Spring naar bijdragen

Dinsdag 30 augustus 2011

Marc

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 109
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb nog een beetje het geluk dat mijn dochter nog niet zo aan het rebelleren is. Op het moment is ze nog redelijk braaf..
Maar ik weet wel hoe zwaar het kan zijn om alleen alles te moeten rechttrekken en kan me voorstellen dat wanneer je het daarom ook nog elke keer moet bekopen, teveel wordt. Alles alleen doen is al erg genoeg. Haar gedrag kan je wel missen als kiespijn veronderstel ik.
Het is niet zoveel waard maar ben er zeker van dat ze ergens wel weet wat je allemaal voor haar doet.
Tieners kunnen zo egoïstisch zijn, alleen niet in hun ogen natuurlijk.
Het wordt wel beter maar daar heb je ook geen bal aan natuurlijk.

Alleen staan sucks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja vliegdromen Rae. Misschien een beetje een late reactie.
Mijn manneke had vaak vliegdromen, en wat ik er van begreep is, dat hij op dat moment zich vrij van zorgen voelde. Een gevoel van bevrijding van het dagelijks leven en zonder zorgen. Het loskomen van het aardse. Dus op dat moment ben je in evenwicht met je gevoel.
Ik heb het met schaatsen. als ik droom dat ik schaats dan krijg ik tijdens het schaatsen een heerlijk gevoel. alles is dan in evenwicht zeg maar ondanks ik heel hard ga. Dat voelt heerlijk aan.
Vliegdromen vind ik heel eng dus voor mij niet zo prettig. Ik raak altijd in paniek als ik die dromen heb. Ik wil dus niet loskomen van het aardse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog niet helemaal bijgelezen .... te druk maar toch even dit
Han : je doet je best, je geeft liefde en geeft wat ze nodig heeft, kortom je geeft wat je kan ... meer kan je niet doen !!! dus laat los (gemakkelijk gezegd van een moeder die jaren haar 2 kids ook alleen heeft opgevoed.... ) maar toch soms draait het 'goed' (niet altijd wat jij wil natuurlijk) én soms gaat het mis (niet jouw fout!!)

Fleur hoe gaat het met je ... ???? lees af en toe wel even bij als ik de tijd heb maar ben be'god niet up to date ... sorry .
nog veel ups and downs??? en hoe zit het met onze rendez-vous??? had je een pb gestuurd waar en wanneer maar tot hier toe geen antwoord? moet ik daaruit concluderen dat het niet doorgaat 'cold turkey' kippetje??? of geen zin ,... of niet aangekomen?...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan je er met haar over praten of wimpelt ze het af als je haar vertelt dat de manier waarop ze reageert je pijn doet?
Ach waarschijnlijk gaat het op die leeftijd het ene oor in het andere weer uit.
Moeilijk om daar een evenwicht in te vinden als niets goed genoeg is. Tja wat moet je dan nog op den duur? Achter het behangpapier kleven!
Je kan alleen maar je best doen Hannah, zoals je zegt..ze moet wat meewerken ook.
Ook al aan je vorige postings te lezen is het heel duidelijk dat je een boel van haar houdt ondanks ze het van tijd tot tijd waarschijnlijk niet verdient. Doet pijn van tijd tot tijd..
Misschien komt ze terug op haar daden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kinderen groot brengen in je eentje is een zware opgave Hannah.
Mijn moeder heet het ook gedaan en toen ik jong was heb ik dat niet altijd zo gewaardeerd.
Toen ik volwassen werd heb ik pas begrepen hoe mijn moeder ervoor heeft gestaan en ben ik alles gaan waarderen wat ze voor me heeft gedaan. Veel geld was er bij ons thuis ook niet maar als ik er nu aan
terugdenk was er eens zoveel liefde. En dat is iets waar ik haar altijd dankbaar voor zal blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avond luitjes,

Werkdag 2 zit er weer op.
Wat gaat een dag dan snel.
Had vanmiddag even erge trek, maar heb het doorstaan.!

Hannah: wij zijn, als moeders, zo ontzettend kwetsbaar wat onze kinderen betreft he?
En het gaat helaas niet altijd in harmonie.
Mooie reactie van Aicha, dus verder zeg ik maar niet zoveel, behalve dat ik je veel sterkte toewens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben één en al up en down sunshine. Volgens mij heb ik één of andere weet ik veel..Ik ga een stempeltje voor mezelf zoeken :huh:

Had jij al een datum voorgesteld via pb?? Die pb heb ik niet gekregen :huh:. Kan meestal niet antwoorden op pb's maar nu krijg ik ze al niet allemaal toe ook niet :o.
Nee, echt..niets van ontvangen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur had je idd al 2x een pb gestuurd met datum en waar + mijn (e-mail) adres
blijkbaar niet aangekomen ... spijtig had wel gelezen dat je problemen had met pb dus ik probeers eerstdaags nog eens
en wat dat etiketje betreft ... wil je dat écht ??? .... of mss voer den psychiater het zegt: 'up zen aantwaarps = ge ze zou zot als een achterdeur.... niks me aantevangen, en gewoen klasere'
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk Hannah. En natuurlijk zou je ze voor geen goud willen missen, maar als ik soms zo lees dan lijkt het me zo ontzettend moeilijk om kinderen groot te brengen. en zeker als je het in je eentje moet doen. En dan daarbij nog niet kunnen geven door geldgebrek, pfftt dat doet pijn aan je hart. Ik zou er echt onderdoor gaan. Hewb altijd diep respect voor mensen die het kunnen.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah,

Het lieve kind zit er nog wel ergens in, maar de puber"schil" verstopt dat nu voor je. Je zult er nu niet veel aan hebben, maar dat lieve kind komt later weer boven.
Engelengeduld, gevoel voor humor en relativeren zijn de eigenschappen die je nu het hardst nodig hebt. Ik ken alleen geen winkeltje waar je het kan kopen.

Heb gewerkt met moeilijk opvoedbare pubers. Met de meesten komt het echt goed!

Sterkte met alles,

Lytse.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dochter is morgen weer terug Lytse. Heeft eergisteren nog ff gebeld. Doet ze anders nooit dus was wel fijn..
Vandaag is iets beter :sun:. Het schommelt nogal erg de laatste tijd maar ik herhaal mezelf een beetje :D
Moet morgen eens uitzoeken hoe ik die google vertaler eruit krijg. Dacht dat ik ergens las dat dat het probleem wel kon zijn.
Misschien lukt het dan beter. Wil zeker nog reageren :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Bolletje, wat mijn moeder heeft meegemaakt daar heb ik mijzelf angstvallig voor beschermd.
Ik heb dan ook geen kinderen.
Toch had ik ze best graag willen hebben maar ik heb het nooit gedurfd.
Bang dat ik ze tekort zou doen, niet goed voor ze zou kunnen zorgen.
Heb er jaren met mijzelf over in dubio gelegen en heb er eigenlijk nog geen vrede mee dat het zo gelopen is.
Heb mezelf nooit als ideale moeder kunnen zien (bang dat ik tekort zou schieten).
En ook nooit was een partner goed genoeg om vader te zijn.
Ik wilde perfectie van beide kanten maar ja dat is natuurlijk onmogelijk.
Poeh altijd dat overwegen of je wel iets goed kan doen.
Vreselijk vermoeiend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Aicha. Zo heb ik ook altijd gedacht. Ik zou dus m'n kinderen nooit alleen buiten laten spelen. Bang dat ze ergens onder zouden komen. als ik ooit op t.v. zie dat een moeder die pas bevallen is, haar kind laat dragen door een ander dan zou ik al helemaal gek worden. Ik zou denk ik al moeite hebben dat mijn partner die kleine zou pakken. Of ik zou mijn kind nooit mee geven aan m'n partner, hij zou eens even niet opletten. Ooooo nee hoor geen kinderen. Terwijl ik vaak tijdens mijn bezopen avonden huilde omdat ik geen kinderen heb genomen. Vroeg mezelf vaak af, hoe zouden mijn kinderen eruit hebben gezien, zouden ze op mij hebben geleken, zou ik iets van mijzelf kunnen herkennen. Ik weet wel dat ik alles maar dan ook alles voor mijn kinderen over hebben en ze veel te veel verwend hebben. Das natuurlijk ook weer niet goed. maar al die zorgen, pfft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...