Spring naar bijdragen

Zaterdag 11 februari 2012

Gast Fibo

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal.

Echte vriendschap is onvoorwaardelijk. Je neemt de plussen, maar ook de minnen.

Stoppen met drinken is vaak ook onvoorwaardelijk. Dat goede moment komt er vaak ook nooit. Er is altijd wel een reden om uit te stellen.

En als je gestopt bent dan is er altijd wel weer een reden om weer te beginnen. Is het niet wat negatiefs, dan is het weer wat positiefs.

Het heeft gewoon weken of maanden tijd nodig om je met ‘alcohol gemarineerde’ hersenen weer wat op orde te krijgen.

Ik vergelijk het langdurig overmatig drankgebruik vaak met de inslag van een bom. Als je het overleefd hebt en de rook om je heen is opgetrokken, dan pas kun je

om je heen kijken, inventariseren en de puinhopen stilaan gaan opruimen. Daarna kun je je eigen leven weer gaan opbouwen.

Dat kost vaak weken maanden jaren. En die tijd moet je het geven. Geef je het niet die tijd dan blijft het draaien om de alcohol zelf, “drink ik vandaag wel of niet”

en kom je eigenlijk in je eigen ontwikkeling geen stap verder. Aan mijzelf merk ik ook dat die ontwikkeling maar erg traag gaat en ook ik betrap me regelmatig

op “oud” gedrag. Soms kan ik er wat me, soms is het een deel van mijn diepere ik, al dan niet genetisch bepaald, en daar zal ik het mee moeten doen, maar dan wel zonder de drank.

Maak er een fijne dag van en sterkte voor iedereen die dat nodig heeft :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 383
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen luitjes...

wat een uitslapers vanmorgen weer :D

Hier heerlijk geslapen.

En kom heel even binnenzeilen, drukke dag voor de boeg.

Heb even een grote pot koffie en grote pot thee gezet.... denk dat er straks wel meer luitjes zullen ontwaken.

Tis nog steeds koud, -12 in de achtertuin, dus de schaatsers kunnen voorlopig hun hart nog ophalen.

Ben gelijk ook weer weg... hoop dat het AR lukt binnen vijf minuten te douchen... want ik wil er in, hihi.

Mensen maak er wat van vandaag...

Laterrrrrrrrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madelief, met mij gaat het wel goed.

Maar ik heb besloten dat als het niet zo goed gaat het niet meer te melden op het forum.

Er wordt nogal minachtend gedaan door sommigen over de struikelende beginners en

dat trek ik me persoonlijk zeer aan.

Gisteren las ik nog een uitspraak van iemand:Alle nieuwen lekker aan de drank, alle ouwen all the best. Misschien moet ik dat niet zo serieus opvatten maar ik vind het kwetsend.

Maar van de andere kant zijn er nog genoeg die wel helpend, lief, reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosa, ja ik begrijp het.

Die opmerking is me ook bijgebleven en het raakte mij ook.

Het is zo jammer dat tactive daar niets op zegt.

Het is voor mij en anderen die nog niet zover zijn zeker niet helpend.

Toch blijf ik hier, diegene, ik weet niet eens wie het zei, is ook van ver gekomen.

Zo kun je dus in de goot liggen....en na een paar jaar erg omhooggevallen zijn.

Ik hoop dat ik nooit zover kom.

Ja wel dat ik nooit meer wil drinken.

Dat is mijn doel, daarom ben ik hier!

Hou je goed meis!

Ik duik mn badje in.

Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Rosa, vervelend dat je je die opmerking aantrekt, maar ik kan het me wel voorstellen. Het is niet steunend, probeer er boven te staan. Iedereen is ergens begonnen, ook ik heb de nodige terugvallen gehad en ben er nog niet. Sta ook nog aan het begin. Het is een proces van vallen en opstaan, en dat hoort er denk ik ook bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:present:sa je kan toch reageren op die persoon, als iets je pijn doet? Dan raak je het toch een stukje kwijt. Dat is nu precies wat sommigen vaak doen. Het inslikken, het daardoor moeilijk krijgen en dan trek krijgen. Daar is het forum toch voor, dat je leert om je te uiten?

En heel veel mensen reageren toch positief? Misschien kun je proberen je daar op te richten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Fibo, mooie posting van je vind ik :present:

Madelief, goed te horen dat je nog wel geslapen hebt

en fijn dat je straks nog contact kan houden vanuit de detox

Rosa, ik heb die opmerking ook gelezen

weet niet of Haddock het zo bedoeld heeft

denk dat je dat het beste gewoon had moeten vragen

mijn eerste reactie was: heeft hij geen woordje vergeten in zijn zin...??

en anders zal er misschien een achterliggende gedachte achter zitten denk ik

zelf vind ik het geen reden om dan te gaan denken je dan niet meer te melden eerlijk gezegd

blijf gewoon komen als je het moeilijk hebt of krijgt :present:

en niet op jou gericht Rosa maar even in het algemeen:

het valt me vaak op dat mensen dingen erg op zichzelf kunnen betrekken

soms bij het minste geringste al stuiteren ze hier over het forum en sluiten meteen af

beetje relativeren, posting laten bezinken en overnieuw lezen kan soms geen kwaad...

en ja, soms kom je met eerlijke postings die hard aankomen wel een stukje verder denk ik

ook het meteen op jezelf betrekken zou je soms aan het nadenken moeten zetten

waarom stoort het me? omdat er waarheid inzit?

maar dat is mijn persoonlijke mening hierover

wat niet wil zeggen dat nieuwe (nog) drinkende stoppers hier wel moeten blijven komen...juist komen is mijn idee

Dwab, ik ken je wel niet maar van harte gefeliciteerd :musicnote:

als je al jarig bent hihi...scheen ik afgelopen week ook te zijn wat niet zo was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...