Spring naar bijdragen

Tweede kerstdag 2011


Marc

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja snoep ik snap je wel. ik zit zelf de dubben ik wil een echt leven leidden en soms wordt het me teveel en intresseert me het allemaal niet, voor wie zou ik stoppen? ik heb er alleen zelf last van. en ondertussen heb ik er zoveel last van dat ik dat niet meer wil. het blijft een strijd en aangezien ik een hekel heb aan strijden gooi ik het bijltje erbij neer. dus geen alcohol meer voor mij het komend jaar en daarna zien we wel of het de moeite waard is om te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor :present: een prachtig voornemen van je

mijn goede voornemen is altijd om op 1 januari juist geen voornemens te nemen

ik probeer ze het hele jaar door te nemen :D

Niwi :) nice to see you!

2e kerstdag zal voor jou toch altijd een bijzonder dag blijven

Snoep :D al had ik het koffiezetapparaat mee de douche in moeten nemen met de deur dicht

koffie was er gekomen!! Heb je nu al gehad?

Tante Bol :heart: werkse!!

Wie weet valt het vanmiddag reuze mee

is vaak zo als je ergens niet zo'n zin in hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoep,

Nog 2 weken en dan een jaar ADB! Ik heb net mn 1e maand er op zitten en hoop dat ik 't over een jaar nog ben...

Ik vind het ook zwaar, en soms lijkt er zonder alc geen bal aan, maar ik probeer mijn instelling te veranderen. Hoe maak ik het leuk en gezellig zonder alc.

Vanavond hebben we een huis vol visite en de drank zal rijkelijk vloeien, voor mij voor het eerst sinds jaren niet dus dat wordt omschakelen. Maar ik wil gewoon ook een leuke avond hebben, dat mot verdikkie toch mogelijk zijn nuchter?

Vroeguh voor de alc hadden 'we' toch ook lol zonder booz?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ook zonder dat het om alcohol gaat

Niwi, ook een belangrijke dag:heart:

Snoep, stoppen met je heen en weer gedoe, je

verpest die laatste 2 weken en je weet dat je

gewoon geen keus hebt. Je bent gestopt, en

blijft gestopt, zo simpel is dat.

Je leven lijkt wel saai, en hee wat is saai?

Wen er maar vast aan of doe er wat aan.

Iets in jouw brein heeft dat woord saai erin geplant, het is na

bijna een jaar wel tijd om dat woord te vervangen.

Praat met je kinderen en vrienden, laat hen je maar vertellen hoe zij jouw leven

nu zien, en hun leven met jou. Ben benieuwd of het woord saai dan ook gebruikt

gaat worden. Je hebt veel meer reden om tevreden te worden met niet meer drinken.

Alleen al het feit dat jouw jongste nog zo jong is.] is al genoeg reden om hem een zo

onbezorgde jeugd mogelijk te geven. Toen je nog dronk wist je niet beter; nu zul je

toch echt je verantwoording naar hem moeten nemen. Je moet er toch niet aan denken

dat je dat hele jaar over moet gaan doen, omdat je nu twijfelt? En je weet dat je niet

matig kunt zijn, wilt zijn zelfs, want je idealisieert nu onbewust het grote doorzakken.

LOL voor jou blijkbaar en niet saai. Nou de dagen erna, weet je nog hoe LOL die waren, hoe saai?

Misschien kun je deze laatste week van 2011 gebruiken om 3 nieuwe dingen in je leven

te zoeken die je een keer wilt proberen. Iets spannends, maar ook iets wat je kunt blijven doen als nieuwe hobby/sport bijv.

een proefles eerst of zoiets. Laat je erbij helpen door iemand die je vertrouwt en je goed kent.

Geef jezelf de kans het goede te kiezen Snoep en misschien is het wel leuk, uiteindelijk.

En het deel dat niet leuk is, ach dat hoort bij het leven. Je postte een paar maanden terug heel ontroerd,

dat je zo blij was dat je ook goede dingen weer voelde, blijdschap ofzo, iets over je dochter meen ik (rijbewijs??)

ik ben het een beetje kwijt, maar jij weet het vast nog wel. Zoek die posting op en print m uit:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...