Spring naar bijdragen

Maandag 31 oktober 2011

Yvonne

Aanbevolen berichten

Alleen de naam denk ik Fleur. Ja je moet het wel in blijven nemen maar ik ken ook de tijden dat dat verdraaid moeilijk was. Op dat moment koos ik toch voor de drank. Gelukkig heb ik me nu al een hele tijd bvast kunnen houden aan de keuze die ik gemaakt heb. Daardoor heb ik toch een stuk rust in m'n lijf gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 277
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Daarom dat ik me soms ook afvraag bolletje of dat het dan wel iets uithaalt om het te nemen als die keuze eigenlijk nog niet gemaakt is?

Alhoewel, ik ga waarschijnlijk te kort door de bocht.

Ook als je de keuze gemaakt hebt om echt niets meer te drinken, kan je natuurlijk nog steeds voor heel moeilijke momenten komen te staan natuurlijk.

Stop jij wel eens met refusal bolletje of neem je het echt elke dag ongeacht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf heb min of meer de keuze gemaakt om de rest van mijn leven refu. te slikken. Ik durf het niet meer te riskeren om zonder te doen. soms denk ik wel eens zal ik eens......... maar dan komt er weer die angst dat ik toch weer de vernieling in ga.ik vind het zo knap dat mensen zonder die refu het toch presteren om droog te blijven.:) Maar das niet voor mij weggelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga bij liefje eten!! Alhoewel ik absoluut geen idee heb wat zeekralen zijn :huh:

Fleur!!! kijk hier even. http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeekraal_(geslacht)

Het is lekker zilt van smaak en ik spoel het heel kort schoon, niet te lang, want dan spoel je als het ware ook de zilte smaak eraf.

Heerlijk in de wok, maar eem paar minuutjes.

Ik zet wel een bord extra klaar voor je!!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je staat toch al eeuwen droog bolletje of maakt dat geen verschil in je hoofd? Moest morgen je refusal plots op zijn en je bent vergeten bij te gaan halen, zou het dan nog steeds heel zwaar zijn?

Als zoiets kan en je ondervindt er niets van op termijn zou ik het natuurlijk niet laten, daar niet van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf geen ervaring met refusal. Wat ik van anderen heb begrepen is dat je maar op 1 moment van de dag de keuze hoeft te maken, bijvoorbeeld 's ochtends. Dan slik je het pilletje, en kun je niet meer drinken. Want als je toch drinkt zou dat echt levensgevaarlijk zijn. De alcohol breekt dan namelijk niet af en je lichaam raakt sterk vergiftigd.

Vaak zijn mensen 's ochtends of in ieder geval voor de risicomomenten vastbesloten niet te drinken en dan roept een situatie toch weer sterke neigingen op. Met refusal hoef je die discussie in je hoofd dan niet meer te voeren want je hebt al gekozen voor niet-drinken door het pilletje te slikken.

Door op die manier een tijd niet te drinken, en de refusal of antabus te blijven slikken, wen je aan nietdrinken en gaat het automatische uit je systeem. Leer je om te gaan met moeilijke situaties terwijl je niet drinkt en groeit je zelfvertrouwen.

Zoiets.

Als je helemaal niet vastbesloten bent en maar wat aanknoeit, lijkt refusal me niet aan te raden, want levensgevaarlijk als je wel gaat drinken. Onderschat dat niet.

Er zijn wel aparte themadraadjes over. Ook een draadje voor gebruikers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alles van de hele dag inmiddels bijgelezen. Dat wil zeggen, wat er nog van over is. :huh:

Zelf een drukke dag op het werk gehad. Lekker vind ik dat. Dat geeft me altijd meer energie dan dat het kost.

Soms was dat dan ook wel weer aanleiding om het te vieren. Maar vandaag niet!

Straks eerst de keuken maar in voor het eten en dan vanavopnd wat bankhangen voor de tv denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: fleurtje
Heb gelezen dat je supergoed gaat!!

quote>

Ik kreeg gisteren nog een pb van mijn andere Adb vriendinnetje (Beate), Ik ga hier natuurlijk niet alles vertellen wat ze schreef, maar mag vast wel zeggen dat het met haar ook heel goed gaat. Ben ik zo blij mee. :moon:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag luitjes,

Zo: bijgelezen. Hmmm: wordt er niet zo vrolijk van.

Vind niet alles alcohol-gerelateerd zal ik maar zeggen.

Het is bijna etenstijd: ik ga zo maar snel koken!

Wil niet in de gevarenzone terecht komen.

Gaat het met jullie allemaal goed op dit moment?

Of loert de trek ook een beetje?

Ik kom straks nog even terug.

Blijf even ingelogd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje, wij in de lage landen hebben dat met St Maarten.

Dat is 11 November.

Komen ze ook voor snoep.

Doe ik ook altijd alle lampen uit. Dan ben ik er niet.

Heb ook altijd snoep vergeten te halen, beetje sneu dus.

Hebben julie ook St Maarten.

Sinte Sinte Maarten

De kalv'ren dragen staarten,

De koeien dragen horens

De kerken dragen torens

Hier woont een rijke man

Die veel geven kan

Veel geven hoeft jij niet,

Al is het maar een suikerbiet!

Ze hebben dan ook lampionnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...