Spring naar bijdragen

Woensdag 8 februari 2012

Aicha

Aanbevolen berichten

Soothe,

dat weet ik nou net niet meer,

toen was ik nog te klein.

Welk jaar was dat?

En, ik had toen ik de elfstedenstocht

ging aanmoedigen nooit kunnen denken

dat ik nog eens op een ADB forum zou belanden.

Het kan raar verkeren wat dat betreft.

Ik dronk één hooguit een paar biertjes en

Sonnema lustte ik al helemaal niet,

het stinkt, vind ik nog steeds.

Brrrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 269
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jopie,

mooi!

:present:

Ik ben en blijf ervan overtuigd

dat bezig blijven en afleiding zoeken

goede heelmeesters zijn.

Bij mij moet het soms vanuit mijn

tenen komen maar als het erop aan

komt ben ik beter af in actie.

Ook vandaag, ik kon vanmorgen mijn bed niet

uitkomen en ik dacht hoe beland ik nu

in hemelsnaam op dat werk?

Het zijn maar 5 uurtjes, maar toch.

Eenmaal in de benen gaat het dan steeds beter

en krijg ik toch een soort van positieve energie.

Alles met mate, dat weer wel,

maar niets doen is niet geschilkt voor mij.

En zoals ik jou lees werkt dat voor jou

ook een beetje zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Emma:present:

Wat goed dat je het, ondanks de teleurstellingen, al een week droog hebt gehouden. Je zul;t zien dat je langzamerhand zelfverzekerder wordt. Er zijn zoveel mensen die problemen hebben met het vinden van een baan. Zeker mensen die ouder zijn, of met een "vlekje" hebben het moeilijk. Ik zie dat ook in mijn familie. Net als jij: het inkomen van de één is niet genoeg en de ander kan maar geen baan vinden.

Hopelijk heb je binnenkort succes en dat wordt alleen maar vergroot doordat je niet drinkt.

Bravo voor jou!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedmiddag frummers, hier een halve Will :huh:

Voel me plattekes, spierpijn, slap gevoel, futloos. IK kom juist van de HA en die raad me aan om lekker binnen te blijven en zo veel mogelijk te rusten. Dat ga ik nu dus eens goed opvolgen sé. Ik voel dat ik dit nodig heb na de gebeurtenissen van de laatste dagen.

Zal eens vlug wat teruglezen, want ik neem aan dat het met Liefje niet zo goed ging ?? :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me ook weer even. Vannacht doorgewerkt om een deadline te halen tot 6 uur vanochtend, even geslapen, maar van 10.00-14.00 weer doorgewerkt. Nu kapot, maar heb vanavond nog een (zakelijk) diner. Ik neem dan altijd lekker wat drank om makkelijker te kunnen praten. Vanavond zal ik het zelf moeten doen. Zie er vreselijk tegenop. Denk ook steeds: ik verdién het om een lekker wijntje te drinken, heb zo hard gewerkt op iets wat me vreselijk tegenstaat...

@Jopie: wat schrijf je mooi, het lijkt wel een gedicht zoals je het opschrijft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse, dank je wel voor je lieve woorden.

En ja, ik ben wat drank betreft echt trots op mezelf. Ik weet dat het na mijn laatste struikelblok nog maar een week is, voor mij is dat heel veel want momenteel zit ik in een behoorlijke dip en had ik alle reden om te drinken. Niet, natuurlijk want er is nooit een reden maar zo deed ik het.

En er zal heus eens wat komen maar daar heb ik nu niks aan. Ik weet dat ik supernegatief ben en iedereen probeert mij wel op te beuren met woorden als: rustig aan, niet te obsessief bezig zijn enz enz maar er moet wel brood op de plank komen.

Sorry, mensen voor mijn negatieve gedrag maar zo voel ik het nu.

Wat ik nog wel even wil zeggen is dat ik respect voor jou heb, Madelief.

Ik snap dat je er erg tegenop ziet maar wat goed van je dat je het gaat doen. Dikke pluim voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Will,

Wat ben ik blij dat je jezelf probeert te herpakken. We hebben allemaal zo met je meegeleefd, maar dat hoef ik eigenlijk niet meer te zeggen.

Uiteindelijk krijg je vrede met je beslissing en krijgt het verlies een plaats. Schrik niet als je misschien nachtmerries krijgt over dat je Bazma kwijt bent. Bij mij is dat gebeurd. Ik heb vele nachten lopen zoeken naar mijn hond en werd 's ochtends doodmoe wakker. Ook dat is een manier om het verlies te verwerken.

Anderen hebben al gezegd dat alcohol de emoties vergroot en je weet dat dat zo is. Des te beter dat je nu weer terug op koers bent.

Ik ben heel blij dat je nu even thuis bent, want niet geconcentreerd zijn in jouw baan is levensgevaarlijk, gedronken hebben ook.

Tijd voor jezelf!

Lytse.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik lijk zoals ik het zelf dan zie een beetje egoistisch door me even te focussen op Will en Liefje.

Is niet mijn bedoeling om anderen niet een hart onder de riem te steken ofzo, wens voor iedereen hetzelfde.

Liefje ik bel je vanavond, hoop zo dat ik je over de drempel kan laten lopen. Tuurlijk valt het allemaal niet mee. Weet het nog zo van mezelf met trillende handjes daar aan komen in een groepje mensen die allemaal hetzelfde hadden. Toch kan ik achteraf zeggen dat ik het heel erg naar mijn zin heb gehad (stom he) maar was hier toch maar alleen. Voor mijn 2 poezebeesten werd gezorgd dus het leek wel center parcs, lekker kleppen altijd iemand in de buurt die je snapte, op zijn tijd het pilletje waardoor de handjes niet meer trilden.

Dit lijkt allemaal mooier dan het is hoor, begrijp me niet verkeerd maar wat ben ik blij dat ik het heb gedaan.

Jopie je bent een schat, en zeker wat je gister schreef over hoe ik zat met Will, ach jullie zijn allemaal toppers.

Dus voor iedereen die het wil een dikke knuffel en voor de anderen een hart onder de riem.

Liefs Beks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dwab,

Ja, een bekende smoes: nu heb ik dat drankje écht verdiend, want ....

Trap er niet in hoor meis. Je bent nu zo goed begonnen. We denken dat andere mensen heel veel van ons verwachten, maar ik lees hier regelmatig dat de nuchtere ik door de anderen ook gewaardeerd wordt. Zeker als je zo moe bent komt drank hard aan. Vergeet dat niet.

Weet je al wat je i.p.v. wijn gaat nemen? Vooraf verse jus d'orange bijv., tomatensap is ook heel lekker. Ik neem bij het eten vaak Spa rood, omdat ik van het koolzuur houd. Water is neutraal en kan je overal bij drinken.

Blijf sterk hoor! Laat je nog weten hoe het gegaan is?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Ik vind het moeilijk om hier wat te schrijven. Weet dat het goed is, zie dat ook aan de anderen die schrijven, maar ben er toch te schuchter/verlegen voor. Ach ja, een van de dingen waar ik overheen moet komen.

Afgelopen dagen vooral bezig geweest met niets (behalve dan de eindeloze hoeveelheden vuile was verwerken die er hier geproduceerd worden).

Ik hou het nog steeds droog, begin nu wel weer behoorlijk trek te krijgen in een glas wijn. Dus zometeen maar eerst een paar grote glazen spa met sinasappelsap naar binnen werken, heb ik gelijk geen dorst meer.

Morgen wordt het weer administratie bijwerken, als ik ergens tegen opzie is dat het wel. Dat en eten met mijn schoonfamilie aanstaande zondag. Aardige mensen, maar er moet wel drank op tafel komen. Ik ga er gewoon (nou ja, gewoon...) voor, afgelopen weekend is het me ook gelukt.

Vanmiddag bordspelletjes gespeeld met de jongste, die heeft nu 2 dagen cito achter de rug. Morgen laatste dag. Ivm zijn dyslexie mag hij een groot deel met een discman doen, hopelijk helpt dat.

Er zijn veel mensen die zich hebben aangemeld voor t dagpact, daar sluit ik me graag bij aan.

DAGPACT

Albert

Lytse

Will

Sha

Jootje

SW

Gaby

Meiske

Aicha

Tine

Erik

Rosa

Wijfie

Billy-Bob

Tot later, nu eerst koken, simpele maaltijd, kipschnitzels, gebakken aardappels, sperzieboontjes en sla, maar de kids vinden het lekker, ik ook trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Lytse, ja het voelt gewoon zo, voor mij is het vandaag eigenlijk vrijdag in mijn hoofd, omdat ik een belangrijke klus heb afgerond, en dan denk ik: nu mag ik even los... Ik moet mezelf leren op andere manieren los te gaan... Ik ga vragen of ze verse jus hebben, dat is inderdaad ontzettend lekker!! Anders thee/ice tea/bitter lemon/appelsap, ik hou wel van zure drankjes bij het eten, dat lijstje moet ik even onthouden. Bedankt voor je bemoedigende woorden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BillyBob,

Wij zijn over het algemeen ook heel rustig begonnen met schrijven hoor. Iedereen heeft zijn verhaal en het kost een tijdje voordat je dat allemaal weet. Komt vanzelf.

Heb je al bedacht hoe je het zondag aan gaat pakken? Je zou gewoon kunnen zeggen dat je medicijnen hebt waarbij je niet mag drinken, of dat je aan de lijn doet. Ze wennen er vanzelf aan.

Gisteren zag ik op tv dat er problemen waren met Cito online voor de kinderen met dyslexie. Ik hoop dat je kind daar geen last van heeft gehad. Jammer dat het zo'n zenuwentoestand wordt voor die kinderen (en hun ouders).

Fijn dat je gezellig spelletjes met hem gedaan hebt. Dat ontspant.

Hou vol hoor BillyBob. Je gaat goed!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lytse,

Dank weer voor je woorden!

De jongste heeft gelukkig geen problemen gehad met de cito, doet een deel alleen op papier en deel mbv discman. De school had er te weinig, dus snel vorige week eentje via mp gekocht.

Spelletjes doen is leuk, zou ik veel vaker willen doen.

Zondag zeggen dat ik medicijnen gebruik is idd goed idee. Excuus van de bob kan ik niet gebruiken want ze komen bij ons eten ;-)

Nu toch echt koken.

BB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit moment gaat zo'n beetje alles aan me voorbij.

Ik wil mijn kleurenblinde partner zijn kleding op orde hebben als ik weg ben en ik heb een goede vriend die voor mijn katjes gaat zorgen.

Nu ben ik als een gek aan het wassen en strijken.

Morgen ben ik er zeker nog.

Maar vrijdag zou het zomaar kunnen dat ik in de detox zit.

Dank iedereen die zo met me meeleven, ik ben niet echt trots op mezelf.

Voel me een loser.

Maar ik ga zo wel wokken en zorgen dat mijn Lief eten heeft.

Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Madelief, dat vind ik nou niet.

Een loser ie iemand die maar doorgaat met slechte dingen en het nog leuk vindt ook.

Jij doet wat aan het probleem en dat is hartstikke, hartstikke goed van je juist.

Niet iedereen kiest voor detox hoor en ik vind het echt heel jammer dat je het zelf als verlies ziet terwijl het juist een gewin is dat je toegeeft dat je een probleem hebt en het niet alleen kan oplossen.

Dapper vind ik jou, heel dapper en hoop dat je dit zelf ook eens gaat zien.

Liefs voor jou van Emma.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Broccoli is goed voor je botten, er zit veel calcium in.

Gewoon even een weetje.

Ik ga zo een pizza in de oven schuiven. Een

beetje lui ben ik.

En ik weet wat er zoal in de vriezer ligt.

Echte losers zoeken geen kleren uit voor kleuren-

blinden. Of ze zouden totaal verkeerde combinaties

maken. Nooit bij stilgestaan dat dat een probleem

zou kunnen zijn.

Nu is ook veel van mijn kleding zwart. En af en toe

iets roods.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...