Spring naar bijdragen

Vrijdag 3 februari


Yvonne

Aanbevolen berichten

Gunn lekker je bedje in en jammer voor je dat je nu ziek bent.

Straks gaat d'sneeuwpret g'heel aan je voorbij.:P

Heb net een blik erwtensoep opengetrokken en zit er lekker van te smikkelen.

Vanavond spruuten, want vitamine C. Is nodig, donderdag een berg patat op en gisteravond pizza (wel lekker natuurlijk).

Morgen Tagliatelle met spekkies want ja - anders moet ik straks nog een berenvel aan, zo koud!

Hier het recept voor de saus, voor de eventuele liefhebbers:

Hoeveelheid is afhankelijk van wat je wilt.

Het is zo klaar dus eerst de tagliatelle aan de kook brengen.

Spekkies, hamblokjes, ui, diepvriesdoppers, kookroom en veel peper (het liefst uit de molen).

Spekkies bakken, ui en hamblokjes erbij doen, na een minuut of 5 de diepvriesdoppers even meebakken, kookroom erbij en veel peper. Knoflook kan er ook in, maar dan bij de diepvriesdoppers. Ff laten pruttelen en klaar.

De spekkies en de ham zijn zout genoeg maar mocht je meer zout willen dan dat bij de erwten meenemen. Anders verpest je je saus later.

Ik weet dat er een kookdraadje is maar hier is waarschijnlijk meer succes te behalen:D

Dan nog een weerupdate: het wordt hier een mooie witte wereld hoor.

Ben nog niet buiten geweest, ga ik denk ik niet doen ook.

Heb wel mijn auto op de handrem gezet (stupid me) dus misschien ben ik maandag ook nog thuis;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 238
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemiddag sneeuwpoppen!

Ben ik weer! Moest ff wat gas terugnemen en tot mezelf komen. Merk dat alles soms teveel wordt en ik alleen maar met de drank bezig ben, trek/ geen trek/ nadenken.....etc.... Wil ook graag mijn kracht op andere zaken richten. Werk zoeken, zoon etc. Dus het gaf me wel ff rust om even niet op het forum te zitten. Wel veel aan iedereen gedacht en gehoopt dat alles goed gaat.

Ik heb verder niet meer gedronken, had nog steeds zin, maar na die uitglijders baal ik nog meer en weet heel goed dat het me verder van mezelf afbrengt terwijl ik tegenovergestelde wil. Dus ik heb tot nu toe daar bij kunnen blijven en droog gestaan. Voelt ok, maar slapen gaat nog steeds slecht. Tegen 5 in slaap en paar uur later weer wakker. Wil toch die Oxazepam niet nemen, valt niet goed bij me en wil niet van iets anders afhankelijk worden. Lijf moet zijn normale ritme maar weer vinden.

Hier sneeuwt he nu, tis mooi om te zien, maar toch heb ik liever de zomer! En moet de deur nog uit...... inpakken dat lijf dus!

Fijne dag allemaal en ga dit weekend nog wel ff teruglezen.....xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madelief,

Wat goed dat je gesproken hebt met je partner. Ze zien veel meer dan we denken en als het onbespreekbaar is, dan is dat voor alle partijen zó eenzaam. Hoe ziet hij zijn eigen drinken? Onder invloed van stress (en dat hebben jullie in alle opzichten) drinkt hij ook teveel, meende ik te merken in je postings.

Mijn man drinkt uit solidariteit en vanwege zijn eigen gezondheid, 2 dagen ook niet. Is dat misschien een optie voor jouw partner, nadat dit gesprek bezonken is natuurlijk?

Ik zeg nu ook tegen mijn man dat ik het op een bepaald moment moeilijk heb en alleen dat delen is al belangrijk. Dat vermindert de spanning en de trek.

Ga ervoor samen meis. Je hebt er al zoveel energie in gestoken! Ik duim/denk/bid voor je.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BillyBob,

Je bent goed bezig man. Zelf zorgen dat je het zo organiseert dat je niet gaat drinken. Ik zeg het 's ochtends tegen mijn partner en als ik dan tegen de middag zwak zou worden, dan kan ik niet meer terug.

Eens was ik zelfs zo stom om me bij het dagpact aan te melden op een dag dat ik dat normaal niet doe. Toen moest ik me van mezelf er ook aan houden. Balen;) maar ik had het nu eenmaal beloofd.

Doe wat voor jou goed werkt. Het maakt niet uit hoe, als je maar niet drinkt.

Succes dit weekend.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JJ, fijn dat je er weer bent

je klinkt nu standvastiger om aan je volgende poging te gaan voldoen

zet em op!!

Suikertje, ik las dat je een telefonisch gesprek hebt gehad

zal niet makkelijk zijn geweest

maar weer iets doorstaan zonder de drank!

je gaat goed man!!

en verder zal het tijd nodig hebben om de relatie weer op te bouwen

maar zo kom je er wel!

Lyste, hoe gaat het nu momenteel met jou?

qua je gezondheid bedoel ik eigenlijk

betreft drinken weet ik wel zo'n beetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toineman,

Bij mijn man zijn vanmiddag hechtingen uit zijn kaak gehaald. Hij moest daarvoor naar Amsterdam en is nu al uren onderweg om weer thuis te komen. Er staat momenteel 800 km file door de sneeuw.

Ik hoop dat de pijn snel afzakt.

Groetjes,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suiker,

De mens lijdt het meest door de pijn die hij vreest!

Gelukkig heb je nu een zinvol gesprek gehad met je ex. Het kiomt langzamerhand wel goed met het contact met je kinderen. Ze zien dat je al een tijd droogstaat en dat het je menens is! Beloofd hebben we allemaal al zoveel, dus onze daden moeten vertrouwen wekken.

Hoe was je klussen eigenlijk? Dat heb ik gemist.

Desnoods kan je ook restjes eten hoor, als je maar niet drinkt.

Lytse.:present: een bloemetje omdat je zo goed bezig bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Erik,

Fijn dat je je meldt. Ik denk dat we allemaal aan je hebben gedacht sinds gisterenavond. Je gevoelens waren zo heftig en zo herkenbaar!

Ga je voor jezelf op een rijtje zetten hoe je méér kans gaat maken om te slagen in het AdB worden? Hulp van wie, bijv.

Maak a.u.b. de balans op met een helder hoofd en bedenk wat een impact je gedrag heeft op je jongens. Lees alleen maar de mail van Jeannet hiervoor.

Ik ben nu misschien een harde leermeester, maar ik geloof dat de tijd van halfbakken pogingen nu voorbij moet zijn voor je. Je kúnt het, dus ga ervoor.

Dit is mijn eerlijke mening, niet omdat ik de wijsheid in pacht heb hoor, maar ik gun het je zo. Er zijn hier ook mensen op het forum die soms vertellen hoe ze het respect van hun kinderen weer terug verdiend hebben. Dat hoop ik voor jou en je zoons ook zo.

Veel liefs en ik leef met je mee.

Lytse.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JJ,

Goed dat je niet meer gedronken hebt. De echte wereld is ook belangrijk, dus als het je op het forum teveel is, kom dan als je het moeilijk hebt, zolang je er zo over denkt. Dat is tenminste mijn idee. Succes met wat je allemaal moet regelen en doe iets leuks met zoonlief.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Shahire,

Op het moment, sinds woensdag, gaat het wel met mijn gezondheid. Qua pijn bedoel ik dan. Ik heb weer wat kleine dingetjes kunnen doen en moet nu zorgen dat ik het niet overdrijf.

Over een half uurtje ga ik voorlezen, mijn vrijdagmiddag bezigheid. Er ligt hier een dik pak sneeuw, dus dat wordt doorploegen (het is op loopafstand).

Bedankt voor het vragen!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse,

Fijn om te horen dat het iets beter gaat sinds woensdag.

De kunst is inderdaad ervoor te zorgen dat je nu de dingen die je kunt doen niet overdrijft,

maar dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan want het is zo snel gebeurd,

juist omdat je nu wat minder pijn hebt ga je vaak weer van alles doen.

Leuke bezigheid dat half uurtje voorlezen, lijk je me ook helemaal het type voor.

Dit maak ik op uit al je attente reacties op postings, waar ik nog heel wat van kan leren.

Liefs Sha :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.

Akelei, je hebt geluk dat je al thuis bent.

Er is veel vertraging en er staat op de weg ruim 800 km file!

Vandaar dat het zo rustig is in de stad Spike, ze kunnen er niet heen!

Heb mijn zus gebeld en gevraagd waar ze was, zat nog op haar werk in Breda.

Zij heeft een aantal jaren geleden er 7 uur over gedaan om thuis te komen.

Die dag/avond was echt bizar. Sindsdien heeft ze drinken en snoep in de auto.

Ook mijn werk nog gebeld om te waarchuwen maar bijna iedereen was al weg.

Hoop dat Jopie de dag goed doorkomt met die grote bus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joehoe,

goedemiddag allemaal,

wat is het mooi buiten!

Alhoewel ik blij ben dat ik binnen ben,

het is ontzettend glad op de weg.

Op de terugweg ook meteen

boodschappen bij mijn pa gebracht.

Die kan niet naar buiten met dit weer.

Vanmorgen op mijn werk heb ik iets heel

bijzonders meegemaakt.

Ik kwam op zaal en daar lag een patient

met een fles wijn op zijn bed.

De fles leeg en de patient dronken en

boos dat ik hem wakker maakte.

Enfin, zo beleef ik nog eens wat,

al moet ik zeggen dat ik wel even raar

stond te kijken.

:huh:

Maar al met al hebben we daarna

wel erg gelachen, hij vond het nog normaal

ook want thuis ging hij ook altijd zo slapen.

'T is wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heerlijk die sneeuw..niet voor de mensen die de weg op moeten.

net de boodschappen met de slee gedaan... en kon eindelijk me snow boots aan voor de eerste keer..ik had ze in het najaar gekocht..omdat ze verleden jaar helemaal uit verkocht waren

sha...is maar goed dat ik er vandaag niet ben...anders werdt het een overnachting

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...