Spring naar bijdragen

Woensdag 7 september 2011


Marc

Aanbevolen berichten

Goedemorgen medestrijders :D

Als eerste bedankt voor de felicitaties van afgelopen maandag!

Om heel eerlijk te zijn.... zijn jullie de enige die er uberhaupt over nagedacht hebben en de moeite hebben genomen om te feliciteren.

Op dit moment zit ik tijdelijk in een begeleidt wonen groep en alles is nieuw en onwennig, verder is de familie lekker op vakantie en tja........automatisch val je weer terug naar het bekende.. ADB dus :)

Hoe is het nu?

Nou ja, zoals boven vermeld, ik woon nu in een begeleidt wonen project, waarbij het de bedoeling is dat ik met een half jaar weer thuis kom.

of dit allemaal gaat lukken? pfff, we wachtten geduldig af

maar hoe ben ik daar nu terechtgekomen?

nou ja, de alcohol laat ik nog steeds voor wat het is maar na de diagnose borderline en adhd ben ik uiteindelijk aan de ritalin belandt.

Top spul!!!! eindelijk kon ik weer nadenken, de energie werd in goede banen geleidt, ik voelde me helemaal fantastisch.....de wereld kon ik aan en zelfs beter maken.

Joehoeeeeee, hier kwam de Borderline om de hoek kijken, medicijnen, therapie en alle goede mensen zomaar in één keer aan de kant geschoven.

Ondertussen voelde ik mijzelf steeds dieper en dieper wegzakken. Creabea zoals ik ben, had ik wel even de oplossing gevonden

Amfetamine!!!!

Na twee maanden flink de drugsdosis op te voeren, raakte ik diverse malen in een psychose, die ik overigens helemaal niet erg vond, ik heb de tijd van mijn leven gehad (tot de opname uiteraard).

Tja, na drie keer de ervaring om vastgebonden in een isolatiecel te liggen moet je toch een keer tot de conclusie komen dat er een beslissing gemaakt moet worden.

Die beslissing is dus gevallen en genomen, ik zal nooit een normaal leven leiden maar met veel hulp en ondersteuning moet ik toch redelijk normaal moeten kunnen functioneren.

Tot zover het relaas van mij.

Hopelijk gaat het met jullie alles een stuk beter dan hier en zijn jullie niet zo eigenwijs als ik :D

dikke knuffel van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

vicks laat de tranen maar komen hoor!!

enne je bent al op dag 3..

hoe gaat het nu met je?

en die boodschappen, MOET je die echt doen? of kan je ook in leven blijven zonder de supermarkt vandaag?

en als je gaat, laat het dan even weten,.. en ook als je weer terug bent... en dan vooral WAT heb je gekocht, of liever, wat heb je NIET gekocht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willen jullie ff duimen voor me? Ik ga zelf maar de buitenstopcontacten plaatsen anders komt er niets van. Heb het een maand of 10 geleden aan iemand anders gevraagd maar die heeft het zo ontzettend druk, dat het niet gaat lukken. Als jullie me niet meer zien, lig ik met m'n haren recht overeind in de tuin hé?:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahahaha,

ik kom nooit van jullie af.............al is het alleeeeen maar omdat jullie zo enthousiast blijven :P

Vicks,

Jammer genoeg is het leven zelf erg moeilijk, dronken en stoned zijn helpt niet echt en maakt het zelfs erger.

Het enige wat ik kan vertellen is dat je niet alleen bent.

Grijp elke hulp aan die je kan krijgen en gebruik je humor om de dagelijkse portie ellende nuchter te hanteren.

Schelden mag hier niet maar schreeuwen wel............ lucht je hart en ga met een sterk gevoel weer door. (nuchter wel te verstaan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: lilly
vicks laat de tranen maar komen hoor!!
enne je bent al op dag 3..

hoe gaat het nu met je?
en die boodschappen, MOET je die echt doen? of kan je ook in leven blijven zonder de supermarkt vandaag?

en als je gaat, laat het dan even weten,.. en ook als je weer terug bent... en dan vooral WAT heb je gekocht, of liever, wat heb je NIET gekocht!

quote>


Het gaat wel Lilly en die boodschappen die moeten echt ja want er moet vandaag ook weer gegeten worden, haal meestal voor 1 dag, ik zal eens kijken of ik voor vandaag én morgen mee zal nemen en het dan niet teveel sjouwen is.
Ik zal laten weten wat ik wel en niet gekocht heb, eerst moet ik nu even gaan douchen en een zoveelste wasje aanzetten en eentje ophangen.
Hoe voel jij je nu Lilly ?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Willen jullie ff duimen voor me? Ik ga zelf maar de buitenstopcontacten plaatsen anders komt er niets van. Heb het een maand of 10 geleden aan iemand anders gevraagd maar die heeft het zo ontzettend druk, dat het niet gaat lukken. Als jullie me niet meer zien, lig ik met m'n haren recht overeind in de tuin hé?:Pquote>


Dat je het durft bolletje, ik doe het je niet na met stroom werken, als de dood ervoor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: tasseke
hahahaha,

ik kom nooit van jullie af.............al is het alleeeeen maar omdat jullie zo enthousiast blijven :P

Vicks,
Jammer genoeg is het leven zelf erg moeilijk, dronken en stoned zijn helpt niet echt en maakt het zelfs erger.
Het enige wat ik kan vertellen is dat je niet alleen bent.
Grijp elke hulp aan die je kan krijgen en gebruik je humor om de dagelijkse portie ellende nuchter te hanteren.

Schelden mag hier niet maar schreeuwen wel............ lucht je hart en ga met een sterk gevoel weer door. (nuchter wel te verstaan)quote>


Klopt als een bus tasseke, maar als ik dan jouw bericht net las dan denk ik ''wat zeur ik nou''
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: lilly
zit wel een beetje te huilen hoor,...
ik heb zon kater, en dan niet alleen lichamelijk..

oke, dag 1 dus,...
en die is nog maar net begonnen..
mijn angst en twijfel is.. waarom zou het me nu, na alll die pogingen wel gaan lukken??
daar zit ik een beetje mee..quote>


Niet de moed laten zakken (hoor wie het zegt). Ik ben sinds juli jl. weer actief op het forum en in tussen tijd 1 week niet gedronken. Ging weer te snel de fout in. De bijwerkingen bij mij spelen een enorme rol wat voor mij een struikelblok nog is. Maar door het lezen hier in de draadjes denk ik dagelijks na over hoe ik het wel en hoe ik het anders wil doen. Ook voor mij komt de tijd dat ik het ook echt naast me leggen.

Probeer de angst en de twijfel voor vandaag in leuke dingen te zoeken. Sterkte :present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, ja dat van die apotheek dat had ik ook.

Op een gegeven moment was ik zo kwaad dat ik van boosheid met die pillen ben gestopt.

Dat spul werkt op een gegeven moment niet meer en nu kan ik zeggen dat die pillen volgens mij een bepaalde angst of stress in stand heeft gehouden.

Rottig dat je dochter niet aan de opleiding mag beginnen.

Wat een gedoe allemaal.

Ik kan me voorstellen dat je daar knots van wordt.

Ja en dan de eigen bijdrage.

De bedragen zijn gewoon niet normaal meer.

Maarja, feit blijft, drank lost dat probleem ook niet op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Lilly, zoveel aanmeldingen en sommigen

haken dan weer af of komen na een tijdje

toch weer terug. Alcoholverslaving is een ziekte

die je vanuit verschillende disciplines kunt benaderen:

Bio, Psychologisch en Sociaal. Een ieder heeft zijn

eigen uitdagingen en proces, en niet te vergeten

een eigen karakter en persoonlijkheid.

Het gaat om het volhouden en doorzetten. Ergens

aan beginnen is vaak makkelijk, maar dan doorzetten.

Ik put kracht uit de doorzetters, die hier na jaren

nog steeds komen om anderen aan te moedigen

en te ondersteunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey BamBam, ook mijn felicitaties! :present:

Je toont respect naar die persoon toe als je de relatie (bv. vriendschap)

wilt herstellen. En als je in een hogere macht gelooft, dan weet je

dat je hiermee een goede oorzaak legt.

Ik had gisteren 'last' van de emotie verdriet. Ik had binnen mijn

geloofsovertuiging afstand genomen van een organisatie die ik

een tikkeltje sektarisch vind. Maar het gaat om mijn vrije wil, nietwaar?

Afijn, ik heb de emotie niet gekoppeld aan 'drank', maar ben lief voor

mezelf geweest en heb 3 films gehuurd.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joris geloofssekten of organisaties of hoe je het ook noemen wilt, zijn vaak hartnekkig. Het zit zo in je brein ingeprent dat het heel moeilijk is om daar van los te komen. Het gaf je een groot stuk zekerheid.

Ik hoop dat je nu die zekerheid bij jezelf kunt vinden joh, dan ga je je veel sterker voelen in de toekomst en heb je houvast aan jezelf. Maar dat het verdriet doet kan ik me heel goed voorstellen.

Heel veel kracht en sterkte joh.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vicks,

Dit heet het 'organiseren van drank' in huis halen. Wat je kunt

doen is om met een volle maag boodschappen te doen op

een niet risicovolle tijdstip voor jou. Soms helpt het ook

om naar een andere supermarkt te gaan waar ze jouw 'favoriete' merk

niet hebben. En wees je ervan bewust dat wij ook fysiek

reageren op drank. Dus vermijd de gang van drank. Neem een

grote boog. Neem in je tas altijd een flesje water mee

en een snack om die trek direct de kop in te slaan! ...ehhh,

iets beschaafder... om de trek weg te nemen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...