bolletje Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Alleen de naam denk ik Fleur. Ja je moet het wel in blijven nemen maar ik ken ook de tijden dat dat verdraaid moeilijk was. Op dat moment koos ik toch voor de drank. Gelukkig heb ik me nu al een hele tijd bvast kunnen houden aan de keuze die ik gemaakt heb. Daardoor heb ik toch een stuk rust in m'n lijf gekregen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Daarom dat ik me soms ook afvraag bolletje of dat het dan wel iets uithaalt om het te nemen als die keuze eigenlijk nog niet gemaakt is? Alhoewel, ik ga waarschijnlijk te kort door de bocht. Ook als je de keuze gemaakt hebt om echt niets meer te drinken, kan je natuurlijk nog steeds voor heel moeilijke momenten komen te staan natuurlijk. Stop jij wel eens met refusal bolletje of neem je het echt elke dag ongeacht? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Borretje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Ikzelf heb min of meer de keuze gemaakt om de rest van mijn leven refu. te slikken. Ik durf het niet meer te riskeren om zonder te doen. soms denk ik wel eens zal ik eens......... maar dan komt er weer die angst dat ik toch weer de vernieling in ga.ik vind het zo knap dat mensen zonder die refu het toch presteren om droog te blijven. Maar das niet voor mij weggelegd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Ik ga bij liefje eten!! Alhoewel ik absoluut geen idee heb wat zeekralen zijn Fleur!!! kijk hier even. http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeekraal_(geslacht) Het is lekker zilt van smaak en ik spoel het heel kort schoon, niet te lang, want dan spoel je als het ware ook de zilte smaak eraf. Heerlijk in de wok, maar eem paar minuutjes. Ik zet wel een bord extra klaar voor je!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Maar je staat toch al eeuwen droog bolletje of maakt dat geen verschil in je hoofd? Moest morgen je refusal plots op zijn en je bent vergeten bij te gaan halen, zou het dan nog steeds heel zwaar zijn? Als zoiets kan en je ondervindt er niets van op termijn zou ik het natuurlijk niet laten, daar niet van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 m'n positieve berichtjes helpen niet vandaag...* diepe zucht* zou zowat deprie worden hier, maar dat gaat me niet gebeuren, want ik eet zo lekker!!!! ben er weg mee... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Heb ik echt nog nooit gezien Liefje!! Zoiets koop je dan toch in een speciaalzaak niet? Nu ja maakt niet uit..Klinkt lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Originally posted by: Lenie m'n positieve berichtjes helpen niet vandaag...* diepe zucht*zou zowat deprie worden hier, maar dat gaat me niet gebeuren, want ik eet zo lekker!!!!ben er weg mee...quote> Volgens mij is Toine op weg Lenie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Middag allen en Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Ik heb zelf geen ervaring met refusal. Wat ik van anderen heb begrepen is dat je maar op 1 moment van de dag de keuze hoeft te maken, bijvoorbeeld 's ochtends. Dan slik je het pilletje, en kun je niet meer drinken. Want als je toch drinkt zou dat echt levensgevaarlijk zijn. De alcohol breekt dan namelijk niet af en je lichaam raakt sterk vergiftigd. Vaak zijn mensen 's ochtends of in ieder geval voor de risicomomenten vastbesloten niet te drinken en dan roept een situatie toch weer sterke neigingen op. Met refusal hoef je die discussie in je hoofd dan niet meer te voeren want je hebt al gekozen voor niet-drinken door het pilletje te slikken. Door op die manier een tijd niet te drinken, en de refusal of antabus te blijven slikken, wen je aan nietdrinken en gaat het automatische uit je systeem. Leer je om te gaan met moeilijke situaties terwijl je niet drinkt en groeit je zelfvertrouwen. Zoiets. Als je helemaal niet vastbesloten bent en maar wat aanknoeit, lijkt refusal me niet aan te raden, want levensgevaarlijk als je wel gaat drinken. Onderschat dat niet. Er zijn wel aparte themadraadjes over. Ook een draadje voor gebruikers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Mups!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Lekkere mopperkont van me. :D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Habba habba :D Heb gelezen dat je supergoed gaat!! Af en toe mopperen moet kunnen hé Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Ik heb alles van de hele dag inmiddels bijgelezen. Dat wil zeggen, wat er nog van over is. Zelf een drukke dag op het werk gehad. Lekker vind ik dat. Dat geeft me altijd meer energie dan dat het kost. Soms was dat dan ook wel weer aanleiding om het te vieren. Maar vandaag niet! Straks eerst de keuken maar in voor het eten en dan vanavopnd wat bankhangen voor de tv denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Originally posted by: fleurtjeHabba habba :DHeb gelezen dat je supergoed gaat!! Af en toe mopperen moet kunnen hé quote> Ik ben dol op mopperen. I lov it. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Eet smakelijk allemaal, ik ga ook wat op het vuur zetten! Fleur, verslik je niet in de zeekoralen haha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Ik heb een beeje kriskras gelezen. En zag dat Gaby uitlogde omdat ze de sfeer niet goed vond. Is ze daarna nog terug geweeest? GABY!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Ik laat alle lichten uit vanavond. Stel je voor dat ze aan de deur voor snoep komen jengelen. Ik heb niets in huis. Ik doe gewoon of ik er niet ben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Originally posted by: fleurtjeHeb gelezen dat je supergoed gaat!! quote> Ik kreeg gisteren nog een pb van mijn andere Adb vriendinnetje (Beate), Ik ga hier natuurlijk niet alles vertellen wat ze schreef, maar mag vast wel zeggen dat het met haar ook heel goed gaat. Ben ik zo blij mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Ik dacht dat wij erom bekend staan dat we zuinig zijn Fleur. Maar jij dus ook. Waarom komen ze vanavond aan de deur? Halloween ofzo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 smakelijk Kate Halloween....nacht van de levende doden ofzoiets... Dochter is bij vriendinnetje gaan slapen. Gaan er ook rondgaan voor snoep.. Ik zuinig? Gierig van tijd tot tijd, ja . Maar heb ook gewoon niets in huis..kan wat droge rijst meegeven ofzo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Dag luitjes, Zo: bijgelezen. Hmmm: wordt er niet zo vrolijk van. Vind niet alles alcohol-gerelateerd zal ik maar zeggen. Het is bijna etenstijd: ik ga zo maar snel koken! Wil niet in de gevarenzone terecht komen. Gaat het met jullie allemaal goed op dit moment? Of loert de trek ook een beetje? Ik kom straks nog even terug. Blijf even ingelogd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Originally posted by: PrimulaGaat het met jullie allemaal goed op dit moment?Of loert de trek ook een beetje?quote> Ja Primula, alles gaat goed op dit momenten nee, ik laat de trek niet loeren... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2011 Fleurtje, wij in de lage landen hebben dat met St Maarten. Dat is 11 November. Komen ze ook voor snoep. Doe ik ook altijd alle lampen uit. Dan ben ik er niet. Heb ook altijd snoep vergeten te halen, beetje sneu dus. Hebben julie ook St Maarten. Sinte Sinte Maarten De kalv'ren dragen staarten, De koeien dragen horens De kerken dragen torens Hier woont een rijke man Die veel geven kan Veel geven hoeft jij niet, Al is het maar een suikerbiet! Ze hebben dan ook lampionnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden