Soothe Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Algechiraz welkom. Puinhopen kennen we allemaal. Hier bouwen we wat moois op de ruïnes. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Welkom hier Algechiraz, dit kan wel eens een belangrijke stap voor je zijn om hier te komen schrijven. Voor mij persoonlijk was het de ommekeer die ik in mijn uppie al zo vaak probeerde, maar nooit voor elkaar kreeg. dat gun ik jou ook, want je bent nog zoveel méér dan een van drank afhankelijk iemand. Dat weer te herontdekken is zo voedend voor je zelfvertrouwen dat je hopelijk net als ik merkt dat de voordelen van ADB worden ruimschoots opwegen tegen het loslaten van die slechte gewoonte. En wat je uiteindelijk echt kiest; eerst een poosje stoppen is denk ik wel een vereiste om uberhaupt die keus echt te hebben, anders blijf je sjoemelen. Ik neem aan dat je al vaak hebt geprobeerd te minderen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 goedemorgen alle, Heb me helaas niet kunnen afmelden gisteren voor de dagpact, het is toch fout gegaan. heb de eerste 3 keer de eerste niet genomen!!! maar toen ging ik toch overstag. vandaag ga ik er weer voor wie doet er mee met de dagpact: Lien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 als je je bij wie is wie wilt voorstellen dan krijg je daar een speciaal hoekje. succes:present: Ik moet nu naar de tandarts en in de aktie tot laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 werd het je aangeboden, Lien ?..of opgedrongen ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 @niwi, het werd me aangeboden, niet opgedrongen, maar kon uiteindelijk toch de verleiding niet weerstaan! zwak vlees!!! maar vandaag weer een nieuwe dag, en vandaag neem ik de eerste niet, en niet de 2de en niet de 3de!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 als je je nu beperkt tot die eerste...hoef je niet eens aan die tweede te denken maar als ze het zo dikwijls vragen, had je misschien ook weg kunnen gaan ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 hoe weet je dat, Alge ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 ahjazo, Algechi dat geeft toch een idee van de hoeveelheid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 de hoeveelheid is niet zo belangrijk, het gaat meer om de lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid van die rommel... en wat het is, is ook niet zo belangrijk, dacht ik... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 @Niwi, tjaa weglopen, dat had een beetje lastig geweest, we waren met een heel stel naar de optocht en daarna naar een openlucht concert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 klopt inderdaad, de ene is met 2 biertjes al dronken, en meestal voel je je de volgende dag kl....... en dat is toch de reden om het niet meer te doen.. de rem is weg, en daarom zitten we hier!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 hoe het ook was...je hebt altijd zelf de keuze... pak ik hem of pak ik hem niet.... als de anderen weten van je probleem, vind ik het nog brutaal ook.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Als we nu vandaag die eerste niet nemen, hoeven we niet meer af te kicken ook....toch ?... maakt de hele zaak een stuk eenvoudiger.... dag per dag die eerste niet nemen.... dan kunnen we zo de dagen aan elkaar rijgen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Hoi Algechiraz, welkom op het forum. Wat het ook voor drank is, alcohol = alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 wie doet er mee met de dagpact: Lien ik doe mee lien igorquote> alge welkom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 libirum is verlegging van de verslaving, Alge....of dan heb je er een verslaving bij Refusal is niet verslavend, maar dan moet je toch een poosje niet gedronken hebben... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Originally posted by: igorwie doet er mee met de dagpact:Lienik doe mee lienigorquote> alge welkomquote>Ja ik doe ook mee, en moest er weer serieus over nadenken.Wat een zucht deze dagen, is gister begonnen.Gisteravond ging alles goed, maar dat heeft meer met geluk te maken danmijn eigen wil.Bah, ik baal even van mezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Originally posted by: niwihoe het ook was...je hebt altijd zelf de keuze...pak ik hem of pak ik hem niet....als de anderen weten van je probleem, vind ik het nog brutaal ook..quote> Je hebt gelijk, ze weten het wel, maar had nu niets gezegd dat ik het weer wilde proberen, dus kan ze niets kwalijk nemen!! Ik moet het toch zelf doen!! en dat blijft lastigEn zeker als je in een feestende stad rondloopt, maar dat is nu klaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Niet mee eens. Ik vind het wel echt heel wat uit maken of je 1 fles per dag drinkt of dat de derde fles ook nog opengaat. Of in mijn geval nog naar de kroeg gaan na 1.5 fles. daar bier tanken +wodka en thuis nog omkachelen met wijn....Er is wel een verschil tussen ongezond drinken en levensgevaarlijk drinken. Opstaan met jenever heb ik nooit gedaan, maar er zijn echt wel gradaties in alcoholisme.... Originally posted by: niwide hoeveelheid is niet zo belangrijk, het gaat meer om de lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid van die rommel... en wat het is, is ook niet zo belangrijk, dacht ik...quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Elke drinkende alcoholist is levensgevaarlijk bezig. Dat is mijn mening. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Originally posted by: AnElke drinkende alcoholist is levensgevaarlijk bezig.Dat is mijn mening.quote> dat is een goeie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 @Alge, ik ben van de ene op de andere dag gestopt.. @woman, ja, je hebt ook gelijk, maar als het me gaat om het stoppen was dat voor mij niet belangrijk...hoeveel en wat.... dan was het meer noodzaak.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 die DENKT alcohol nodig te hebben om te functioneren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Originally posted by: lien2206die DENKT alcohol nodig te hebben om te functionerenquote> Lien als je lijf vergiftigd is met alcohol dan heb je gewoon alcohol nodig om verder te kunnen functioneren. Dus het is niet zomaar denken, het is dan een lichamelijke aandoening.Luitjes ik ga er vandoor.De golf trekt zich weer terug en voel me weer veilig.en ik heb mijn pact hier. Lien en Igor, kom op vandaag gaan we er gewoon voor.tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden