Spring naar bijdragen

1 januari 2012

igor

Aanbevolen berichten

Originally posted by: Ans
Hee Danny, dat is een fijn begin van het nieuwe jaar!
Kun je meteen wol kopen voor het wildbreien:D
Of heb je inmiddels een andere hobby voor ogen?quote>

Hahaha ik zat er inderdaad al op te wachten.. Wie begint er het 1e
over het wildbreien :D

Nee heb besloten om mezelf te belonen op een kleine vakantie naar
Egypte zodra ik 4 maanden droog ben. Goede stok achter de deur
en dit zal dan ongeveer eind april moeten gaan plaats vinden. Ook
gelijk met koninginnendag het land uit, want op mijn leeftijd (25) kan
dit wel eens een valkuil zijn als ik thuus blijf..

Ik heb er nu al zin in..!!!!!!!!!!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb geen last van geen alcohol drinken gehad

had me wel voorgenomen dat ik lemon in een champagneglas zou doen als ik 24 uur zou halen

mijn buren zijn hele gezellige luitjes!!

hadden al laten vallen dat ze een fles in huis hadden gehaald

maar ik had mazzel, heb de klok van 12en niet meegemaakt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb wel heel erge last gehad

en had het haast verziekt hier

heb me in gehouden maar echt gezellig was het niet

kan me gewoon niet voorstellen dat ik nooit meer eens een lekker feestje kan meemaken en eens uit me dak kan gaan

ik weet niet of ik een eeuwige stopper kan blijven

wordt hier helemaal gek van

ik weet dat ik er elke keer weer over begin...maar het speel steeds meer op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sammi,

Ja het is al een tijdje anders en was even wennen.

Als je niet ingelogd bent, kun je rechtsboven op HOME klikken.

Als je dat wel bent op dashboard.

Maar het inloggen is je dus wel gelukt, wel vervelend dat dat niet meer met een knop kan, vind ik tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Shahire,

dat heb je goed begrepen en ik wil ook niet compleet stoppen, alleen soms nog en dan gewoon een paar glazen. Een minderaar dus. Zoals je kunt weten ben ik nu 68 geworden en het is niet zo dat ik nog een hele toekomst voor me heb. Vind het erg lekker en wil dus daar af en toe nog wel van genieten.

Hoewel, als dat echt niet lukt, tjaaa.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepie kun je je nu helemaal niet ergens anders op richten? Of is dat nu te moeilijk.

Als je je de hele dag focust op het nooit meer mogen drinken houd je die behoefte ook in stand. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het erg moeilijk voor je is als je het idee hebt nooit meer te mogen.:present:

Soms zeggen ze hier wel eens bekijk het per dag. Heb je dat al eens geprobeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik de aanwezigen en de teruglezers die het plan of de wens hebben te stoppen met roken er even op attent maken dat ik zojuist op de rookmelder heb geschreven.

Ook over alc. en daar wil ik aan toevoegen dat in tegenstelling tot het stoppen met drinken, je wel instant profijt hebt v/h stoppen met roken.

Je voelt je direct beter, helaas is het ook zo dat dat veel moeilijker is.

Dat is hier ook al vaak gedeeld.

Daarom heb ik er ook voor gekozen gisteren niet te drinken, maar toch maar een pakje peuken te halen.

Werd vannacht direct afgestraft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia ik ben 60 en heb ook geen hele toekomst meer voor me, maar ik schat toch nog wel zo'n 30 jaar. Nou als ik dan 30 jaar moet vechten tegen de alc. kost me dat erg veel energie. bovendien is mijn lichaam nou niet zo goed meer dat ik heel makkelijk een kater kan verwerken.

Nee ik kies voor een alc. vrij leven. Veel makkelijker voor me.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bolletje

kan er niks aan doen..gaat gewoon vanzelf

je kan het wel per dag doen..maar die stem zegt toch dat het voor altijd is

het is wat jaap vanmorgen zei...ik mag drinken als ik dat wil maar het hoef niet

denk niet meer dat ik me eigen levenslang moet opleggen

ik zie het wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia, ik vroeg het even n.a.v je posting waarin je zegt dat je niet kunt zeggen dat je je beter zonder dan met alcohol voelt. Ik vroeg me af of dit dan niet komt omdat je lichaam niet tot rust komt van 'het niet drinken'. Nu maar hopen dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen.

Begrijp ik het zelf? Ja, alleen een beetje moeite met te omschrijven geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Snoepie

Ik vind het triest om jouw worsteling te zien. Zelf moet ik er ook niet aan denken en doe dat dan ook niet, neem het meer zoals het komt.

Maar jij hebt nog verantwoordelijkheden voor kinderen en zo en ik niet.

Dat is een heel verschil. Ik weet nog dat je een keer schreef dat je voor je 7 jarige er niet was geweest en dat je dat zo graag wel wilde.

Ook kan ik me nog goed herinneren dat je toen je hier pas was, om je heen schopte en ook schreeuwde tegen je kinderen en daar dan weer spijt van had.

En spijt kan ook een trigger zijn.

Ik had nooit verwacht dat je het zo lang zou volhouden, ongelooflijk!!!

En je bent ook veranderd, maar zoals Bolletje ook schreef en meer mensen trouwens: kun je niet aan iets anders denken?

Wat mij ook niet leuk lijkt voor je gezin is dat je steeds op bed gaat liggen.

Dan ben je lich. wel in huis, maarje neemt geen deel aan het gezinsleven en dat is heel erg belangrijk, vooral nu de vader ook niet meer perm. aanwezig is.

Lieverd, kindertijd gaat nog snelle dan die van ons, vergooi het niet, het komt nooit meer terug.

Zo jammer en ook zo goed dat je beseft dat je geen rem hebt, anders zou je af en toe eens een vrije avond kunnen regelen en er eens lekker uitgaan met iemand en wel wat drinken.

Daar zou je van opknappen en weer energie krijgen, lijkt mij. Nu lijk je helemaal opgebrand en uitgedoofd en je bent nog zo jong!!!

Maak in ieder geval je jaar vol en denk dan eens (samen met iemand) goed na hoe je het nu verder wilt inrichten, want dit is ook geen leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Snoep, de lichamelijke afhankelijkheid is na zo'n 14 dagen weg maar geestelijk blijf je afhankelijk, dat is zo. Maar ik merk bij mezelf wel dat ik er veel minder aan denk dan b.v. een jaar geleden. Ik hecht niet meer zoveel waarde aan de alc. denk ik. Heb afstand genomen van het gevoel dat ik krijg als ik drink. Zoiets.

Ik geloof dat ik dat gevoel heel krampachtig bij me wilde houden en eigenlijk ook niet kwijt wilde.

Voelde me bij de gedachte nooit meer te kunnen drinken vaak erg paniekerig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lidia

er aan denken..gaat vanzelf

en ik lig alleen op bed in de avond...als me jongste op bed lig

wat moet ik hier beneden alleen doen?

kan ik net zo goed boven tv kijken

ik moet gewoon een middenweg zien te vinden

maar wil niet terug vallen naar elke dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sha,

Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar stel iemand lukt het om zeg maar, langer dan een

maand niets te drinken en voelt zich nog steeds knudde, dan is de stap naat, o.k. eens kijken hoe het voelt met een paar glazen (die dan meer worden) gaat.

En het wonderlijke is, dan gaat het even ook beter.

Verder hoeft niemand me uit te leggen hoe dat komt want ik lees al 3 jaar hier en begrijp dat echt wel.

En toch ben ik er nu wat betreft gezondheid beter aan toe door het veel vaker een week (of 2) niet drinken.

Het roken is voor mij veel en veel schadelijker.

Lieve Bol,

I know, maar ik zou geen refusal willen, voor mijn gevoel is dat ook niet best voor je lever.

Gebruik toch al zo weinig mogelijk medicijnen.

En wie weet, maar nu nog niet.

Knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal een heel goed jaar toegewenst!

Voor mij was het mijn eerste oudejaarsavond zonder alcohol.

Zo rond 22.00 uur had ik het er even moeilijk mee.

Ik miste even de ontspanning, maar dat gevoel ging

gelukkig over en verder heb ik het prima naar m'n

zin gehad.

Genoten van alle lekkere dingetjes, die ik in huis had

gehaald en leuke spelletjes gedaan én vandaag fit en zonder

schuldgevoel op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol

Ik dacht vannacht er aan dat het als de dag van gisteren voelt dat we met veel poeha het jaar 2000 ingingen en kijk nu eens!

Al weer 12 jaar geleden en toen dacht ik 12 jaar vooruit en dan ben ik 80!!!

Als ik het haal tenminste, dus gun ik mezelf zo af en toe nog een (ik wilde wijntje schrijven, maar daar heb ik een hekel aan) fles wijn. Wel koop ik betere, want drink liever minder voor hetzelfde geld.

En ook wat Snoep net schrijft dat ze er steeds aan moet denken, die onrust heb ik niet meer. God en forum zij dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...