Spring naar bijdragen

Donderdag 17 november


Diesel

Aanbevolen berichten

Goeden avond allemaal,

Jessy, goede berichten van jou en erg goed dat je dochter trots op je is, is bij mij ook zo.

Ze zei gister nog tegen me, ik kon vroeger alleen maar over serieuze dingen met je praten wanneer je dronken was. En nu kan dat ook gewoon nuchter.

En als ik dan dronken was wist ik er de volgende dag weer helemaal niets meer van.

Zo gaat het veel beter, alleen komt dat rotte weekend er weer aan.

Dat moest verboden worden haha. Veel te verleidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jessy lieverd je bent er nu voor haar en als je sterk genoeg blijft, de rest van haar leven. Ben blij dat je op tijd tot de ontdekking bent gekomen dat alc. niet voor jou is weggelegd. Heel veel mensen kunnen niet tot dat besef komen omdat daar geen ruimte meer voor is.

En misschien kan je dochter nu des te meer genieten van je omdat ze ook weet hoe het was. Probeer het positief te zien meis, je hebt er helemaal niets aan om je schuldig te voelen. Ik begrijp het wel hoor en ken het gevoel maar probeer het weg te drukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jootje,

fijn he, alleen dat al geeft zo'n goed gevoel. Ja dat niet meer weten herken ik, dan zei ze tegen me: daar hebben we toch al over gepraat, dat heb je zelf gezegd. En dan wist ik er echt niks meer van. Dan zei ik maar: oh ja, dat is ook zo. En nu kan me gewoon gisteravond nog herinneren tot in de details.

Iedere dag opnieuw kiezen Jootje, dat probeer ik ook. Ik heb voor de zekerheid voor morgen een kroegavond met vriendin afgezegd. Ik doe het niet, wil niet in de verleiding komen, dat kan ik nu nog niet. Dat komt wel weer, maar ik moet eerst van die gewoonte van alcohol af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
O ja Jo waren de weekenden voor jou niet erg rot? Heb je ook hobby's?quote>


Ja bolletje de weekenden sla ik liever over.
Hobby's heb ik eigenlijk niet. Ik lees wel en puzzel.
Maar daar ben je ook gauw klaar mee.
Ja trouwens koken is echt wel mijn hobby en dat doe ik nu wel meer in het weekend, zoals verse soep maken , cake of taart bakken. Zoveel mogelijk dat het zo lang mogelijk duurt.
En ik even mijn gedachten kan verzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jessy
Hoi Jootje,

fijn he, alleen dat al geeft zo'n goed gevoel. Ja dat niet meer weten herken ik, dan zei ze tegen me: daar hebben we toch al over gepraat, dat heb je zelf gezegd. En dan wist ik er echt niks meer van. Dan zei ik maar: oh ja, dat is ook zo. En nu kan me gewoon gisteravond nog herinneren tot in de details.

Iedere dag opnieuw kiezen Jootje, dat probeer ik ook. Ik heb voor de zekerheid voor morgen een kroegavond met vriendin afgezegd. Ik doe het niet, wil niet in de verleiding komen, dat kan ik nu nog niet. Dat komt wel weer, maar ik moet eerst van die gewoonte van alcohol af.

quote>


Goed dat je die afspraak hebt afgezegd, is op dit moment niet zo'n goede bezigheid.
Nodig ze anders bij je thuis uit en drink samen wat thee of fris en klets eens nuchter wat bij.
Het is maar een tip hoor.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja probeer ik ook Bolletje, maar dat zijn van die dingen die dan omhoog borrelen. Daar moet ik mijn weg nog in vinden denk ik. Eigenlijk ongelofelijk, de meeste kinderen van die leeftijd zijn volop aan het puberen en gaan hun eigen gang, eigen vrienden en vriendinnen. Laat staan dat ze tijd hebben voor mams. Die van mij is wel puber, maar niet dwars of boos. Maar dat komt denk ik ook doordat ze van mij dingen heeft gezien die verre van grappig zijn. Het is nu tijd voor haar.

Op mijn werk zijn 2 mensen ziek, we werken met 15 mensen. Akelei het heerst wel hoor. Lekker op tijd naar bed en morgen een nieuwe dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja je houdt tijd over in het weekend. Maar appeltaart bakken daar kwam ik helemaal niet aan toe. Ik zat meestal nog te herstellen van de slempavond ervoor. Ik ben ook begonnen met kransen te maken. Van die strokransen, mos erop prikken en van die kleine rode sierappeltjes erop prikken. Die hangen aan een boom bij kantoor. Leuk om te doen en het staat heel gezellig.

Ha en ik heb een theepot gekocht, die had ik niet, en aangezien thee nu de hoofddrank is, is een theepot hartstikke handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond frummers,

Voorzichtige blijdschap overvalt me vandaag. Heb in de week bezoek gehad van een hele "close" vriendin, en vandaag nog van een andere, zowaar nog "closere". Beiden zijn werkzaam in een hospitaal en kennen hun vak als geen ander. Beiden zijn enorm ontvangkelijk voor emoties en gevoelens bij andere personen/dieren en beide zeggen hetzelfde !!!!!

Bazma is nog niet klaar om te gaan. Ze lijd niet, is heel kalm en berustend. Komt kopjes geven en spint. Heb naar de DA gebeld en die vertelde me dat ze morgen zeker gaat komen, maar eerder om te kijken hoe het met haar is gesteld dan om ze in slaap te doen. De AB schijnt serieus aan te slaan, buikje is nog wel dik, maar mits een punctie kan dat ook fel verdwijnen. Wat een gewicht valt er van mijn schouders, onvoorstelbaar :D

Let wel: ik blijf nog heel voorzichtig en weet dat dit slechts uitstel betekend, maar ik kan en wil ze geen dag te vroeg laten gaan. Niet zolang ze zich goed voelt en daarnaar handelt. En de laatste dagen doet ze dat terug meer en meer. Morgen de DA afwachten en haar eerlijke mening vragen :D

Excuses dat ik hier even zomaar door dender, zag heel veel slingers staan en wil ook hen niet vergeten, dus hier een algemene voor diegene die het komende hebben: Borrie voor de verjaardag van je zoontje, en voor de andere die het al gepresteerd hebben een tijdje droog te staan ;)

:DB):heart::sun::present::moon::DB):heart::sun::present::moon::DB):heart::sun::present::moon::DB):heart::sun::present::moon::DB):heart::sun::present::moon::DB):heart::sun::present::moon::DB):heart::sun::present::moon::DB):heart::sun::present::moon::DB):heart::sun::present::moon::DB):heart::sun::present::moon::DB):heart::sun::present::moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag lieve mensen,

Nu net even vandaag gelezen. Tsjonge, er is weer veel gebeurd.

Ik wil iedereen heel veel sterkte met alles wensen; met afscheid nemen, met het behalen van prachtige resultaten, met verjaardag zoon, tante worden, ik vergeet vast nog wat.... :present::present: :present: :present:

Graag wil ik wat delen. Vandaag kwam ik thuis van mijn werk (elders, en ben daar dan alleen....moeilijk!). En mijn lief zei gelijk dat ik er ontzettend goed uitzag en veel helderder uit mijn ogen keek en vooral ook klonk. Was niet moe, etc.

Dat deed me zo'n goed! Heb vorige week met heel veel schroom verteld dat ik me hier ingeschreven heb. Nog geen begeleider maar wel begonnen met minderen, alvast. I.p.v. zeker anderhalve fles wijn per dag nu gisteravond "maar" 3 glazen. Ik schreef het al eerder: alleen hier op het forum kijken en lezen en zo nu en dan wat zeggen helpt al zoveel voor mij! :heart:

Er zijn er niet veel meer, zag ik, maar ik hoop dat jullie dit terug lezen, morgen of t.z.t.

Bedankt voor alle directe en indirecte hulp !!!!!

Beertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Rekel dat is toch een juiste instelling. Zolang ze geen pijn heeft, laat alles natuurlijk verlopen dat is het beste. Dan kan ze op een natuurlijke manier, haar leven afsluiten, ook erg belangrijk voor dieren.

fijn joh dat je zulke wijze vrienden hebt.:heart:

Kanjers ik ga weer afsluiten Morgen ga ik weer werken dus duik er een beetje vroeg in. Trusten en tot morgen weer.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beertje, wat fijn om te lezen en wat een megaprestatie

dat je datr alvast zonder begeleider voor elkaar hebt.

Dat belooft wat.

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

een virtuele beloning heb je wel verdiend en je echte beloning heb je al gehad;

een fijner gevoel, een beter uiterlijk en een welgemeend kompliment van je lief.

Dat stimuleert wel he! Ga zo door meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beertje, met heel veel plezier heb ik je gelezen en het is heel herkenbaar voor mij. In mijn beginperiode las ik veel en praatte veel mee. Minderen kwam er uiteindelijk ook van tot een totale stop van een slordige 80 dagen. Doch mijn huwelijk was al verbrandt jammer genoeg.

Sindsdien hele donkere periodes gehad met of zonder drank, maar altijd terug blijven komen hier. Hier putte ik kracht moede en wijsheid zonder het echt te beseffen. Je krijgt hier zoveel, zonder veel te geven. Je bent goed bezig, geloof me vrij ;)

Ja bollie, die vriendinnen hebben me echt doen nadenken. De punctie ga ik morgen vragen en als de AB zo goed werkt als ik denk, zal haar buikje niet mee zo opzwellen. Wat eerst een pure nachtmerrie van een nachtshift ging worden is er nu eentje geworden van rust en kalmte.

Er is hoop !!!!!!!

Mag ik toch nog iedereen heel hartelijk danken voor jullie medeleven en steun, ook dat heeft me (en haar) zo geholpen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...