Madelief Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Er ging weer eens iets mis op mn lappie......AAAARRRRGGGGHHHH. Maar wat ik wilde zeggen is; Fleur een hele fijne avond!! En sterkte voor een ieder die het nodig heeft!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Wat heerlijk lief dat je zo meedenkt, Ik heb complexe ptss, dat ligt weer iets anders.....andere symptonen en andere behandeling enzo..... Originally posted by: taxiIk weet het, ik blijf bezig maar toch. http://www.ptss.info/forum.phtml Home > Wat is PTSS? > Oorzaak Een posttraumatische stress-stoornis is een van de weinige angststoornissen waarvan het begin duidelijk is aan te wijzen. Een traumatische gebeurtenis leidt tot extreme angst. Herinneringen aan het trauma of andere gebeurtenissen die daarmee geassocieerd worden, kunnen eenzelfde reactie oproepen. Van daaruit gaat het eigenlijk net als bij andere angststoornissen: iemand wordt "bang voor de angst", gaat situaties vermijden die hij of zij als bedreigend ervaart, wordt geregeerd door zijn of haar angst. Het is niet bekend waarom de ene mens een trauma wel kan verwerken en de ander niet. Als het te zwaar blijkt voor iemand, zal dat te maken hebben met de draaglast, dus de ernst van het trauma, en met zijn of haar draagkracht, dus met zijn of haar psychische en lichamelijke weerbaarheid, zijn of haar aanpassingsvermogen, enz. Voorbeelden van traumatische gebeurtenissen zijn verkrachting, incest, beroving, een auto-ongeluk, oorlogssituaties. uit:http://www.ptss.info/ quote> Men spreekt over een chronische PTSS als de symptomen minstens drie maanden of langer aanhouden. De diagnose van PTSS beschrijft symptomen die ontstaan wanneer een persoon een kort durend trauma heeft ervaren. Bijvoorbeeld; een auto ongeluk, natuur ramp, beroving of bedreiging met geweld, eenmalige verkrachting etc., worden beschouwd als kort durende traumatische gebeurtenissen. Echter, chronische trauma’s kunnen maanden tot jaren voortduren. Wetenschappelijke onderzoekers menen dat de huidige diagnose PTSS onvoldoende is om de symptomen en het ernstig psychologisch letsel te beschrijven dat optreedt na langdurig en herhaald trauma. Om die reden wordt dit gediagnosticeerd als: een chronische of complexe PTSS. In het algemeen geldt dit voor slachtoffers die in een staat van gevangenschap gehouden worden. In deze situaties valt het slachtoffer onder de controle van de dader en heeft geen mogelijkheid tot vluchten. Voorbeelden hiervan zijn: •concentratie kampen •krijgsgevangenen •kindermishandeling en seksueel misbruik •georganiseerde kinder exploitatie kringen •langdurig ernstig lichamelijk geweld •langdurig huiselijk geweld •prostitutie bordelen en seks slaven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Lieve Woman, Dit is precies wat ik herken. Wel fijn dat jij het zo durft te schrijven hier! Voor mij is het nog een drempel.... Eens zal ik het proberen ook hier neer te schrijven, wie weet lucht het op en zal een ieder me hier iets beter begrijpen. Wie weet is het inderdaad om een eigen site hierover te beginnen?? Ik zal me in elk geval aanmelden! Liefs. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Hier staat het iets zachter omschreven : http://www.eenhandreiking.nl/B...0Psycho%20educatie.htm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Hey Ap, hoe is het vandaag met je gegaan? Lukt het allemaal nog een beetje of is het toch erg moeilijk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Hoi, hier weer een tegenslag en dippie. Ga niet drimken maar ik wou nu onderhand wel eens dat ik mij een keer gelukkig mag voelen ergens over. Die onrust, eenzaamheid en onzekerheid ben ik spuugzat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Jan heb je ook wat bezighheden buitenshuis? Die eenzaamheid wordt niet opgelost als je thuis blijft zitten, daarvoor moet je er op uit trekken, je ergens bij aansluiten. Maar misschien heb je dat al gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Aloa allen Ik meld me ook weer eens. Fleur, Teveel, waar zijn jullie? Ik heb het moeilijk. "Niet overdrijven Mup". Alles liep vandaag een beetje in de soep. En dan is het zaterdagavond en kan je nog niet ontspannen. Ik ben gewoon een beetje hyper. Niks in huis en ik heb geen zin in rennen. De winkel is om 8 uur dicht. Komt goed, komt goed Morgen ben ik weer blij. . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Mup, Fleur is vast bezig met zich op te tutten voor vanavond... Har is misschien wel aan het werk... Maarru... nog maar acht minuten dan is de winkel dicht... gelukkig. Gaat je lukken hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Carmen Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Originally posted by: niwigoedemorgen frummers....Teuntje en Carmen: ik had jullie graagwillen feliciteren met de erkenning van machteloosheidtegenover de drank..quote> Hoi Niwi, bedankt voor je felicitaties. :-) Ik weet niet precies hoe je het bedoelt maar zelf voel ik me niet machteloos tegenover de drank. Machteloos klinkt zo slachtofferachtig. Ik vind dat ik hierin toch wel een keuze heb. Ik ben van drie flessen naar 1 fles per week gegaan omdat ik me zorgen maakte over allerlei vage klachten. En ook wel omdat ik zelf dondersgoed weet dat zoveel drank niet goed is.Vanavond gaat lukken want de winkels zijn dicht. Ik voel me een beetje verloren want ik moet mijn tijd nu anders invullen.Ik weet eigenlijk ook wel dat echte contacten buiten mijn werk om een beetje mijd, ik leef in het weekend vooral in een virtuele gamewereld met virtuele vrienden waar ik mee kan chatten.Dit is iets om over na te denken natuurlijk. Ik weet een beetje waarom ik dat doe en sommige dingen moet ik nog uitzoeken. De drank was bij mij een gewoonte geworden, je wordt wat losser, de avond gaat sneller om, je hebt iets om naar uit te zien. Ja stom, maar zo werkt het. Net zoals je uit kan zien naar een patatje mayonaise als je aan het lijnen bent.Zo zie ik het. Maar ik ben nog lerende, dat wel.Vanavond kan ik alvast melden dat ik een week niet gedronken heb. Dat was lang geleden dat ik dat kon doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Jawel Yvon, gaat lukken. Het was een test he? Waar zijn je maatjes als je ze nodig hebt? Ik had al gelezen dat Fleur de hort op gaat. Als je vanavond of vannacht nog leest Fleur: ik hoop dat je een leuke avond hebt. Zoonlief ligt hier wat ziekjes op de bank. Dus we gaan vanavond lekker samen wat tv kijken. En dan beide vroeg naar bed. Ik weet nog of ik nog terug kom vandaag. Wens iedereen alvast een fijne avond. En als het even kan hou het droog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Bolletje, je hebt gelijk, moet er meer uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Een rustig avondje dus Mup voor jou en je zoon. Ik hoop dat je het lekker naar je zin hebt. En lekker slapen voor straks... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Ik wou dat we allen hier gelukkig werden van onszelf, zou toch mogelijk moeten zijn. Mupke, ik hoop dat we geslaagd zijn! Goed dat je het drooghoudt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Frummers, Een hele fijne avond nog! Hier brand de openhaard al. Ga ik nu lekker in de vlammen kijken en wat lezen. Slaap lekker alvast! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Carmen Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Originally posted by: jan1000Ik wou dat we allen hier gelukkig werden van onszelf, zou toch mogelijk moeten zijn.Mupke, ik hoop dat we geslaagd zijn! Goed dat je het drooghoudt.quote> Je kan niet elke dag en elk moment gelukkig zijn. Wat ik nu ervaar is dat je gewoon er bent en er voor jezelf iets van maakt. Het hoeft allemaal niet zo groots en meeslepend.Ik wil je sterkte wensen want ongelukkig zijn is natuurlijk het andere uiterste en beslist niet leuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Carmen Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Wijffie ik weet nog niet wat ik wil, echt niet. Ik zoek nog uit waarom ik de laatste tijd mijn heil zocht in het mezelf laveloos drinken en niet in normale gezondere dingen. Ik moet je het anwoord schuldig blijven. Ik ben al blij dat ik vanavond niets gekocht heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Carmen Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Bolletje jij gamed ook las ik. Wat doe je? Of mag je dat hier niet zeggen? Ik zag met het meelezen al eens dat winkels of merken niet genoemd mogen worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Carmen, bedankt voor je reactie. Geluk zijn momenten weet ik, ik merk dat ik anderen nodig heb om zeker en gelukkig te zijn, misschien is dat ook niet goed weet ik. Fruitvliegje heeft een tip die ik ter harte neem, gaat over stoppen maar gaat ook op voor meer. Niet fixeren op de problemen, op wat je kwijt raakt, maar op wat je terugkrijgt of waar je naar toe wil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Jan als je wat actiever bezig gaat met jouw nieuwe leven dan wordt je wat meer gelukkig. Ikzelf heb gemerkt dat, toen ik nog erg passief bezig was, ik langer hoe meer weg zonk in zelfbeklag, zelfmedelijden en een fikse depressie. We hebben de capasiteit om daar een keuze in te maken, maar we moeten gaan handelen. Dan ben je positief bezig en dat gaat dieper dan alleen maar het bewustwoorden van. Je groeit en krijgt daar een kick van zeker als je resultaat gaat zien. Heb je zelf al enig idee wat je er aan kunt doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Carmen Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Originally posted by: jan1000Carmen, bedankt voor je reactie. Geluk zijn momenten weet ik, ik merk dat ik anderen nodig heb om zeker en gelukkig te zijn, misschien is dat ook niet goed weet ik.Fruitvliegje heeft een tip die ik ter harte neem, gaat over stoppen maar gaat ook op voor meer. Niet fixeren op de problemen, op wat je kwijt raakt, maar op wat je terugkrijgt of waar je naar toe wil.quote> Ik snap je best wel. Ik ben ook verrekte onzeker en sluit me daarom wat af van de wereld. voor jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 RRRrrrrrr miauwwwww, de kater spreekt Bedankt fleurtje,je laat me nog blozen. Maak er een spetterende avond van en geniet van jou droogte terwijl iedereen rondom je dronken wordt. Been there, done that en het is hilarisch.....tot een zeker punt, dan begint het uw shokkedijzen uit te hangen en wil je weg. Hoop dat dit moment pas laat in de nacht voorvalt voor je. Is je pc nu tikkeltje sneller ? Ik lees je morgen wel, je stat nu al warschijnlijk ergens tussen de massa Gaat het mups ?? Kunnen we iets doen voor je ?? Zit hier met dit àçù$^@ weer de nacht te doen, pffffff Goedenavond iedereen vanuit het belgenlandje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 PS boer zijn is niks voor mij hoor borrie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Carmen we hebben daar een hobbydraadje voor ik zal daar wat gaan schrijven. Dat is bij tips en adviesen. Ik heb diverse spelcomp. maar daar zal ik zo ff wat over vertellen bij het hobbydraadje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Bolletje ik schik van woord zelfmedelijden, ik vraag me af of ik dat ook heb, wil dat niet. Ik voel me ongelukkig en heeft te maken met mijn ex die niet meer terugkomt. Uiteindelijk te maken met het belang dat ik daaraan koppel en wat ik daar aan herinneringen en emoties mee verbindt. Maar is wel een opsteker en moet er inderdaad veel meer op uitgaan in mijn leven. Mijn plan is een duidelijk doel omschrijven, qua wie ik wil zijn, hoe ik dat wil zijn. En dan denken hoe dat te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden