Spring naar bijdragen

maand - oktober


MsLuzac

Aanbevolen berichten

Dit draadje heb ik gestart om als stok achter de deur niet een dag of een weekend droog te staan, maar een hele maand.

Ook de mensen die afspraken hebben lopen met zichzelf of met lotgenoten zijn van harte welkom. bv. Afspraak is dat je per week 4 glazen alcohol drinkt. Ik vermeld je naam onder de streep met het aantal.

De 1e week van de maand zit er al op, maar ondanks dat wil ik toch kijken wie ik allemaal mee krijg in dit draadje.

Het zou leuk zijn als je je dagelijks even meld of je het volgehouden hebt. Over het wel en wee van die dag kan gewoon in de dagdraad.

------------------------------------------------------------------------------

1. ms.luzac |

2. carmen |

3. ...

4. ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen ga ik langs bij de sportschool hier om de hoek om te informeren naar de mogelijkheden om 3x in de week te gaan sporten. Het meer sporten is me vandaag geadviseerd naar aanleiding van het medisch onderzoek dat ik inmiddels achter me heb gelaten.

Ook is me de vraag voorgelegd wat ik nu wil, stoppen of minderen! De stem in mij zegt dat ik moet stoppen, mijn lichaam verteld me wat anders. Het is zo'n tweestrijd. Na dat ik de deur vanmorgen achter me heb dichtgedaan ben ik eerst naar huis gegaan en heb een lichte snack gegeten, komkommer met wat feta. De misselijkheid trok direct weg en ben toen naar de volgende afspraak gegaan.

Tegen 12 uur 's middags was ik op kantoor en heb ik even lekker gegeten om daarna met een lekker gevoel aan het werk te kunnen.

Toen ik tegen 17.45 uur thuis was zou ik normaliter een glaasje wijn gaan drinken. Heerlijk zo voor het eten. Maar vandaag niet. Heb een glas water gepakt en heb de kinderen uitgehoord over hun dag vandaag.

Nu zit ik even boven achter de pc en heb dit draadje gestart omdat ik het voor mezelf toch echt nodig heb. Een dag- of weekpact is leuk maar vind deze uitdaging met me zelf en hopelijk met lotgenoten nog veel uitdagender om die aan te gaan en hoop dat er de komende dagen nog een aantal mensen zich bij deze pact aansluiten.

Mijn onderschrift laat zien of ik die dag goed gepresteerd heb.

Voor nu wens ik iedereen een goede nachtrust toe en tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Ms Luzac,

Omdat ik een minderaar ben kan ik niet meedoen met je maandpact. Voor de meesten van ons geldt dat we per dag proberen het droog te houden.

De 4 dagen per week die ik het droog houd probeer ik wel ook deze maand vol te houden.

Succes en ik hoop dat het voor jou werkt!

Lytse.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na echt goed nagedacht te hebben en alles afgewogen en mijn moed ingeschat te hebben wil ik graag meedoen. Ik wil de hele maand niets drinken. Ik heb wel 1 oktober gedronken, als laatste keer tot nu toe, maar dat telt denk ik niet omdat dit 'pact' er toen nog niet was.

Ik wil uitvinden of ik het kan en hoe ik me er bij voel en even een rustpunt voor mijn lichaam die al genoeg te verduren heeft gehad door die alcohol.

Hoe werkt het? Hier elke dag even iets schrijven of op de dagdraad? Of maakt dat niet uit.

Heb er zin in. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...