niwi Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 en om de vraag van Jopie te beantwoorden voor en na die herval.... ervoor dacht ik...dat ik ooit nog eens sociaal kon drinken...het leven met die valse illusie...ooit..nog eens eentje....af en toe... daarna.... was voor mij de bevestiging...dat ik alcoholist was, ben en altijd zal blijven...voor de rest van mijn leven.... en ik had bewezen, voor mezelf, dat ik dus nooit meer normaal kon drinken... aanvaarden dus.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 wat is dan het alternatief ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 het antwoord heb ik in feite om 11.16 al gegeven, smikkie... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 Niwi Weet niet of je er nog bent Dank voor jr reactie Onze oudste dochter werkt in de veslaafden zorg,eist nu van mij dat ik op mijn knieen ga om vergeving te vragen over wat ik heb fout gedaan Zoniet dan mogen wij ons kleinkind niet meer zien Mijn verslaving ,is al vaker met haar besproken,heb hier mijn spijt over uit gesproken Zo als het nu gaat,kan ik geen kant mee uit Deze rugzak zal ik tot mijn dood mee moeten slepen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 ik ben er nog ff, Bako.... ik heb ook heel wat mispeuterd in mijn drankperiode, Bako.... en heb ook het 1 en ander recht moeten zetten....omdat niemand, maar dan ook niemand kon begrijpen hoe het is om zo dwangmatig te moeten drinken....en daardoor als slappeling te worden bekeken... maar als jou dochter in de verslavingszorg werkt...vind ik het eigenlijk zeer triest dat ze niet eens weet dat alcoholisme een ziekte is....of dat ze het misschien wel weet, maar je op deze manier chanteert.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Muffin Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 Originally posted by: GabyGoedemorgen Frummertjes!Muffin, veel plezier bij de yoga, laat je ven weten hoe het was, ben wel benieuwd!en ik lees iedereen over koffie, ben een echte caffeine-junk, maar dit wordt iij dag 3 zonder koffie, mijn buikgriepje is al een stukje minder, maar ik denk dat als ik koffie neem, dat ik het er meteen uitgooi, eigenlijk al bij de gedachte, verder heb ik het nog steeds benauwd, weet eigenlijk nu wel zeker dat dat een reactie van mijn lichaam is, dat ik 3 dagen veel gerookt heb, dat arme lijf van mij, wil dat helemaal niet, het is toch te erg wat ik mijn lieve lijf soms aandoe nu ik ga beginnen met mijn lange woensdag, ben hier vanmiddag nog wel even, allen een goede dag gewenst!quote> Hello Gaby,Yoga was wel ok, alleen ben ik zo stijf als een hark en mijne dikke buik zit altijd in de weg. Als ik dan mijn vrouw bezig zie, die is super elastisch en plooit naar alle kanten. Ik kijk de kat nog een paar weken uit de boom, ben benieuwd of daar beterschap in komt. Une affaire à suivre comme on dit ...muffin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chrissy Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 Bako, ik ken je achtergrond verder niet, maar ben het met Hannah eens hoor, wat een chantage. Je hebt je excuses al aangeboden en om dan op deze manier nog meer van je te eisen lijkt me niet fair... Is mijn mening natuurlijk maar vanaf een afstandje, maar in ieder geval heel veel sterkte gewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 Smikkie in de periode dat ik niet meer drink, heb ik zo'n 15 personen in mijn omgeving weten sterven van drankmisbruik...hetzij door een ongeluk, ziekte of zelfmoord.... en dus hoop ik nooit meer te drinken...maar dat wil niet zeggen dat het mij niet kan overkomen dat ik er ooit nog eens intrap... vandaar ook mijn aanwezigheid hier nog....waakzaamheid... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Muffin Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 Originally posted by: toineklopt max.in de kater zie je de wereldals eng, angstig en zie je overalberen op de weg.wanneer je een tijd nuchter bentverdwijnen veel van deze problemenen zijn er problemen lossen dezezich vaak gewoon op.je kan dan zoveel meer dan je gedachthad..ik word juist heel erg assertief en daadkrachtig, geeft namelijk goed gevoelmaar zoals met alles niet l... maar poetsenblahblabhactie toineneman, ga trainenen vanmiddag spaghetti a latoinenemanski makenwow zo lekkel:Pquote> Ha Toine,jij ziet b(of zag) beren? Ik meestal roze olifanten maar dan vooral als ik in bad zat, kan natuurlijk ook de spiegel geweest zijn ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 ook mensen van AA, smikkie... en vooral mensen die dachten dat ze na verloop van tijd weer konden drinken... of mensen die het nooit zo nauw namen met hun verslaving... en soms ook mensen die niet meer in staat waren om zelf nog te kunnen beslissen...stoppen of niet meer.... dus ja..... dan ben ik dus gelukkig dat ik niet meer hoef te drinken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 ik ben lange tijd geleefd door de drank...en door de drank ben ik ook door anderen geleefd...me iedere keer maar voegen zoals het ander het graag wilde.... nu leef ik zoals ik zelf wil....zonder drank, zonder kalmeringspillen, zelfs zonder sigaretten...niet meer afhankelijk van 1 of ander middel en daardoor hoef ik ook geen verantwoording meer af te leggen voor mijn stommiteiten door verkeerd gebruik... en nu leef ik pas echt...omdat ik de saaiheid van het drinken achter me gelaten heb... want toen was het pas saai...iedere dag een kater, iedere dag dwangmatig moeten drinken, iedere dag de voorraad op peil zien te houden...dat was pas saai.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 Bako, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 hou het simpel, smikkie... maak het niet onnodig moeilijker dan het al is... vandaag....meer is dus inderdaad niet nodig... en zo kun je de dagen aan elkaar rijgen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 Originally posted by: Chrissy Originally posted by: borretjeDagpact: Aicha Albert Nancy BorretjeMuffinLienChrissyLytseAlbert je was me vergeten:huh:Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 ik denk dat een terugval zit in een teveel aan zelfvertrouwen. en de negatieve dingen die bij drinken horen even niet gezien worden. de spanning en het "verheugen" op weer eens lekker te drinken wordt dan ruim overschat. omdat het tegenvalt drinken we juist weer teveel. zelfoverschatting. feit blijft dat je nooit bang moet zijn voor een terugval, want dan gebeurt het juist what you fear you create we blijven leren tot de volgende terugval.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 Lieve frummers, Voorlopig laatste posting over gedoe met mijn zusje. Er worden nadere onderzoeken gedaan, dus er is iets goed mis, maar niet acuut. De ergste schrik is wat gezakt en het is voor mij op dit moment geen trigger om te drinken. Daarmee vervalt de reden om het hier te vertellen. Er zijn een hoop mensen met een hoop problemen, in soorten en maten, dus we proberen positief te blijven. Vandaag weer ge "nordic walked" met mijn buurvrouw. Op de terugweg begon het te regenen, maar we hebben toch lekker onze beweging gehad. Lytse. typefout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 Een hele goedemiddag allemaal! Vanmorgen vanaf m,n werk al even ingelogd maar nu toch maar weer eens even, kan jullie de komende tijd lekker veel volgen en lastigvallen met mijn aanwezigheid aangezien ik vanmorgen m,n kruisbanden heb gescheurd tijdens het geven van mijn les:( Les was nog maar net begonnen en ik stapte mis en klats.......wat een pijn zeg! Klapte meteen in elkaar. Door klanten naar het ziekenhuis gebracht en ja hoor....BAL!! Nu nog heel dik dus van de week terug wat ze verder gaan doen. Poot omhoog en rusten du! ppfffff!!!!!!!!!!! Echt wat voor mij!! NOT!!! En dat met 4 kinderen in huis!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 toch zal alcohol altijd mijn beste vriend zijn. alleen moet ik hem niet te vaak zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 Hallo Toine, Goh je kunt ook heel serieus zijn. Nieuwe kant van Toineman. Met het eerste stuk van je posting ben ik het eens, maar aan het tweede gedeelte twijfel ik. Als je niet bang bent voor een terugval, dan blijf je jezelf misschien overschatten? Toine ik heb gisteren hertengoulash gemaakt voor vandaag. De kippenboer op de markt verkocht het (nog) en ik ben voor de bijl gegaan. Van vakantie in Duitsland neem ik altijd gedroogde paddestoelen mee en die heb ik nu meegestoofd. Bak kastagnechampignons erbij, witlof, en stoofpeertjes toe. Wil vanavond best zakken. Frummers ik ga aan de rest van de dag beginnen. Mijn man waarschuwt me voor een nieuwe verslaving, te weten het forum. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 smikkie begrijpt het. lytse, kan ook "heel" serieus zijn hoor. bij mij is alles extreem of te lollig of te serieus. voor mij is vinden van balans in "alles" de uitdaging. het belangrijkste is dat ik in deze zoektocht "plezier" ervaar, we komen verder zeg maar. hoe gaat het verder met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 goedemiggel jopie! alles naar behoren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 heb ik ook.. moet af en toe even luchten anders keer ik veels te veel naar binnen enz.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 ga spaggelpoets maken.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 wat behoort. denk beetje happy zijn met jezelf en het leven en verder zien we het wel nu echt aan de spaggel tot smikkel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 pppffff idd tjemigdepemig Joop. Jeetje wat een pijn. M,n knie is zooo dik niet normaal meer en m,n enkel is ook niet goed! Ben niet zo van de medicijnen maar moet nu toch echt wel aan de pijnstillers:( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden