Spring naar bijdragen

Maandag 12 september 2011


Shahire

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

ik vraag mezelf wel eens af waarom

de drank altijd met naam en toenaam

wordt benoemd.

Mij zal het een zorg zijn wat iemand drinkt,

het feit dat men hier schrijft zegt genoeg.

Maar goed, dat zal aan mij liggen.

Ik ga er niet van drinken maar ik vind het nou niet

bepaald interessant merk en soort te lezen.

:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: albertina

Goedemorgen,

ik vraag mezelf wel eens af waarom
de drank altijd met naam en toenaam
wordt benoemd.

Mij zal het een zorg zijn wat iemand drinkt,
het feit dat men hier schrijft zegt genoeg.

Maar goed, dat zal aan mij liggen.
Ik ga er niet van drinken maar ik vind het nou niet
bepaald interessant merk en soort te lezen.
:huh:quote>


Ik had dezelfde gedachte ;-)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje:

In mijn directe omgeving zijn veel zware drinkers waar ik niet zomaar afstand van kan nemen. Schoonvader, zwager, buren, vrienden zijn veelal grootverbruikers. Daanaast drinkt mijn vrouw af een toe een drankje (minimaal) Geen drank in huis is eigenlijk geen keuze ik heb nu alle flessen etc. op zolder gedeponeerd, zodat ik er niet ongevraagd mee geconfronteerd wordt.

Gisteren kwam mijn zwager onaangekondig langs, en heeft 2 biertjes gedronken. Het koste me niet eens zoveel moeite om niet mee te drinken, het was wel anders (minder gezellig?) als samen borrelen........

Hoe gaan jullie hiermee om?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar zo te lezen gaat het met Mormeltje voor de rest beter Hannah. Gelukkig maar want je maakt je toch een hoop zorgen. Het gebeurd vaak hoor dat er een klein gedeelte van de wond wat langer open blijft. Hoe is het verder? Heeft ze al weer gewoon ontlasting?

Knap dat je de medicatie af wilt gaan bouwen. In het begin is dat altijd moeilijk omdat het lichaam er zo aan gewend is. Maar jou een beetje kennende, je bent een doorzetter dus gaat dat lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dwegbert, je hebt voor jezelf de keuze gemaakt niet meer te willen drinken,

de echte tests daarin komen meestal nadat de euforie over het niet drinken voorbij is. Drank in huis hebben gaat je dan niet helpen. je vrouw kan je extra steunen door ook een poosje niet te drinken als dat haar geen moeite kost. Visite

mag er ook aan wennen dat er niet vanzelfspreken drank wordt geschonken. Ik heb in principe nooit wat in huis. Voor gelegenheden haal ik het soms wel, soms niet en geef mee wat over blijft. Het vergt wel de stap zetten om selectief te vertellen dat je niet meer drinkt. In het begin noemde ik het versoberen, lijnen

tegen anderen, maar al vrij snel durfde ik gewoon te zeggen dat het me prima bevalt niet meer te drinken.

Hoop dat je hier wat mee kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: niwi
moet er beslist wat gedronken worden Dwegbert ?
en
komen ze voor jou of voor de drank ?quote>


Goeie vraag, met misschien een gemixed antwoord? Eigenlijk wil ik zelf zo sterk zijn om mijn eigen plan te trekken, los van wat iemand anders tot zich neemt......maar is dat mogelijk, daar ben ik benieuwd naar......

Of is voorkomen beter als genezen? Niet in huis dan kun je ook niets pakken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dwegbert ik zou, zeker in het begin, mensen zeggen dat ik niet meer drink, en dus ook geen drank in huis heb. Je kan dan een beetje wennen en jezelf de tijd geven om niet meer te drinken. Als je je echt sterk voelt, dan zou je er over kunnen na denken om weer eens wat drank in huis te halen.

Mensen die weten dat je niet meer drinkt, komen toch wel hoor.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Plaaggeest.;)

Zo de Bolle gaat eens even naar de markt. Kijken of ik voor m'n hondje een paar jasjes kan maken voor de winter. Heb er zo'n hekel aan om een dier aan te kleden maar het is zo'n kouwkleum. en ik heb geen zin om het hier van de winter 25 gr. te gaan stoken.

Ben benieuwd want volgens mij is op de makrt geen stoffenkraam en we hebben hier ook geen stoffenwinkels. Lekker dorp hé?:angry:

Hé die superrekel. Je broer was hier ook vanochtend hé?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey bollie :heart:, ja, heb em gezien, zoef zoef.

Heb vandaag eigenlijk een minder goede dag, ttz, alles lijkt wat tegen te slagen, kleine dingen, maar ze beginnen een beetje op mijn systeem te werken.

Gaat wel over, maar voel mijn onrust meer en meer opborrelen.

Krijg er ook geen trek van of zo, alleen maar irritatie. Waar is de zon als je ze nodig hebt ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...