bolletje Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Zuske ik denk dat het heel belangrijk is dat je weet wat je precies wilt, of stoppen of minderen. zo denk ik niet dat het gaat lukken voorlopig niets meer en daarna zien we wel weer. Ik denk dat je best wel weet wat voor jou haalbaar is. En natuurlijk zijn er altijd motieven om toch weer te gaan drinken, maar hier zie je nu ook mensen die het erg moeilijk hebben maar zich er toch doorheen slaan. Meer hier komen dat kies je voor het forum en niet voor de drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Jemig woman wat een bericht weer Toch zit er wel wat in wat Sowhat zegt: is het wel waar? Is het niet een smoesje van iemand om jou op afstand te houden? Geen zin misschien om het verdriet met een onbekende vrouw te delen? Ik zou het zeker willen weten. Hij zat toch ook op facebook en zo, of niet. Moeilijk. Sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Staat die vriendin dan ook op de rouwkaart? Sorry, moest ik nog even hardop denken. Ik hou erover op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Hoe bedoel je dat Spikie? Waar twijfel je dan precies over? Hey die Kate. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Zuske, er gaat heel veel door je hoofd heen zo te lezen. Veel ste veel denk ik. Wij denken dat we van drank rustiger worden maar het tegendeel is waar. We worden er onrustig EN depressief van. Niet tever vooruit kijken. Lukt het je vandaag NIET te drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Ik begrijp wat je bedoeld Spikie, ik had dat in het begin ook. Soms als ik bij wie is wie reageer denk ik ook wel eens, kom je nog terug. Je steekt er toch energie in, maar ja iedereen is vrij om te komen en te gaan. Vaak zie je ook dat mensen wel willen maar nog niet de kracht hebben om daadwerkelijk door te zetten. Dat is jammer maar daar kunnen we niets aan doen. ik heb ook wel eens dat ik berichtjes lees en de mensen kost wat kost hier wil houden maar dat gaat nu eenmaal niet. En je bent niet naief denk ik maar misschien toch wat meer consequent dan anderen. En soms merk je ook dat er mensen zijn die zich hier toch niet helemaal thuis voelen. Ja en idioten komen overal hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Ha die Bolleke Ik ga nog even de vaat wegwerken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Spike, wat doet het ertoe? Hoe is het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Originally posted by: KateHa die Bolleke Ik ga nog even de vaat wegwerken. Moet ik ff komen helpen Kate? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Toen ik destijds bij AA binnenviel, wist niemand daar of ik wel een "blijvertje" zou zijn en ik kreeg vanaf het begin de steun en hulp van iedereen die daar aanwezig was... omdat ik een lotgenoot was onder de lotgenoten....Nadien heb ik er ook velen zien komen en ook weer zien wegblijven....daar sta ik machteloos tegenover....maar het is niet aan mij om te oordelen over een lotgenoot...stel dat de nieuwkomer niet geholpen wordt door zijn lotgenoten en hij/zij zou zich dooddrinken...???.... hoe ga ik dan om met mijn geweten als ik de kans had gehad om hem/haar te kunnen helpen ???... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Lieve luitjes, Ik lees mee, maar schrijf (even) niet. Alleen even dit voor nu: @ Woman: Ik denk veel aan je. de gedachte van Sowhat schoot ook door mij heen. Knal je woede eruit! Zonodig per pb naar mij, want ik vind het treurig! En Spike: wederom van Primula Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Originally posted by: bolletjeISoms als ik bij wie is wie reageer denk ik ook wel eens, kom je nog terug. Je steekt er toch energie in, maar ja iedereen is vrij om te komen en te gaan.quote> En anders heeft iemand anders er misschien wat aan. Of ikzelf. Ik schrijf alles ook voor mezelf. Het kan ook heel goed zijn dat iemand merkt, zo'n forum is niks voor mij. Ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen. Het is soms vrij chaotisch hoe het er hier aan toe gaat. Daar moet je wel zin in hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Goedenavond allemaal, Ik haak even in op het komen en gaan van mensen. In ieder geval worstelen zij met hun drankprobleem, meestal al vele jaren, en zoeken hulp. Dan vinden ze deze site en dit forum en dat is al stap 1. Ze kunnen komen, wegblijven en weer terugkomen. Feit is dat ze inzien dat ze hulp nodig hebben. Ik denk ook dat het vaak gebeurt als mensen weer een kater hebben, zich klote voelen en spijt hebben (voor de 100.000 ste keer). Mij maakt het niet uit in ieder geval. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Originally posted by: spikean, gaat netben mentaal aan het oefenen om weer beter te wordenzo gaat dat bij mijeerst heel erg op de bodem gaan zittenen dan weer omhoog klimmenzit gelukkig in mijn aardquote> Spike, in die paar zinnen zeg je veel meer dan ik zomaar kan begrijpen.Je bent aan het oefenen om beter te worden?En dat op de bodem zitten en toch weer eruit kunnen klimmen herken ik heel goed.Maar elk jaar dat ik ouder wordt merk ik dat het zwaarder wordt.Dat de puf er niet meer is.Zo van: alweer, en wat doe ik mezelf toch aan.Zoiets? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zuske Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Thanx Bol, An, Bor! Vandaag drink ik niet. En de komende dagen ben ik het ook niet van plan! Ik hoop dat ik hier af en toe weer kwijt kan als het moeilijk wordt met niet-drinken. Bijvoorbeeld dingen die oersaai en onoverkomelijk lijken zonder drank. Of met gevoelens waar ik niet mee om lijk te kunnen gaan. Maar: hulp van GGZ is nabij. Daar ga ik praten over de dingen die me NU bezighouden. Het verleden heb ik al genoeg uitgegraven, met gesprekken. @Woman: heel veel sterkte met alles! En ook voor iedereen die dat nodig heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zuske Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Originally posted by: jeannetGoedenavond allemaal,Ik haak even in op het komen en gaan van mensen. In ieder geval worstelen zij met hun drankprobleem, meestal al vele jaren, en zoeken hulp. Dan vinden ze deze site en dit forum en dat is al stap 1. Ze kunnen komen, wegblijven en weer terugkomen. Feit is dat ze inzien dat ze hulp nodig hebben. Ik denk ook dat het vaak gebeurt als mensen weer een kater hebben, zich klote voelen en spijt hebben (voor de 100.000 ste keer). Mij maakt het niet uit in ieder geval.quote> Hey Jeannet, deze post herken ik dus nogal.. Zo ben ik vandaag ook teruggekomen.@Spike: kom ik gelijk bij de vraag: ging jouw post over mij omdat ik weer terugben? Of meer algemeen? (Sorry, hoe rotter de periode is waarin ik zit, hoe "gevoeliger" ik soms ben.. Daarom: ff checken) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Zuske, bedankt voor je reactie, maakt me zelfs blij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zuske Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 @An, tof dat het je blij maakt.. Dat maakt mÃj weer blij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Ja 5000 keer alles gecheckt.... Originally posted by: KateJemig woman wat een bericht weer Toch zit er wel wat in wat Sowhat zegt: is het wel waar? Is het niet een smoesje van iemand om jou op afstand te houden? Geen zin misschien om het verdriet met een onbekende vrouw te delen? Ik zou het zeker willen weten. Hij zat toch ook op facebook en zo, of niet. Moeilijk. Sterkte quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Nou Zuske, van mij ben je van harte welkom. Ik heb ook weleens via de Trimbos site ingelogd, ze bleven me daarna mailen vragen hoe het met me ging en ik wilde het gewoon niet geven. Dat kan. Niet dat het daarna beter met me ging maar goed. Aan deze site en dit forum, daar heb ik meer aan. Hoewel ik er niet zo goed tegen kan als het echt helemaal nergens meer over gaat, maar goed ik heb me voorgenomen om er dan een nieuwe draad in te gooien. Onderwerpen genoeg lijkt mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 ja vandaar dat ik de hele week twijfelde Maar nu is het definitief echt waar Originally posted by: SowhatWoman,ik hou er ook over op,maar ik moet nog 1 ding kwijt. Hij had toch ook gevraagd of je mee naar het feest ging om zijn familie te ontmoeten,kan me moeilijk voorstellen dat zijn "vriendin"er dan ook zou zijn.quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 jeannet, je kan zelf elk onderwerp neerzetten wat je wilt. Je hoeft echt niet af te wachten voordat het gaat over hetgeen jij zou willen. Soms is er gewoon geen gespreksstof en is het goed als iemand gewoon met iets komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Originally posted by: jeannet. Hoewel ik er niet zo goed tegen kan als het echt helemaal nergens meer over gaat, maar goed ik heb me voorgenomen om er dan een nieuwe draad in te gooien. Onderwerpen genoeg lijkt mij.quote> Maar dat blijf je toch houden Jeannet. Soms dan zijn er erg diepe gesprekken, zeker als iemand moeilijk zit, en soms, als er helemaal niets te doen is, gaan we wat dollen, en dat moet ook kunnen. Het heet ditjes en datjes omdat alles besproken kan worden.Ook zie je dat, wanneer er heel intensief gesproken wordt, en de middag is zwaar geweest dat mensen dan wat lollig worden, gewoon om even te ontspannen.Maar wat we ook doen, en hoe dol we ook zijn, als er iemand zich maar even rot voelt of aan geeft dat hij moelijk zit, schakelen we gelijk om en zijn er voor die persoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 @Woman Weet niet precies wat er gebeurd is, hoeft ook niet. Ik begrijp dat je lieve vriend is overleden, echt verschrikkelijk, maar dat nu blijkt dat hij al een vriendin had en jij niet welkom bent op zijn begrafenis. Die zal eerdaags wel zijn. Mijn advies. Ga wel! Met een roos in je hand! Ook nog. Waarom niet? Nu word je hier vreselijk door gekweld en ook jij hebt het recht om afscheid te nemen. Je hoeft de familie toch geen hand te schudden? Je gaat gewoon naar de dienst en dan zie je wel hoe het verder gaat. En als je wel geweest bent weet ik zeker dat het je goed doet. Misschien kan je iemand meenemen, zodat diegene het woord kan doen als er iets gevraagd zou worden en jou kan ondersteunen. En anders ga je ergens staan zodat je hem voorbij ziet komen en hem nog een kushand toewerpen. Kortom er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar hier moet je echt iets mee doen. Het is extra erg verdrietig en dat spijt me voor je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden