Spring naar bijdragen

Zaterdag 7 januari


Diesel

Aanbevolen berichten

Jeannet dank, nee als ik hier lees, houdt me dat ook op het rechte pad, min of meer dus.

Ha, de Dode Zee, nou, daar ben ik eens in geweest, nou niks drijven, daar waaide het veel te hard voor en het gekke is, je kunt er niet in zwemmen. Voelde me net een duikelaar.

We zouden naar Marocco, maar omdat zo lang duurde, is dit een tussenoplossing, maar ik hoop toch dat we in maart/april een rondreis daar gaan maken.

Ben er een kwart eeuw geleden doorgereden op weg naar Nairobie en vond het prachtig.

Pas 10 jaar later kwam ik in Nairobie omdat ik na 4 mnd. gehalveerd was en naar huis wilde. Dat is niet zo simpel in Afrika, dus toen ik goedkoop terug kon vliegen vanuit CAR (Banqui) ben ik gegaan. En 10 jaar later de landen gezien waar ik niet aan toe was gekomen. Nu zou ik zo primitief niet meer kunnen reizen, vaak sliep ik gewoon buiten.

Ik ben blij dat ik gereisd heb toen ik dat lich. nog kon, wordt toch steeds moeilijker.

En van roken en drinken wordt je ook niet bepaald fitter.

We gaan nu gewoon naar een klein hotel waar ik vlak voor de revolutie met een andere vriendin ben geweest. Heel lieve mensen daar.

Ik ga maar eens ontbijten, anders staat ze straks voor de deur en ben ik niet klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 252
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Shahire,

Wat dacht je van überhaupt geen brood, lieverd? Wees g'rust, hoor. Mocht 't zover komen, dan ben 'k b'reid te delen. 'k zou niet met mezelf kunnen leven, als 'k een volle maag had en anderen zie kreperen van de honger. Dan sterf 'k nog liever de hongerdood met hen (Schuldg'voel kan je ook wegteren; kijk maar naar 'The Machinist').

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoep, wat doe jij er aan om de puinhoop die achter je drinken ligt op te ruimen ?

Voor mij zou alleen stoppen met drinken een nachtmerrie zijn geweest, simpel omdat ik

die puinhoop die er onder zat zonder drank nauwelijks of niet aan kon. Door puin te ruimen

kan ik het wel aan, ben ik het leven leuker gaan vinden en zie ik mogelijkheden voor

mijn toekomst. Het is voor mij zeker 15 jaar geleden dat ik zo positief in het leven sta als nu.

Waarmee ik wil zeggen dat wat mij betreft opmerkelijke verandering van hoe in

het leven te staan wel degelijk mogelijk is, zelfs uitzichtloze situaties kunnen veranderen.

Het hoeft absoluut niet zo te blijven als je denkt, mits je maar, nuchter en eerlijk,

wat gaat doen aan achterliggende problemen. Bang zijn hierin vind ik heel logisch,

denk dat iedereen bang is voor het zwarte gat, de beerput, voor de zooi in ons zelf

en de angst hiervoor. Ik was het in ieder geval wel en soms is er nog een bang stemmetje.

Maar de echte verlammende angst ging weg toen ik zag dat er achter het zwarte gat

liefde is van mij, voor mij. En wat ik zeker geloof is dat er achter de angst,

waar je helaas door heen moet, voor iedereen houden van zichzelf,

zien dat er liefde is van en voor jou en liefde voor het leven is weggelegd.

Gun dit jezelf alsjeblieft, probeer een greintje geloof te hebben dat het kan,

dat het mogelijk is, je bent het waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gunn, als ik me daar nu allemaal al druk om moet gaan maken heb ik geen leven meer vind ik. Als ik zie hoe rijk wij hier zijn bedeeld...dan hebben we volgens mij nog wel even te gaan voor er echt geen brood meer is op de plank. Ja, zo zit ik in elkaar, kan er niets aan doen en kan me na het lezen van jullie stukjes ook niet erin vinden om me daarvoor nu te gaan veranderen. Wie weet ben ik er dan niet eens meer, weet jij veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dhen,

Je hebt 't over positief in 't leven staan. Ineens b'denk 'k me dat 'k nooit positief in 't leven heb g'staan. Wat niet vreemd als je van kindsbeen af bijgebracht is (en dus verwacht) dat dag in, dag uit Armageddon op je dak valt. 'k heb nooit plannen g'maakt om iets van 't leven te maken. Opleiding, de wereld zien, gezinnetje stichten, etc. dat hoefde allemaal niet. Afwachten was 't credo. En als 't niet in onze tijd g'beurd dan zullen onze (klein)kind'ren 't wel meemaken. Maar in al die tijd had 'k me al wel d'eeuwigheid toeg'dacht. Maar feit'lijk is me al die jaren de dood aang'zegd! Da's een pijn'lijke g'waarwording, kan 'k je zeggen! Er hebben mensen om minder zelfmoord g'pleegd!

Tsja, en nou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Gunn, dan is vandaag de dag om vanaf nu wel trachten positief in het leven te staan en er wat moois van te maken. Hel en verdoemenis vanuit de bijbel kun je achter je laten.

ADB zijn helpt daar zeker bij, kijk maar naar Dhen.

Ik heb gisteravond trouwens wel vreselijk gelachen om Ricky Gervaes.

Die pakte er de bijbel bij in zijn one-man-show.

God schiep op de 1e dag de hemel en de aarde.

Op de 2e dag het licht.

Dus hij deed alles in het donker hahaha.

Zo knap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Gunn

Tsja, en nou?quote>


Nou wordt het de hoogste tijd om zelf te gaan beslissen hoe jij in het leven gaat staan en het in wilt vullen Gunn, en je niet meer vast te klampen aan wat je van vroeger mee hebt gekregen van je ouders. Wat wil jij nu zelf Gunn, en wat wil je daar voor doen en laten? Moeilijk maar niet onmogelijk.
Je schreef van de week dat je zo'n behoefte aan een knuffel had maar hoe wil je dat gaan bereiken? Wat voor 'n stappen ga je ondernemen. Want blijven zitten, en alleen je behoeften onder ogen zien daar kom je er niet mee. Je zal actie moeten ondernemen.

Joehoe Tinus.:)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gunn, ik ben met een schuldgevoel grootgetrapt, altijd was er schuld,

dat ik bestond, dat m’n ma ziek was, dat ze ongelukkig was, dat pa me moest

slaan en weet ik veel meer, en voor God was ik ook vast en zeker de grootste

zondaar die op aarde rondliep. Al die keren dat ik me zonden op papier

moest zetten en dan de angst, had ik wel de juiste zonden op papier gezet,

welke straf ging er volgen. Schuld en angst, nooit het recht op mezelf, op mijn gevoel en willen.

Had ik boven mijn vader nog eens een onzichtbare vader, die ook alles verkeerd vond wat ik deed ?

Verslaving leek het antwoord op vrij willen zijn, het is een ontsnapping niet waar ?

Maar het bleken nepvrijheden. Eigenlijk is het geen vrijheid maar verzet,

verzet uit angst (niet kunnen) voor het vrij zijn.

Verklaarbaar waarom verslaving me dus steeds vaster zette in mezelf,

hoe harder op zoek hoe meer angst hoe meer behoefte.

Het proces na de verslaving, is voor mij, een proces van innerlijke vrijheid zien

terug te krijgen, een innerlijke vrijheid die niet om verslaving vraagt,

omdat die dat niet nodig heeft. Vrijheid gaat niet samen met angst, schuld, boete.

Dat is wat ik geloof en waarmee ik ook geloof in de liefde die Jezus,

maar ook Boeddha enz. probeerde te verkondigen, maar helaas zo vaak verkeerd

wordt opgevat en uitgevoerd, een recht wat die uitvoerende niet heeft.

Maar nu mag ik mijn innerlijke vrijheid hebben/zijn/leven en hoef die niet meer af te wijzen

zoals het mij verboden werd en die is bevrijdender dan elke verslaving die ik heb gehad.

Gunn je zegt: mij is feitelijk de dood aangezegd, dat snap ik, maar jij hebt de keus

of jij je die zelf blijft aanzeggen of probeert af te werpen.

Het is hun aanzegging niet die van jou.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve frummers, afgelopen dagen weinig gelezen hier op het forum, maar kan je zeggen ik voel me goed, al heb ik af en toe wel zin, maar geef niet toe.

Gisteravond zegt men man, wil je ook een glaasje? Heb hem later op de avond uitgelegd dat ik het prima vind dat hij drinkt, maar dat ik het niet prettig vond dat hij het mij zo direct vraagt, heb er al genoeg **** mee en vind het al moeilijk genoeg om me zo sterk te houden. Gelukkig begreep hij het wel denk ik, maar ik weet dat als ik er 1 zou nemen, dat ik er nog 1 neem en nog 1 en dan overga op wat anders en daar weer 3 of 4 van neem en dan weer opga op wat sterkers en morgen met giga koppijn wakker wordt en dat punt heb ik nu wel gehad DAT WIL IK NIET MEER!

Woensdagavond heb ik een afspraak bij de hulpverlening en donderdagmiddag bij de arts.

Kortom, ik heb vandaag de dag 1 week niets gedronken waar alcohol in zit, en ben APE TROTS :D

Fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...