Spring naar bijdragen

Donderdag 22 december 2011


Gast Fibo

Aanbevolen berichten

Ik ga er ook mee stoppen.

W zit naar de Pelgrimstocht te kijken.

Ik zit ook in de kamer maar aan mijn computer.

Ga nu maar even bij W zitten, bakkie koffie drinken, even wat kletsen, ze is zo lief...

En nu we toch in de gedichtjes zitten.

Het gedichtje uit mijn jeugd.

Moest het zoals vele anderen uit mijn hoofd leren.

De leraar, schat van een man uit Sint Truiden (hoop dat ik het goed schrijf, in de buurt van Hasselt) was bezeten van gedichten en van Guido Gezelle.

Vond het toen niets, ben er nu blij mee.

Nou ja dat gedichtje dus, heb het hier al eerder geplaatst, ik probeer het als een soort levensmotto aan te houden...

't Is goed in 't eigen hert te kijken

Nog even vóór het slapen gaan,

Of ik van dageraad tot avond

Geen enkel hert heb zeer gedaan

Of ik geen ogen heb doen schreien,

Geen weemoed op een wezen lei;

Of ik aan liefdeloze mensen

Een woordeke van liefde zei.

En vind ik in het huis mijns herten,

Dat ik één droefenis genas,

Dat ik mijn armen heb gewonden

Rondom één hoofd, dat eenzaam was...;

Dan voel ik op mijn jonge lippen,

Die goedheid lijk een avondzoen...

't Is goed in 't eigen hert te kijken

En zó z'n ogen toe te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 266
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Trusten Bolletje:heart:

Teveel, echt een mooi gedicht.

Jan, ik zit te verzinnen - het lukt niet erg. Sorry. Maar wat je ook schrijft aan je kinderen het is een persoonlijke brief, wens of erin trachten weer te geven dat je ze waardeert en van ze houdt. Mooier kan het niet. En het is een heel leuk idee.

Ik mocht willen dat ik zoiets van mijn vader kreeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeten is een groot woord. mijn moeder is overleden vorig jaar dus hij is degene die overblijft.hij doet zijn best en is al hertrouwd al jaren geleden met een kreng, maar het lukt niet echt het contact maar goed. Dus ja, ik ge f hem nog een kans. Het is overigens iemand die teveel drinkt maar redelijk onder controle en heb medelijden met hem. Dank je dat je het vraagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, help!

'k heb iets g'daan wat 'k niet had moeten doen. Biertjes g'haald (en géén malt!). Twaalf blikjes. Nog geen g'dronken. Maar ze lonken... Wat ben 'k toch een idioot! Dit is de kat in de melkkan verdrinken! Waarom is stoppen met drinken zó moeilijk?! Waarom?! Steeds weer die terugval, stééds wéér! 'k word er zó moe van! Zó moe!!! Écht, 'k kan wel janken!

Wat haat 'k mezelf op zulke momenten! Bah!!!

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit hier op mijn notebook te tikken en dat is echt klein. ja ik ga erheen maar dat betekent mezelf opofferen en heel vroeg op ivm de dieren hier maar goed.

Ik denk soms het leven is niet eeuwig en zeker niet voor je ouders dus ik ga erheen. Het kan soms snel over zijn wat ik al heb meegemaakt en dan ben je liever daar voor ze, hoe oppervlakkig het contact ook is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even nog Anders, mijn vader heeft na mijn moeders overlijden de meest vreselijke vrouwen aan zijn arm gehad, waaronder Thaise hierheen gehaald, Poolse vrouwen, Russisch. Hij kocht aandacht. Ze hebben hem helemaal leeggetrokken en nu zit ie straatarm in een bejaardenflatje. Wel in de buurt inmiddels.

Hij is 80, maar ik hoor dat ie nu weer een "leuke" buurvrouw over de vloer heeft.

Ik wil het niet meer weten en vind het ook erg zielig eigenlijk.

Maar goed, het is erg lief van je dat je toch naar hem toegaat.

En Gunn, zet die biertjes weg! Uit het zicht!

Denk aan morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeannet, dat is idd een andere situatie. miss een uurtje langsgaan maar niet meer, dat gaat ten koste van jezelf. is dat een idee? overdag even langsgaan of gewoon bellen om hem een prettige kerst te wensen. Soms gaan mensen te ver idd. En je moet ook aan jezelf denken! Wat erg dit te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, teveel, anders, bedankt voor jullie bijdragen. Anders ik zoek mijn eigen woorden inderdaad, ik wil dat als ik er niet ben ze een klein tekstje hebben wat moed geeft bij tegenslagen en geluk brengt als je het leest. Thuis is wel iets wat in mensen zelf zit, roots etc en hannah gaf daar een mooie voorzet voor. En heel lief dat ze helemaal naar de zolder is gegaan om dit op te zoeken. Wat een warm gevoel geven mensen mij toch zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1e blikje: * ik zit weer te drinken

2e blikje: toch eigenlijk wel lekker

3e blikje: goh, ik krijg het goed naar mijn zin

4e blikje: deze kan nog wel, dit is de laatste

5e blikje: nou, maar dit wordt dan de allerlaatste -heb ik morgen ook nog wat

6e blikje: op de helft, mwah nog 6 over

7e blikje: eerzt maar ns een muuzzziekje opzetten

8e blikje: ai, cd doozzje kapot. Waarom doet die cd speler zo gek?

9e blikje t/m 12e blikje; geen idee wazzerdanallemaalgebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...