Spring naar bijdragen

donderdag 19 januari


Teveel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo Primula en alle anderen,

Eerst even voor Prim. : wat fijn dat je zo'n geweldig afscheid hebt gehad. Leuke herinnering voor je.

Vanmiddag dus de crematie van mijn vriendin. Het was goed om met zo'n 40 mensen bij elkaar te zijn. Op de kaart en nu op de kist, stond de laatste icoon die ze niet meer had kunnen afmaken, omdat ze steeds slechter kon zien. Ook een aantal zijden shawls die ze beschilderd had. Het was een hele creatieve vrouw en dat werd door verschillende mensen benadrukt. Ze had maar één zoon en hij, zijn ex en de zoon van zijn ex stonden centraal. Voor haar "kleinzoon" was ze zo belangrijk, de enige stabiele factor in zijn leven.

Wat ik heel treffend vond was, dat haar zoon zei dat ze andere mensen zo weinig kans gaf iets van de liefde terug te geven, die zij continu aan anderen gaf. Een waar woord.

De kleinzoon had een stuk muziek uitgekozen, dat hem steeds aan oma deed denken. Hiphop van de eerste CD die hij gekocht had en trots aan haar had laten horen. Inwendig moest ik erg lachen, want er zaten vooral oudere mensen. Ik denk dat oma boven binnenpretjes had.

Het gemis zal enorm zijn. Ze was zo'n wijze vrouw.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vervolg

over trek gesproken:

wat had ik trek in een borrel toen ik thuiskwam. Ik ben heel verstandig eerst naar bed gegaan en later aan de bouillon. Gisteren al voor twee dagen gekookt, dus ik hoefde het alleen maar op te warmen. De trek is nu over, maar ik ben doodmoe.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse toch goed dat je op deze manier terug kunt kijken op het afscheid van je vriendin. Zo blijft er toch een stukje (vrede), als je dat zo kunt zeggen, over.

Heb je het erg moeilijk gehad of kon je met die 40 mensen jouw verdriet ook een beetje kwijt?

Maar heel knap dat je sterk bent gebleven meis, want dit is toch heel moeilijk. Afscheid nemen van een dierbaar iemand.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol,

Dat verdriet delen was moeilijk, want iedereen kende haar in een bepaalde rol en haar overige familie hield ze best op afstand. Die kwamen bij mij met vragen. Ik was samen met iemand van onze zijdeschildergroep en samen konden we er natuurlijk wel over praten, maar dat was het dan.

Weet je wat ik ook heel mooi vond: voor de kist stond een enorme vaas met mooie rozen. Er werd gevraagd of iedereen een roos mee wilde nemen. Zij vond dat bloemen bij de aarde hoorden. Als de bloem dan over een tijdje is uitgebloeid, dan gaat hij in de prullenbak en dat moeten we accepteren, net zoals we moeten accepteren dat het leven eindig is, zei hij.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Wijfie,

Ik geloof dat iedereen iets anders aan het doen is.

Over dat alcoholgebruik gesproken: bij mij komt erbij dat ik het ook nog eens heel erg lekker vind. Alleen als ik slecht in mijn vel zit, of veel pijn heb, drink ik om te verdoven.

Ook een glas wijn bij het eten vind ik gezellig en lekker. Eén advies van Tactive heb ik meteen ingevoerd: ik haal niet meer mijn favoriete drank in huis. Dat scheelt, zeker als minderaar.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even voor de duidelijkheid.

Ik vind het ook gewoon heel lekker en gezellig, echt wel.

Misschien dat ik onbewust naar die roes wil maar ben zo ver ik weet ben ik nooit begonnen met drinken met het doel dronken te worden.

Het is bij mij een kwestie van niet kunnen stoppen.

Althans dat is zo als ik het zie, misschien dat een psycholoog uit de duistere krochten van mijn geest en autonome systeem een andere waarheid kan halen.

Maar ben niet van plan het zo ver te laten komen dat wat voor psych dan ook aan mij moet gaan sleutelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij moet je daarna op "nieuw onderwerp" in de taakbalk klikken en kan je verder je naam, samenvatting en bericht intikken.

Ik hoop dat het lukt.

In ieder geval welkom hier. Als het niet lukt weten de anderen het wel. Ik ben een beetje een digibeet.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag vandaag een reportage over een aantal neurologische aandoeningen.

Eén daarvan was het Aliën hand syndrome ofzoiets. Eén hand had een eigen leven.

Heel gek. De mevrouw in kwestie stak een sigaret op met haar rechterhand en de linkerhand pakte het uit haar mond en doofde de sigaret :huh:. Er was totaal geen controle over.

Wel gemakkelijk stoppen zo ;)

*uitzending was een herhaling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...