Spring naar bijdragen

Dinsdag 31 januari 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 310
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ziet er lekker uit Gunn. Ook een grote fles, daar heb je vanavond wel voldoende aan.

Veel gebeurd vandaag hier. Heb net even weer wat bijgelezen. Ik wil voor iedereen die toch weer wat gedronken heeft een hart onder de riem steken. Kom op mensen jullie zijn hier nog steeds op het forum en we kunnen elkaar helpen. Orobeer voor dat je besluit te drinken hier te komen en niet als het al open is.

Het is een lange weg om deze strijd te winnen. De 1 kukt het in een keer, de ander met vallen en opstaan.

We hebben allemaal het doel om de Adb te worden. Samen kunnen we het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Nog effe melden; heb gegeten, ff geslapen gtst gekeken en gedouched, niet meer naar de winkel geweest en niet meer gedronken..

2 bier was niet de bedoeling maar kan ik mezelf nog vergeten..als ik dronken was geworden had ik daar flink de balen in gehad.

Dank jullie, op de een of andere manier dankzij hier te lezen heb ik me weten te beheersen..Ga nu NCIS kijken

change

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smikkie juist wel zeggen dat het goed met je gaat en nog niet drinkt. Dit kan juist een stimulans zijn voor anderen om van de drank af te blijven.

Snap dat het heel vervelend is dat er veel weer gaan drinken, maar probeer zelf sterk te blijven.

Ik betrap me er zelf ook wel op dat ik denk, o anderen beginnen ook weer, dat kan ik ook wel doen.

Maar op dat moment besef ik toch gelukkig dat dit geen oplossing is. Ik stop voor mezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap! Echt iets om trots op te zijn Suikertje! Nu de nacht door zien te komen (ik hoop echt dat ik ooit in slaapval zonder drank), en ik weet al wat er moeilijk gaat worden: als ik afspreek met vrienden die gewoon wel drinken en die hier niets van vermoeden. Hebben jullie daar een tip voor? Die afspraken even vermijden, of eerlijk zeggen? Stiekum hoop ik ergens nog dat ik ooit een "normale drinker" kan worden, maar ik weet wel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smikkie,

Je gaat juist heel goed. Houden zo hoor. Niemand schiet er iets mee op als jij ook weer gaat drinken! Je bent voor anderen weer een opsteker.

Ik ken het, dat je dat jezelf teveel aan gaat trekken, maar uiteindelijk heeft iedereen zijn eigen strijd en die kunnen wij niet voor hen voeren. We steunen hen weer als ze opkrabbelen en proberen ze te steunen voordat ze gaan drinken.

Veel liefs en hou vol,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Suikertje,

Net had ik een oude tante aan de lijn die 85 is. Ze is een soort juffrouw Mier uit de Fabeltjeskrant. Ze vond die krasse knarren maar slome duikelaars, ondanks hun vooruitgang!:huh:

Als ze nog eens zoiets doen gaan we er samen voor. Zal ik je portret tekenen!

Ze hadden het best gezellig samen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK zie bij mezelf hoe snel ik kan veranderen, 2 dagen in een geweldige dip gezeten en heb nu met kennis afgesproken dat ik morgen muur ga stucadoren. Ik hou me aanbevolen voor klusjes bij mensen. Kost niks.

Ik besef dat ik nog meer eruit moet. Soms doen gesprekken met hulpverleners wonderen en ook gesprekken op het forum.

Ik heb ook contact met mensen hier die weer drinken. Heb soms dan ook moeite om daar mee om te gaan. Maar juist op dat moment hebben ze steun nodig. Toch proberen ze weer op het juiste spoor te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Druifje,

Wat ik weleens gedaan heb is zeggen dat ik eerst aan de fris ga. Ik stel het dan zolang uit dat ik alleen maar fris drink. Als je mensen goed kent zou je het ook kunnen zeggen, maar zover ben ik ook nog niet.

Er zijn mensen die zeggen dat ze medicijnen hebben, waarbij ze niet mogen drinken; ook zegt men weleens dat men aan de lijn doet.

Als je kunt rijden kan je de Bob zijn.

Als ik me niet zeker voel, zeker in het begin, vermijd ik deze dingen.

Meestal denk je dat anderen het vreemd vinden als je niet drinkt, terwijl die anderen alleen maar met zichzelf bezig zijn en hun schouders erover ophalen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom nieuwkomers!

Hier gaat het niet goed.

Maar ik ga zo maar slapen, lijkt me beter.

Ik voel me een voetveeg.

Morgen komt er gelukkig iemand van de verslavingszorg.

Een vriend van mijn partner was hier even vanmiddag,

die zit ook in een spagaat, dat snap ik wel.

Hij zei dat ik te goed voor mn partner ben, hem teveel in de watten leg.

Maar ik ben gewoon zo, een dienende.

Dat is mijn karakter.

Hij is nu naar bed en ik heb hem gezegd dat ik hoop dat zijn geweten gaat spreken.

en hij er niet van zal kunnen slapen.

Zo dit moest er even uit.

Verder weet ik het niet hoe het zal gaan.

Slaap wel Frummels!:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madelief,

Ik ben zo blij voor je dat je morgen met iemand kan praten. Ook als je relatie ploft weet je in ieder geval dat je er alles aan gedaan hebt. Ik wens je veel sterkte en hoop dat jíj wel een beetje kunt slapen.

Veel sterkte en een knuffel,

Lytse.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druifje ( ik had je al welkom geheten op wie is wie ) weet je wat het is?

Er zijn zoveel mensen die eigenlijk teveel drinken en ook in jouw kennissenkring, zonder dat jij dat weet. Ze weten het immers ook niet van jou?

Als jij dan zegt, nee ik drink even niet of ik ben gestopt zullen ze diep in hun hart jaloers zijn op jou. En dat voelt heel goed. Ondanks opmerkingen van ach wat ongezellig enzo. Zij zouden ook wel willen minderen. Dat weet ik zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...