Spring naar bijdragen

morning woensdag 13 oktober

bloempje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemiddag allemaal,

2e dag hier. ben gister gestopt, zomaar vanuit het niets en het is 16.00 uur, dan begint het te "kriebelen". ik lees zo even de dageraadjes terug maar er wordt erg leuk gesproken over van alles maar eigenlijk niet zozeer over trek of heb ik nog niet genoeg gelezen...ik weet het niet. Durf het bijna niet te zeggen, maar bij mij is de trek er.......ga naar de keuken, stoofschotel maken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is goed nieuws Bloempje.
Mijn dag, een beetje saai, maar komt wel goed.

Sunny,
Harstikke goed dat je hier komt met trek.
Heel logisch als je net gestopt bent.
Dit is ook een heel moeilijk tijdstip, want waarschijnlijk pakte je om deze tijd ongeveer de eerste.
Ja, je lichaam is heel slim hoor, en onthoud gewoon de gebruikelijke tijd.
Luister er maar niet naar.
Goed idee om alvast in de keuken te beginnen, dat leidt af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vanmorgen een mooi stukje geschreven wil jullie even laten zien als je dat wilt zo sta ik er voor op dit moment .

de sneltrein

17 maanden terug ingestapt had ik een enkeltje gekocht? de trein dendert voort alsmaar sneller en sneller en waar gaat de reis heen? en waar stopt hij? ik weet het niet er is niks zeker en elke halte snelt ie aan voorbij ik wil schreeuwen stop maar hoor de rails over het ijzer glijden .
Ik kijk om me heen nee nergens een conducteur te bekennen om even aan te vragen waar we gaan stoppen niks van dat alles zo word ik wel gedwongen om deze reis te aanvaarden ,en weer hoor ik de rails over het ijzer glijden langzaam leg ik mijn hoofd tegen het koude raam en zie de buitenwereld aan me voorbij vliegen en vraag me af waar deze reis zal stoppen ?

17 maanden acoholvrij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Sunshine.
Goed dat je aangeeft dat je te weinig leest over trek. die is er wel hoor maar naarmate je langer droog staat, verdwijnt de trek op de achtergrond. Het wordt een beetje uit het systeem geduwd door andere vervaringen die je belangrijker vind.
Soms komt bij mij nog wel trek. Een tijdje geleden, vlak voor mijn verjaardag had ik besloten om te gaan drinken. Op het moment dat ik dat besloot, kwam bij mij de trek weer terug en werd naarmate ik dichter bij mijn verjaardag kwam, sterker, en ik werd ontzettend onrustig. Het voelde bij mij aan of ik mijn behoefte aan alcohol vrij spel had gegeven. Daarom is het ook zo goed voor mij, iets anders er voor in de plaats te zetten. Iets waar ik mijn concentratie voor nodig heb. Heb op een gegeven moment mijn beslissing op het forum gezet. Dat was een groot gevecht, ik gaf iets van mijzelf bloot en wist dat ik daardoor niet kon gaan drinken.
Maar de opluchting toen ik het inderdaad verteld was en de steun van hier voelde, was ook de opluchting ontzettend groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee, ben er nog! Ja,heb nog wel alcohol in huis,
wilde boeuf bourguignon gaan maken,
daar gaat bijna een hele fles wijn in zie ik nu staan op het recept. Nou, ik word lekker op de proef gesteld zeg....

en ben nog niet in de keuken. Zit via skype een beetje te ruzien met mijn vriendje.....gaat lekker allemaal..pffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Sunny'

Als er geen overweldigende trek was, was er geen verslaving. Echt verschrikkelijke trek overvalt me gelukkig niet zo vaak meer, maar soms komt op de meest onvoorspelbare momenten dat duiveltje toch nog weer bij me binnen. Ik heb mij gestort op een herstelprogramma waar ik veel baat bij heb. Als trek mij overvalt dan weet ik dat ik machteloos ben tegenover mijn verslaving. Als ik het eerste glas neem is het hek van de dam. Ik spreek de krachten in mij aan die ervoor kunnen zorgen dat ik het in elk geval een uur, en daarna per uur uitbreiden naar een dag, droog kan houden.

Dat is mij de eerste dag dat ik droogstond gelukt, omdat ik geloofde dat ik het wel een uur, cq een dag kon volhouden, en dat lukt mij nu vandaag op de kop af 22 maanden.

Die krachten die ik in mijzelf aanspreek noem ik mijn Hogere Macht. Dat heeft niets te maken met religie, maar met spiritualiteit. We all have the spirit to stay clean and sober for one day. (We hebben allemaal de geestkracht om één dag nuchter te blijven.)

Op wilskracht alleen is het bewonderenswaardig maar zwaar leven, met geloof (in jezelf en alles wat je kan helpen) is het net zo bewonderenswaardig maar een stuk makkelijker, omdat je het dan niet alleen hoeft te doen.

Het is een wonderlijke dag vandaag: 25 jaar met mijn vrouw samen en 22 maanden clean. Eigenlijk is elke dag die ik mee mag maken een wonderlijke dag. Vooral nu ik ze nuchter mag beleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Rap,

ppppffffffffffffffff nou zeg,
gisteren om 5 uur begonnen tot 2 uur vannacht,
toen mocht ik even een heeeel klein tukkie doen en stond de wekker weer om half 6 omdat ik de zaak half 7 moest openen en pas 15.30 thuis.
M,n hoofd knikt,m,n ogen zijn zwaar en 4 gillende kids om me heen! hihi!
En ik heb zo,n honger,en zulk lekker eten in huis maar kan niet van die bank af te komen om het te maken!!!!!!!!!!

Haha,komt vast goed!
Geef me 5 minuten! hihi

HEEEEELLLLUPPPP!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kohtje,

wat een mooi bericht, echt geweldig. En nog gefeliciteerd, 25 jaar samen!

Ben nog niet in de keuken geweest, ga ik straks doen. Ik ga een stoofschotel maken en de wijn ga ik ritueel door de gootsteen spoelen.

Had net een beetje vervelend gesprek met mijn "vriend". We kennen elkaar al een jaar en vragen ons al bijna een jaar af wat we nu eigenlijk hebben. Ik heb de neiging om aan hem te gaan trekken en dan trekt hij zich weer terug. Is een steeds terugkerend patroon, heel vervelend. Wat hij zegt is waar: ik moet in mijn eigen kracht blijven en dat wil ik ook. Dan ben ik leuker voor mezelf maar ook voor hem en misschien is er ook niet genoeg tussen ons en moeten we elkaar loslaten. Ben nooit verliefd op hem geweest maar vind hem nog steeds erg leuk. We wonen 70 km bij elkaar vandaan dus het is soms ook lastig afspreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...