Spring naar bijdragen

Ook ik wil me graag voorstellen


Sassie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zal me ook nog even netjes voorstellen. Kort maar krachtig: ik woon samen met mijn vriend, we hebben al lang een relatie en we hebben 2 kleine kindjes.

Ik heb een goede baan, waar ik het erg naar mijn zin heb.

Ik drink al erg lang té veel, maar ben tijdens mijn 2 zwangerschappen, de afgelopen 3 jaar, gestopt. En tijdens die periodes besefte ik me dat dat prima is.

Maar helaas erna toch weer teveel gedronken.

Niet elke avond, maar van die verschrikkelijke uitschieters. Meestal ontstaan doordat ik de avond ervoor te veel dronk en dan de dag erna mijn kater weg wilde drinken en dan gaat het mis.

Relatie staat hierdoor onder enorme druk..

Ik volg op dit moment de online behandeling van Jellinek.

Mijn doel is minderen. Ik wil dat zo graag, maar mijn vriend gelooft daar niet in.

Zijn er mensen hier die ook willen minderen? Ben benieuwd naar hun ervaringen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag Sassie,

Ik had je al even gezien op de dagdraad.

Ik wens je een heel hartelijk welkom op dit forum.

Heel herkenbaar verhaal voor mij dat van katers weg te drinken.

En dat terwijl je alles hebt om gelukkig te zijn, baan, relatie, kinderen.

Minderen is voor mij niet weggelegd.

Ik heb dat ongeveer een jaar geprobeerd en het liep keer op keer terug mis

zodanig dat ik het nu op de andere manier probeer en volledig te stoppen.

Maar er zijn er hier anderen die er wel in slagen om te minderen dus kan je het proberen.

Ik hoop dat je je hier snel thuis zal voelen en dat je veel steun zal hebben aan dit forum.

Dat was bij mij toch zeker het geval en ik ben ook nog maar enkele weken aangemeld.

En ik hoop je hier nog veel te lezen.

Veel sterkte, succes en lieve groetjes, Frodo. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sassie,

Goed van je dat je stappen zet. Voor je relatie en zeker ook voor jezelf. Ik ben hier twee dagen jong dus nog geen ervaringsdeskundige. Voor mezelf weet ik daarom nog niet of het minderen kan zijn of stoppen moet worden. Zoals ik er nu tegenaan kijk, wil ik een gelegenheidsdrinker zijn tijdens een etentje of een feestje en stoppen met (het stille) thuis drinken. Want daar zit mijn probleem.

Om te kunnen bepalen of me dat gaat lukken, vind ik het verstandig sowieso de komende weken/maand geheel niet te drinken. En wellicht dan eens tijdens een etentje eentje te proberen, als ik het durf uberhaupt. Want terug naar af, dat nooit meer.

Nu al merk in de hulp van dit forum. En ik hoop dat jij hetzelfde zult ervaren. Heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bo,

Dat is dus ook precies mijn doel, gelegenheidsdrinker.

Ik merk namelijk nu al hoe lekker het is om nuchter wakker te worden.

Alleen mijn vriend gelooft er niet meer zo in. Wat ik me trouwens goed kan voorstellen. Ik heb het hem al zo vaak beloofd. Maar ik ben er nog nooit zo fanatiek mee bezig geweest als nu.

Iemand nog tips hoe ik hem als steun mee kan krijgen.

Helaas weet een familielid van hem het ook en die is zeer negatief en zegt hem dat hij aktie moet ondernemen of mijn familie moet inlichten. En daar word ik dus juist weer tegendraads van....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi SAS, de eerste stap is genomen, dus je bent goed opweg.

ik zelf ben helemaal gestopt, en moet zeggen nu met het mooie weer, is het best lastig.

maar het gaat goed,

Ik hoop dat je jouw manier kunt vinden en dat het bij je past wat je doet.

suc6 en als er wat is, kun je hier altijd hulp zoeken en krijgen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sassie, allereerst welkom.

Ik wil je iets meegeven.

Je hebt je gezinnetje nu nog!

Mijn ervaring is dat minderen niet werkt(dat zal voor iedereen verschillen)

Ik heb echt meer dan een jaar zo rond de 2 biertjes per dag gezeten, van de een op de andere dag ging ik van + 20 en de nodige wijn per dag naar 2 bier.

In het weekend soms 4, gezelligheid enzo, maar ik hield het heel makkelijk vol.

Heel dat jaar was de bedoeling dat ik helemaal zou stoppen, maar het ging goed zo(toch?Zelfs mijn huisarts vond me een hele toffe kerel)

Mijn vriendin was daar blij mee, maar tijdens onenigheid en dergelijke kreeg ik het alsnog voor mijn voeten geworpen dat ik bleef drinken.

Toen kwamen financiele problemen de hoek om zeilen.

Relatie kwam onder druk te staan en ik begon ongemerkt toch weer meer te drinken.

Er waren weer dronken dagen bij.

In februarie na een dronken bui die avond en natuurlijk een ruzie, had ze de volgende ochtend haar koffers gepakt, maakte me wakker en bij benedenkomst zaten haar ouders in de woonkamer.

Toch nog weer kunnen praten terwijl haar ouders er tegen in gingen, maar ze bleef, ik kreeg nog een kans.

Ik heb de kans nooit gegrepen, zelfs niet geprobeerd, de alcohol had zo de overhand dat ik mezelf machteloos voelde.

Afgelopen week heeft ze de knoop doorgehakt, en terecht.

Ik heb me de 2 dagen erna bijna de dood ingedronken.

Op een gegeven moment lag ik doodziek over de pot heen, toen kwam het besef.

Zoals voor veel probleemdrinkers, te laat.

Lieverd, je hebt je gezinnetje nu nog, je kinderen hebben je nodig.

Probeer misschien eerst eens een maand helemaal niet te drinken en kijk dan eens hoe je er over denkt.

Hoe dan ook, heel veel succes gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, na jaren lang schommelen tussen wel, niet, soms etc drinken, ben ik ook nu tot het besef gekomen om mijn uiterste best te doen om drie maanden niets te drinken en daarna te evalueren. Ik droom er ook van om gelegenheidsdrinkster te worden, maar ben er nog niet uit welke gelegenheden wel en niet. Ik vind alles wel een gelegenheid ;-) Dus eerst wil ik vechten om mijn vergiftigd lichaam, de malle molen in mijn hoofd even op pauze te zetten. Daar zit in feite geen enkel nadeel in. Best spannend, ik probeer als een avontuur te zien.

Uiteraard is het voor iedereen anders. Ik wens ons allen succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Sas,

je wilt zo graag minderen

en in je postings meen ik angst om te stoppen te lezen.

Meestal betreft dat angst om de angst.

Want stoppen kost veel minder energie en moeite dan minderen.

Minderen is zo vreselijk moeilijk dat ik op dit hele forum er nog geen 5 ken die

het zonder uitschieters kunnen. En de meesten vallen terug, zo ook ik vroeger.

Op wilskracht kom je een eind, maar bij tegenslagen/stress of wat je trigger maar mag wezen, vallen de meesten terug. Dat komt mede omdat je met minderen niet leert om

helemaal nuchter dingen aan te gaan. Door met mate alcohol te blijven drinken, blijf je

je trek ook voeden en maak je drinken an sich belangrijker dan het is.

Er wordt vaak aangeraden eerst een jaar droog te zijn en alles een keer zonder mee te maken.

Dan kun je altijd nog kiezen, maar dikke kans dat je er dan geen toegevoegde waarde meer in ziet. dat je vriend er niet meer in gelooft zegt iets meis. Dat zegt ie niet

om je dwars te zitten, hij kent je misschien beter dan jij jezelf wilt kennen.

Je kleintjes worden groot, kritisch en pubers straks; wat voor moeder/voorbeeld ga jij worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjsa, de droom van elke alcoholist; weer een sociale drinker worden die het allemaal in de hand heeft. Logisch, het komt eigenlijk neer op: Wel de voordelen, niet de nadelen. Het lijkt vooralsnog een utopie.

Al een tijdje ben ik op zoek naar een medische verklaring. Ik weet dat er onderzoek naar gedaan wordt maar, voor zover ik weet, is een sluitende verklaring nog niet gevonden. Het schijnt dat er op een gegeven moment een onomkeerbaar "iets" plaats vindt in de hersenen. Waar en wat precies, heeft men blijkbaar nog niet gevonden. Wie er meer van weet: Ik hou me aanbevolen want ik ben wel benieuwd.

Bij mijn zoektocht kwam ik wel de volgende uitspraak tegen:

"een op de duizend alcoholverslaafden lukt het om na jaren abstinentie,een sociale drinker te worden".dat is mij lang geleden in een kliniek verteld.er werd meteen bij gezegd,"die ene dat ben jij waarschijnlijk niet".

En dan nog vraag ik mij af: Hoe lang gaat die ene het volhouden? Met name in tijden van tegenslagen? Ik spreek uit ervaring. (Was al eerder een jaar droog).

Het verhaal van Marcel (endo) spreekt in dit verband ook boekdelen.

Daar komt nog eens bij dat stoppen een stuk makkelijker is dan minderen. Dit laatste is en blijft een constante strijd tegen een sluipmoordenaar.

Probeer het een poosje droog te houden en dan heb ik het niet over een paar weken of een maand zoals iemand van plan was. Evalueer pas dan. Probeer daarbij de herinnering vast te houden waar je was tijdens de drankperiode en of je het risico wilt lopen daar weer te belanden: Terug bij af.

Zelf HOOP ik het niet meer mee te maken. Maar ik weet ook uit ervaring: Garanties zijn er nu eenmaal niet meer. Probeer je daarbij neer te leggen en wees blij met elk stapje dat je genomen hebt. Het is namelijk, hoe dan ook, een goed stapje.

Dylan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...