Spring naar bijdragen

Woensdag 25 januari 2012


Aicha

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 305
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo weer,

Ben al op de plaats van de training, bijna een uur te vroeg, geen files...

Aicha goed gedaan meisje.

Muffin sterkte jongen, dat het maar snel wat beter mag gaan met je huid.

Hoop ook dat je vriend het nu begrijpt, misschien kan jij hem helpen een alcoholvrij bestaan op bouwen.

Heb nog even gedacht me aan te melden bij het dagpact maar ik ga gewoon niet drinken, klaar!

Sta toch wel wat vreemd tegen die pacten.

Heb me aangemeld bij het weekpact en hoewel ik zeker niet ga drinken als de week er op zit kijk ik toch uit naar de afloop van dat pact.

Rare jongens die Harry's

Fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Frummertjes!

Muffin, veel plezier bij de yoga, laat je ven weten hoe het was, ben wel benieuwd!

en ik lees iedereen over koffie, ben een echte caffeine-junk, maar dit wordt iij dag 3 zonder koffie, mijn buikgriepje is al een stukje minder, maar ik denk dat als ik koffie neem, dat ik het er meteen uitgooi, eigenlijk al bij de gedachte, verder heb ik het nog steeds benauwd, weet eigenlijk nu wel zeker dat dat een reactie van mijn lichaam is, dat ik 3 dagen veel gerookt heb, dat arme lijf van mij, wil dat helemaal niet, het is toch te erg wat ik mijn lieve lijf soms aandoe :o

nu ik ga beginnen met mijn lange woensdag, ben hier vanmiddag nog wel even, allen een goede dag gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allemaal :)

Ik ben blij dat er weer een dag om is... Gisteren heb ik tussendoor best wel wat dipjes gehad, maar die hadden vreemd genoeg meer te maken met roken dan met alcohol. Eigenlijk gaat het tot nu toe met alcohol heel goed. Had ik niet verwacht vanuit 5-8 wodka en 30-35 sigaretten per dag!

Maar... ik ben ook nog niet in de verleiding gekomen: heb maandagmorgen gelijk alle bier en wodka die nog in huis was door de gootsteen gespoeld en ben geen alcohol meer tegen gekomen. Voorlopig ben ik heel blij dat het meevalt, zag er namelijk best tegenop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Toine.

Chrispy wat fijn dat het al met al mee valt. Maar wat goed dat je de rest van de drank door de gootsteen gegooid hebt. Zo zie je dat je wat makkelijker dan sommige anderen hier, afstand kan nemen van de drank en de sigaretten.

Ik blijf het knap vinden dat je twee verslavingen ineens aanpakt en hoop dat je de kracht blijft houden om door te gaan.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet wel zeker als ik de drank niet weg gemieterd had ik voor de bijl was gegaan, dus zo stoer voelt het niet hoor. En ik verwacht eigenlijk wel dat de drank (gedachten) veel meer gaan opspelen als ik bv weer op feestjes en zo kom!

Maar ik ben heeeeel dankbaar dat de lichamelijke afkick zo meevalt, zou ik iedereen hier gunnen...

Ik wil me trouwens vandaag weer aanmelden voor de dagpact; hoe doe ik dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooooh Smikkie, voel ik me ff onnozel :$ :D ! Nog niet bijgekomen die hersenen van mij dus!

Enne./.. tot 20 halve liters per dag... dat is toch precies wat deze k... verslaving met ons doet? Ik zat stabiel op 5-8 wodka per dag maar heb ook flinke uitschieters gehad hoor! Zondag waren het (als "afscheid" nog een keer helemaal los) bij mij 20 wodka's en 2 glazen wijn.. :$

Wat ontzettend sterk van je dat je de strijd niet opgeeft! Dikke bos :present: hiervoor! Juist als je al zo'n lang en moeilijk traject gehad hebt!!! Ik lees zoveel hier op de dagdraden dat ik het allemaal niet meer uit elkaar en bij kan houden... sta je nu weer droog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smikkie, dat van dat dubbel leven herken ik heel goed, maakt het idd in bepaald opzicht moeilijker om geholpen te worden.

Toine, je hebt gelijk dat geoon stoppen niet gaat lukken. Ik kom er mbt lichamelijke afkickverschijnselen goed vanaf, maar ik weet zeker dat ik nog een hele strijd ga krijgen. Met roken merk ik dat nu beter omdat, mss omdat ik dat 28 jaar gedaan heb.

Maar ik moet in mn leven idd hoognodig een aantal dingen veranderen anders blijft de alcohol-bom tikken en is de vraag niet of, maar hoe lang het duurt voor ik weer voor de bijl ga...

Hoe ik het allemaal precies moet aanpakken weet ik nog niet, maar voorlopig gaat dat vast beter zonder alcohol dan met!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit wat in Toine.

Als je echter eerst stopt met drinken

zie je vaak met een nuchter hoofd

dat er heel wat "problemen" of

verdwijnen, of je ze veel makkelijker

aan kunt dan je eerst dacht.

Dacht dat ikzelf ook stijf stond van de

"problemen" en weet nog goed dat ik

8 mnd geleden vond dat ik NU en

meteen hulp nodig had.

Dat was dus een tegenvaller toen de psyg. van

de GGZ, na een uitgebreide intake, zei: "zorg nou

eerst ens dat je 3 a 4 mnd droog staat, kom

dan terug en dan kijken we weer hoe het ervoor

staat.

Voelde me helemaal in de steek gelaten

en totaal onbegrepen....

Achteraf had ze wel gelijk.

Veel problemen waren eigenlijk geen

problemen.

Problemen die over bleven kon ik voor een gedeelte

zelf ook oplossen, en wat er overbleef heb

ik nu uiteindelijk wel hulp voor.

Net de eerste neuro-feedback erop zitten.

"Uitslag" word vrijdag besproken, dus even

afwachten maar.

Straks om 11:30 acupunctuur, en dan weer terug

naar de psyg. Nog een vragenlijstje invullen...

600 stuks maar...

Ach, ik heb de tijd vandaag:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt max.

in de kater zie je de wereld

als eng, angstig en zie je overal

beren op de weg.

wanneer je een tijd nuchter bent

verdwijnen veel van deze problemen

en zijn er problemen lossen deze

zich vaak gewoon op.

je kan dan zoveel meer dan je gedacht

had..

ik word juist heel erg assertief en daad

krachtig, geeft namelijk goed gevoel

maar zoals met alles niet l... maar poetsen

blahblabh

actie toineneman, ga trainen

en vanmiddag spaghetti a la

toinenemanski maken

wow zo lekkel:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik begrijp het, Bako....

wij, ik toch in ieder geval...heb toch een verleden waar ik niet trots op kan zijn,

qua drankgebruik dan...en toen ik ging scheiden, dronk ik toch al een jaar of 12 jaar niet meer..maar het werd wel direct voor mijn voeten gegooid..."weet je nog toen je nog dronk?"

nou....dat doet op dat moment niet terzake...heb ik ook geen boodschap meer aan...

het is gebeurd...en dan moet dan niet te pas en en te onpas maar gebruikt worden

om mij uit mijn evenwicht te brengen....dat lukt dus niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...