toine Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 even alles losgooien bbbrrrrr;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 lieve borrie.. wat zal ik zeggen,.. je bent de baas van jezelf alleen jij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 vriendjes worden met jezelf! that is it............ als dat niet lukt. net zolang proberen tot het wel lukt er is namelijk geen andere optie ja eentje maar dat is ook weer zo definitief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 jongens,jongen,jongens toch... waarom heb ik trek? HALLO , ik ben een alcoholiste, dus ik hoor te drinken, tuurlijk heb ik trek, ik sta er mee op en ga ermee naar bed, dat hoort erbij, het is alleen aan mij of ik nog wel GA drinken of niet, bij de AA zeggen ze; ''het is best een goede kater waard om je bewust te worden", het gaat allemaal om de eerste stap, accepteren dat ik machteloos st ategenover alcohohol, en ja... das ook meteen de moeilijkste,maar ik moet zeggen, als ik heel veel craving heb, neem ik een pammetje... mijn HA zegt das altijd nog beter dan de liters alcohol die je naar binnen giet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarQ Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 morgen de trouwerij en receptie zie er als ene berg tegen op om al die drinkende mensen te zien gaan en staan in het feest gedruis had mn behandelaar op de jellienek al benaderd met mn probleem maar zal je zien als je m nodgi hebt dat ie er niet is, en dat was dus ook zo......... voor mn gevoel is het morgen een zware test voor me ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 en ja ik weet het ''pammetjes'' zijn ook verslavend, maar ik ben alleen, ik moet blijven functioneren, dat betekent dat ik geld moet verdienen, afspraken na moet komen etc... en dat lukt me met een pammetje wel, met een hoop drank ook wel, alleen weet ik het dan niet allemaal meer precies en ik ben ook angstig, eenzaam enz... maar merk dat hoe langer ik droog sta, hoe beter ik me voel, alhoewel ik net alweer had bedacht dat ik morgen wel weer eens lekker kan gaan drinken, want zaterdag vrij, mezelf net aangezet om weer stenen weg te brengen, totaal geen puf voor, maar geeft toch een goed gevoel, weet je ,helder wakker worden = fijn helder werken = toppie maar alleen op de bank nuchter = niet fijn dus voor dat laatste moet ik nog invulling vinden, maar stap voor stap, nu werken.... tot vanavond, lieverds, en succes met jullie keuzes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 nog even dit; zo zie je maar hoe geschreven dingen anders worden ''gevoeld'' de posting van Jopie van vanochtend, gaf mij een warm en blij gevoel, en kreeg meteen in in de dag, de draad verder was wat minder, maar ook dat mag, maar voor mij Bedankt voor de mooie opening Jop Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 he jopie, hoe is het? toine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Pff Bor, waarom zit trek in het systeem van een alci, waarom zit het in jou, waarom zit het in mij ? Omdat we op die manier hebben geleerd met iets om te gaan. Maar we kunnen weer leren anders met dingen om te gaan. Daar werken de meesten hier ook aan en de meesten weten ook dat dat niet makkelijk is. Maar het kan wel, jij ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Goedemiddag luitjes, ik kom net thuis, is mijn huis veranderd is een vesting. Allemaal steigers en veel mannen voor mijn ramen. Niet echt prettig. De rolgordijnen maar naar beneden, dat zal de komende weken wel zo blijven. Ik houd niet zo van inkijk. Even zien of ik alles teruggelezen krijg. 10 blz is wat veel. @letter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Borretje, ja, wat moet ik nu zeggen? Weggooien die drank. Stop nu het nog kan? Het gaat erom wat jij wilt, als dat is dat je wilt gaan drinken kan ik er niets aan toevoegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Ik snap niet dat iemand beweerd dat er niet genoeg compassie, empathie of medeleven is. Sowhat heeft een grondig punt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 sorry maar sowhat heeft wel gelijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Originally posted by: spikeja sorry hoor, we gaan hier toch geen rechtertje spelen?ik vond die opmerking van sowhat niet kunnente direct, aanvallerig en nogal op de persoonen dan komt de rest aankakkenff plat allemaal zou ik idd zeggenquote> Ik kom niet aankakken meid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 kom op zeg! als je hier de hele dag loopt te mekkeren dat je wil drinken ga dan lekker drinken. anders wordt het een vorm van aandachtvragen. maak een keuze of links of rechts en consequenties aanvaarden. anders wordt het hier net een theekransje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Maar goed, ik ga ff lam liggen . Jopie, schuif op! Laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 probeer niet los te gaan. voel mij van eergisteren nog gammel brrrrr. wens je sterkte en eet wat gr toine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Ga vanavond lekker house kijken. Fijne avond allemaal. Heb besloten om te gaan minderen. Ik hoop dat het goed blijft gaan. Fijne avond allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 haha, bubbelen fijne avond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 succes iris, vind je het ook zo goed house ben zo een fan van die serie gr toine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Zo de deurenmeneer is weg. Borrie, ik vind het heel beroerd dat het zo gebeurd is. Ik wens je heel veel sterkte meis en ik hoop dat het niet meer kapot maakt dan dat het nu al is. Iris hoe is het nu met jou? Je wilt minderen? maar daar was je toch al mee bezig? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Heerlijke serie House. Ben er weg van. Hoi Bolletje, nee, ik was zo'n dag of 8 helemaal gestopt, maar gisteren weer een glaasje op. Wil het nu volhouden om minder te drinken en twee dagen per week niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Spike wat heeft een calvinistische ratio hier nu mee te maken, Bor wordt niet veroordeeld omdat ze drinkt en Sowhat zegt niet als strafmaatregel nu krijg je dus je kind niet terug. Sowhat doet volgens mij alleen een nuchtere constatering, je was er dus niet klaar voor. Dat mag je hard of gebrek aan empathie noemen maar ik lees het eerder als iets wat Sowhat zelf mede voelt, wel inlevingvermogen naar Bor toe dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Ook zo goed hoe zijn verslaving in de serie wordt neergezet. Een dokter met een verslaving. Geeft een juist beeld, kan de beste overkomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Bor, van de week voelde je je goed met boodschappen doen, dat had even niks met de beslissing van je zoon te maken, het is jou leven, niet het leven wat anderen daarvan vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden