Spring naar bijdragen

donderdag 6 oktober

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeannet,

Oorzaken

Een tekort aan vitamine B1 kan veroorzaakt worden door:

Eenzijdig dieet (veel rauwe vis, dat vitamine B1 inactiveert, geslepen rijst)

Verhoogde behoefte (bijvoorbeeld bij zwangerschap)

Alcoholisme (alcohol werkt op diverse manieren negatief in op de vitamine B1 status)

Verminderde inname bij verhoogde behoefte (bijvoorbeeld bij alcoholisme)

ik heb het nog even opgezocht via google

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond lieve mensen:heart:

Vandaag fijn gewerkt. Niet al te druk dus heb ik wat boodschappen gedaan voor m'n dieren.

Een grote emmer korrels voor m'n koi's. e45,-- maar wel het beste wat er is, en verder weer een hoop knabbel en kluifjes voor Puck, lekker blikjes voor m'n poeziedieren en waar ik eigenlijk alleen maar voor ging was een bel voor Olle. Bijna e60,-- kwijt maar nu kan ik ze allemaal weer lekker verwennen. Dat voelt zo ontzettend goed hé, daar krijg ik zo'n fijn gevoel van.

Las net dat Toine is gaan drinken. Gek is dat toch zo'n verslaving. je doet jezelf zo'n geweld aan, je weet dat het zo slecht is voor je lichaam en geest, je hebt de dag daarna zo'n rotgevoel en bent helemaal gesloopt, en dat allemaal voor een paar uur van de wereld.

Hoorde vandaag ook dat er na dat ik weg was gegaan bij het feest van afgelopen weekend, er zo ontzettend veel gezopen is, slaande ruzie geweest, gesnoven, geroddel over hoe sommige mensen zich gedragen hebben. Mensen wat ben ik blij dat ik nog steeds de kracht heb om niet toe te geven aan de alc. Ik ben weer lekker thuis, en voel me toppie.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Hier alles goed en volgens planning.

Sha, sterkte met je zoon, vooral vertrouwen blijven houden en dat ook laten merken.

Lang geleden met mijn zoon ook heel diep gegaan, is een geweldige vent geworden.

Borretje, mag het hier misschien niet zeggen maar ik snap het wel, al is het natuurlijk niet slim. En wat een * van een hulpverlener.

Fleurtje hoe gaat het met de nicotineverslaving?

Mups :present: Fleur :present:

Mijn W is met vriendin naar haar wekelijkse zwem/eet avondje.

Net gehaktballen gedraaid, Italiaanse kruiden, staan nu te pruttelen.

Dalijk lekker met bruin brood happen.

Eet smakelijk of wel bekome het U (wat van toepassing is)

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haai die Har :present:

Gaat redelijk goed hoor! Soms valt het wat tegen maar niets dat ik niet aan kan. Heb mijn kauwgom nog natuurlijk :).

Verder, maar misschien had je het al gelezen, mag ik van mezelf op het moment nog elke dag vier sigaretjes. Voor nu zijn dat er drie 's avonds en één 's morgens. Binnen een paar dagen gaat het volledig blok erop.

Overmorgen zal het wel een pak lastiger worden. Ik ga dan voor de eerste keer in heel lang geleden op kroegentocht voor mijn verjaardag. Doen we elke jaar wel ongeveer. Eerst nog eten bij een vriendinnetje die voor me koken gaat. Ze vroeg me al dadelijk of ik mee ging aperitieven :). No no...maar ze weet ervan hoor, ongeveer, dus ze vindt het best ok. Goed dat er nog andere drinkers zullen zijn, dan is ze niet zo alleen ;). Denk dat ze dat soms wel spijtig vind, niet dat ze er iets van zegt hoor, maar tja..

Nou in ieder geval mogen we niet meer roken in café's dus dat is al gemakkelijker..Toch weet ik niet of ik het exact op vier sigaretjes ga kunnen houden.

Kauwen kauwen kauwen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zeker weten sowhat..eerder vergat ik soms na de lunch te gaan roken. Dikwijls was er dan nog iets dat ik moest afwerken..

Als mijne euro dan viel, ging ik naar beneden om te roken. Ook al had ik er niet echt behoefte aan. Toch moest ik het voor het geval of zoiets :D

Kon dat vroeger ook met drank hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Fleurtje,

Ja, ik wist van je plan met 4 sigaretjes per dag.

Ik ben in '95 gestopt na op mijn 16e begonnen te zijn met roken.

Heb een boel stoppogingen gedaan.

Sigaartjes voor op het terras, want alleen dan was het moeilijk, resultaat was dat ik na een paar weken net zoveel sigaartjes rookte als eerst sigaretten.

Pijp gaan roken, tofeetabak en Mac Barenz (of zo iets), dat laatste was ik Whisky gedrenkte tabak, het "Non plus ultra" voor deze jongen.

Heeft allemaal niet geholpen.

In '95 was ik op een bruiloft, had weer eens heel veel gedronken maar niet bezopen, verschrikkelijk veel gerookt (Blauwe Bastos) en toen had ik er ineens genoeg van.

Heb daarna tot voor twee jaar geen peuk of wat dan ook gerookt.

Nu rook ik 1 doosje (20 stuks) heel kleine sigaartjes per jaar.

Maar merk wel al dat ik op moet letten, denk steeds vaker: nu even een sigaartje, moet kunnen...

Nou ja, jij, noch iemand anders heeft waarschijnlijk iets aan dit verhaal.

Wens je heel veel doorzettingsvermogen en of je net als ik over 15 jaar eens een sigaartje opsteekt... dat zien we dan wel.

Dag dappere, lieve en begrijpende,

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeannet,

Ik vind lezen in bed ook een van de heerlijkste dingen.

Je bent moe, wil nog niet slapen... en dan lekker naar bed met een boek.

Tot het uit je handen valt en dan heerlijk slapen.

Ik zeg bewust niet naar bed met een "goed" boek want daar heb ik zo 'n schurft aan, een goed boek is wat je zelf mooi vindt, wat je persoonlijk raakt. In principe zijn alle boeken goed, als de mens die het leest er maar van geniet, leert of (nog liever) moet lachen.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...