Spring naar bijdragen

De feestdagen in


rumark

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben redelijk nieuw hier maar ik heb vraag of iemand een TIP heeft hoe komen we de kerstdagen door kom zonder alchol of teminste normale hoeveelheden. Je meetstal met kerst uit eten en dan is een glas water ook erg zaai of kan je het in wijn verander voor je gevoel :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rumark: normale hoeveelheden?? Wat zijn dat? Als drinker, minderaar, stopper,

niemand denkt er hetzelfde over ben ik bang.

Kijk wat je doel is.

En houd je daar aan.

Dat is de simpelste beste tip die ik kan bedenken.

We hebben hier een pact afgesloten, daar kun je je bij

aanmelden. We helpen elkaar de feestdagen door en melden

eerlijk hoe we het gedaan hebben/doen.

Er zijn veel alternatieve drankjes en als je die serveert in een

mooi glas is het lekker en feestelijk.

Duizenden mensen drinken geen alcohol.

Ik hoor daar nu ook bij en voel me daar prima bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rumark.

Ten eerste moet het je duidelijk zijn wat je wilt, proberen te stoppen of te minderen ,want zo lang je dat niet weet, blijf je een beetje heen en weer slingeren met je gevoelens.

Nou weet ik niet meer precies of je heel erg veel dronk maar anders zou het misschien toch verstandig zijn om te proberen helemaal niet te drinken. Soms hebben mensen die net willen beginnen om te stoppen nog niet de kracht om te matigen maar jij voelt dat het beste zelf aan.

Maar wat jouw keuze zal zijn, probeer er achter te blijven staan.

Verder zou ik zoveel mogelijk gelegenheden vermijden waar gedronken kan worden, en heel erg belangrijk is dat je een volle maag blijft houden deze dagen zodat de trek minimaal blijft want dat is als je gegeten hebt.

Veel bezig blijven dus niet veel gaan zitten want dan krijgt de zin in alc. kans om naar boven te komen.

en veel op het forum komen als je kan, dan kunnwn wij misschien iets voor je betekenen.

heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vorige week nog 38 glazen gedronken met twee dagen met een uitschieter. Ik heb deze week alleen maandag gedronken het waren 15 glazen en heb toen ook de relatie gestopt. Ik heb tot vandaag nog geen alchol gedronken en heb wel neigingen omdat ik ook mij nog rot voel dat relatie is gestopt na 1,5 jaar. Maar is mijn eigen keuze geweest dus moet mij daar doorheen trekken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja ik zou samen met mij vriendin mijn dochter en de vriendje van mij dochter naar een hotel gaan met kerst dinner en overnachting op een kamer met sauna, jacuzzi openhaard flatscreen TV en nu zit ik helemaal alleen op die kamer maar dan is het misschien goed dat ik in de jaccuzi een goed boek ga lezen na kerst dinner. Maar ik heb mijn dochter bij mij dat geeft mij wel kracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...