Lytse Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Hi Fleurie, Zeker haast. Mijn kerstdagen waren heel gezellig en vooral heel rustig. Op de 1e Kerstdag zijn we bij mijn schoonmoeder op bezoek geweest in het verpleeghuis. Ik werd zwaar verkouden en was vanad de volgende dag dus mijn stem kwijt t/m nu, vanwege al het hoesten. Het was dus letterlijk Stille Nacht, want mijn man kon me onmogelijk verstaan, ondanks zijn gehoorapparaten, dus ik heb mijn mond maar gehouden. Rustig joh ... We hebben samen ook lekker gegeten, waarvoor we niet al te lang in de keuken hoefden te staan, drank volgens afspraak, dus alles oké. Knuffel, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Originally posted by: akeleiNaar mate ik niet of nauwelijks ben gaan drinken is mijn zoetbehoefte omhoog gegaan Madelief. Maar ik weet niet of chips minder erg is dan M&M's.Ik kan er nog niet over stoppen. Ook door wat Albertina schreef, iIk denk ook dat we elkaar wel goed begrijpen.Oef, wat een ruis in mijn hoofd. Maar, het gaat niet over een gewoonte om zeep helpen. Dat is stap 1.Ik denk nu dat dat niet eens het moeilijkste is wat ik ooit gedaan heb. Die eerste niet nemen. Het had meer te maken met aarzelend, nu !, nee ik durf niet, nu! etc.Maar dan verder. Want ik denk ook steeds meer. Geen suf hoofd? Dus over vroeger, over vandaag en over "morgen". En dat is niet allemaal even rooskleurig. En als het dan ook nog eens een miezer dag is als vandaag schiet het helemaal niet op.Euh..ja. Ik heb in t verleden gewoonten aangeleerd, drinken, roken => verslaving, waar ik mee moet breken. Daar heb ik geen twijfels over. Maar al dat verleden, wat gewoon voorbij is, moet ik dus ook verbreken. Dat klinkt raar, maar ergens zit daar toch de sleutel, voel ik heel duidelijk, maar weet alleen niet hoe ik dat helder verwoorden kan. Je verleden "achter je laten" bladieblah, da's makkelijk. Ligt al achter je als je een keer adem haalt. Dus dat bedoel ik niet. .............Maar dat morgen => toekomst, moet dus net zo hard verbroken worden. Want dat schiet net zo min op. Morgenochtend een schoon aanrecht, dat lukt nog net. ( Soms dan lol). Maar verder, ik weet er toch niets van.Met drank op ( en doorrokend) is er geen morgen. Zonder, geen idee. ............Het is heel belangrijk, het ziet er zo uit als een open deur maar dat is het niet voor mij.Ik laat het toch maar staan. Als ik het denk te snappen maak ik het af?quote> sjonge.... vind dit helder genoeg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Lieve Akelei, Ik ga een heel eind met je mee, maar ik geloof ook dat mensen best hoop mogen hebben op een betere toekomst. Als je vandaag de juiste beslissingen neemt, en morgen = vandaag de juiste beslissingen neemt enz. dan wordt m.i. de toekomst beter. Ik weet niet hoe ik dat moet invullen en dat hoeft wat mij betreft ook niet concreet, maar ik geloof dat je daar toch wel op mag vertrouwen. Voor wat het verleden betreft: je bent door dat verleden gevormd. Je kunt het niet ongedaan maken, maar soms zijn er dingen of contacten waar je misschien nog wel aan kan werken. Als je er lering uit trekt helpt je dat toch in het heden? Dat is mijn gedachte. Misschien kan je er iets mee. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 @ Akelei... huh?...echt? moet ik al naar buiten met de honden?..NH Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 oh nee....zag het al op de buienradar...niks aan het handje hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Akelei, Hier geen onweer of wat dan ook. Ik vraag me af hoe oud jij dan bent. Ik ben zeer binnenkort 65, maar denk dat ik misschien nog wel 20 jaar voor me heb liggen. Het hangt van onszelf af wat voor jaren dat zullen zijn. Door los te laten maak je natuurlijk wel ruimte voor nieuwe dingen. Soms komen ze zomaar op je pad. Ik had een paar jaar geleden nooit gedacht dat ik een paar pleegkleinkinderen zou krijgen, terwijl ik nooit kinderen heb gehad, waarbij ik me echt betrokken voel. Door een toeval ben ik mandala's gaan tekenen en blijk daar veel plezier in te hebben. Je weet maar nooit wat er op je pad komt. Tenzij je inmiddels 85 bent, ligt er nog zo'n periode voor je open. Misschien is het tegen dingen aankijken wat er moet veranderen? Nuchter is dat in ieder geval gemakkelijker te realiseren dan wanneer je in de lorum bent. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 sjee Lytse....schatte je veel jonger in, naar je antwoorden etc. ( niet lullig bedoeld) ik lees je berichten graag...sla het op en doe er wat mee... ben zelf 42 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Even kijken hoe het hier gaat. Het is dansvakantie dus dat mis ik verschrikkelijk. Enorme ruzie gemaakt met schatje omdat hij me liet zitten op 2e kerstdag en vervolgens begon te zeuren (2x) dat ik niet klaarzat achter mn msn... Hij heeft de volle laag gekregen. Best wel uit mn slof geschoten ahum, beetje fatal attraction achtig - oef Dus die zien we niet meer terug. Is dat erg, ja maar ik had echt me uitgeslooft 1e kerstdag, en ik ben niet that kind of girl die dit gedrag pikt. Nu wil ik naar buiten voor een lange wandeling, maar het onweert en Raksha is bang voor onweer. Even wachten dus. Merk wel dat er van alles verandert in mn innerlijk, door de therapie, en door droog te blijven. Stabieler, maar ook stampvoetenm als het nodig is. Voorheen was het labiel gedrag, nu ben ik gewoon heel boos en sta achter mn boosheid... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 En....hij drinkt. Had er mee willen dealen, maar nu is het wel een opluchting dat dat niet hoeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Hi Woman, Dat lijkt me een verandering ten goede bij je. Je laat niet over je lopen en bent gerechtvaardigd boos. Goed dat je voor jezelf opkomt, zonder dat het een door drank aangestuurde reactie is. Zonder je vaste activiteiten vind ik het ook altijd lastig. Ik ben dan een beetje mijn ritme kwijt. De vakantie is zo weer voorbij en dan mag je weer lekker! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Thanx Lytse Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Kanjers ik ga afsluiten. heb bezoek en het kan laat worden dus voor straks, slaap lekker en tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Boosheid heeft ook een signaalfunctie. Het betekent dat er iets is waar je moeite mee hebt, of dat er iets niet in orde is. Bijvoorbeeld dat je in een situatie blijft zitten die je eigenlijk niet wilt. In de afgelopen dagen heb ik ook weer oude nieuwe boosheid en pijn gevoeld. Het beste voor mij om daar mee om te gaan, is dat het er mag zijn. En dan nadenken wat er nu precies aan de hand is. Hoe kan ik daar mee dealen. Ik ben elke dag blij dat ik niet meer drink. Staan jullie daar wel genoeg bij stil, vraag ik me wel eens af. Koester dat. Dat je er gewoon weeer mag zijn zoals je bent. Dat je uit die verslaving bent gekomen, of daar mee bezig bent. Maar ja ik kan niet voor een ander invullen he. Maar vind het wel jammer als sommigen zichzelf soms zo in de put praten. En het kan goed zijn om aan dingen te werken, maar in wezen ben je al helemaal goed zoals je bent. Daar heb je geen drank bij nodig. En het is zo belangrijk om dingen te doen die je fijn vind. Niet perse iets spectaculairs, gewoon wat je fijn vind. De komende dagen ben ik er met mannie even tussenuit. Ik wens jullie alvast een heel goed uiteinde en goed begin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Gezellige dagen Kate. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Frummels, ik ga afsluiten. Morgen ben ik er niet, ja heel even in de ochtend. Daarna ben ik er ook even tussenuit. Zaterdag ben ik er weer. Truste allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Welterusten Madelief, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Goede avond allen, hier ook flink onweer en regen en hagelbuien. En kleine jongens tussendoor die je steeds laten schrikken met rotjes enz. Zi niet op gemak Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Hi Akelei, Van dat fysieke dat snel minder wordt weet ik alles. Ik ben al aan het kwakkelen sinds mijn 25ste of zo en heb chronische pijn. Inderdaad is het leren omgaan met je beperkingen heel lastig, maar desondanks blijft mijn verhaal overeind en ja soms moet ik de pleegkleinkinderen afzeggen. Mijn standaardantwoord is altijd dat het morgen vast beter gaat! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Voor ik ga afsluiten, @kate, ik praat mezelf niet de put in, momenteel voel ik het zo. Dat probeer ik te delen. Mezelf beter voordoen heeft weinig zin, daar ben ik nog nooit beter van' geworden. Ik laat mijn hoofd niet hangen, soms is het gewoon fijn te lezen dat ik niet de enige ben met beplaalde gevoelens. Ik hoop dat je fijne dagen hebt met je mannie. Ik duik mijn mandje in, geen millennium vanavond, daar slaap ik niet zo goed op. Welterusten voor straks, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 He, lijsters, hoop dattie goed gaat. Hier drukdrukdruk geweest na de kerst, dak van de schuur gemaakt met 'n hoogwerker, en toen ook de lampen in de schuur maar ff meegenomen. Nu weer allemaal licht, ook 'snachts! When wanted, or should one say: required. Doe je best met oud en nieuw, hou 't zo droog als je wilt. De vermoeide tevredene Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Nog even aan Lytse, ik had gedacht dat je veel jonger was, leeftijd zegt ook niet altijd alles, zo zie ja maar weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Haddock, oude zeeman, je bent er maar weer druk mee geweest. Je hebt vast geen hoogtevrees! Fijn dat het allemaal weer in orde is. Geeft vast een tevreden gevoel. Voor jou ook een prettige jaarwisseling. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Welterusten Albertina en Akelei. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Originally posted by: Lytse Je hebt vast geen hoogtevrees!Voor jou ook een prettige jaarwisseliong.Lytse.quote> Dank je, Lytse.Maar dat heb ik nou net wel, een van m'n weinige.Kwestie van doorzetten en wennen, en de nok is maar 9 meter, pfffffffff.De angstige Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Nou angstige, dat noem ik nog eens een overwinning op jezelf! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden