,
die ik voorheen niet zou durven.

Het voelt eng en het gaat niet zonder
emoties, zeker niet.
Het is een roerig gebeuren in mijn
bovenkamer.

Toch blijf ik bij mezelf hoe moeilijk
ik dat ook vind.
Jarenlang heb ik bepaalde situaties vermeden
of ben er maar in meegegaan voor de goede lieve vrede.

Dat kan ik niet meer, ik wil trouw blijven aan mezelf.
Ontzettend moeilijk en doodeng vind ik het.

Maar heel, heel stiekum ben ik toch een beetje
trots op mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen weer te zaam,
mooie dingen zijn er alweer geschreven.

Na een telefoontje van mn toekomstige werk werd ik me toch een partij chagerijnig. terwijl er
niets aan de hand was/is. Ik ben gaan verven en probeerde me te bedenken wat ik voelde en wat er nou ad hand was. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat ik denk/vermoed dat
de afspraken weer gewijzigd gaan worden.
Maar dat weet ik helemaal niet zeker!
Ik had mn mobiel vergeten toen ik op de tuin was anders had ik het meteen ff gecheckt.
Nu wachten tot morgen. Ik heb eind vd week een afspraak. Maar iets in de toon van de stem van
die persoon maakte iets in me wakker. Het begin daar, en ik ben nog niet eens begonnen, is moeizaam geweest.
Moeizame onderhandelingen, later werd daar door omstandigheden op teruggekomen, wat ik kon begrijpen en ook niet erg vond en nu wordt het wellicht weer anders.

Waarom triggert dit me zo? Het geeft onrust. En daar hou ik niet van. Maar goed, accepteer
wat ik niet kan veranderen. En waarschijnlijk is er niets aan de hand.

Ik heb het gevoel dat er enigzins met me gesolt gaat worden. Of wordt. En dat geeft me dan een machteloos en rot gevoel.
Zo ff delen, dat lucht op.
Mn reactie is zo anders in vergelijking met de vorige x. Toen was ik heel relaxt en kon prima omgaan met de veranderde afspraken, geen probleem. Misschien is het nu ff iets
van; 'nee he, niet weer iets anders'. Nou ja, we sulle sien...

Ik heb wel één en ander kunnen verven ook al kwam de regen weer met bakken uit de hemel.
Ook al kan ik niets veranderen aan het weer; ik ben er onderhand strontflauw van.
Misschien hebben hullie, de weermannetjes en vrouwtjes nou es gelijk en wordt het eind vd
week wat zonniger en droger. Dat zou ik fijn vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
albertina

.

Maar heel, heel stiekum ben ik toch een beetje


trots op mezelf.



Nou Tien, je hoeft niet stiekum trots te zijn op jezelf hoor, je hoeft het niet van de daken te schreeuwen maar gewoon een hele trotse Tien, mag best wel. Ik ben het in ieder geval wel op je.

Rae een hele goeie samenvatting van de d.draad kerel.:P

net op t.v. gekeken dat er dit jaar meer mensen last hebben van een dip. Er is nu ook een nieuw ding genaamd
"Valkee" Twee ledlampjes die je in je oren moet duwen. Nou is dat niet zo heel belangrijk want dat ding is nu al weer de grond ingeboord, maar wel dat er nu al meer mensen in een dip zitten vanwege te weinig zonlicht.
Ben al met mijn ledlamp gestart eergisteren. kijken of het gaat helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bam. Dat gevoel van machteloosheid heeft dat er mee te maken dat je misschien graag de touwtjes in handen blijft houden?
Mij kwam je over als iemand die graag de leiding neemt, en dat kan nu niet, men heeft voor jou besloten en jij moet maar mee gaan. Heb je nu het gevoel dat je de controle verliest of zo en voel je je daardoor rot?
Hoop niet dat ik te direct ben het is niet de bedoeling je pijn te doen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Madelief

En dan ineens.....slaat de paniek toe....


Heb ik wel genoeg hapjes?


Krijg ik het op tijd af? En oh ja wat gaan wij dan eten vanavond?


Was ook nog wat dingetjes vergeten, maar mn lieverd heeft het voor me gehaald!!!


Dus ik ga nu snel weer verder!



Zo genoeg gedaan voor vandaag, morgenvroeg weer verder!
Ik heb niet echt de tijd gehad om alles te lezen, dat ga ik op een rustig moment wel doen.
Eet smakelijk allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Ben je nu een beetje rustiger Made? Heb je het gevoel dat alles nu klaar komt?



Ja Bol, het komt wel goed.
Morgen staat de wekker toch weer heel vroeg, dus ik ga dan gelijk aan de slag.
Ik moet eigenlijk nog wel teruglezen, interessant wat ik zo snel zag!
Mediteren doe ik regelmatig. Soms lukt het, soms niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...