Travel Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Alles wordt geregeld via de hersenen, maar hoe dit precies zit weet ik ook niet. Vandaar dat mensen ook een delirium kunnen krijgen bij stoppen en daarom dan alcohol toegediend krijgen. Of is dat een insult? Zuipen kan ik als de beste maar al die terminologie en dingen die ik hier soms lees... sorry, dat weet ik dan weer niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Goedenavond allen, Ik ben geloof ik niet zo'n enorm forummens.. Maar ja.. Nu 3 dagen niet gedronken, ben ik wel trots op. Stomme is dat op het moment dat ik weet dat wanneer de winkels dicht zijn ik ook geen zin meer heb.. Voel me wel fitter na een paar daagjes zonder en relaxer. Gister ff moeilijk momentje toen ik met een vriendin na het shoppen ergens wat ging drinken.. colaatje..Eenmaal thuis sterk de neiging nog naar de winkel gegaan maar had mijn vriendin gezegd haar naar 9 uur te bellen om te zeggen dat ik geen bier in huis had gehaald.. Ipv naar de supermarkt te gaan gelijk wat gegeten. Vandaag ging best goed. Hoef nu ook wat minder te werken en dat is gelijk mindere ergenis,frustraties oevrdag zijn wel een trigger. Uhm..ga nog maar effe tv kijken.. Slapen zonder bier is wel lastig..ga pas om een uur of 3 slapen..maar dan slaap ik wel goed. OKe..ik denk dat dat het wel was Change Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GewoonErik Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Goedenavond allemaal. Meld me droog af vandaag. Uiteindelijk nog wel een goede dag geworden. Vanavond gesport, daarna sauna; leuke gesprekken gehad, even onder de mensen. Die '3' van gisteren is al met al toch nog een '6' geworden Heb nog een en ander teruggelezen. Er gebeurt veel op het forum, teveel om allemaal op te reageren, helemaal voor een relatieve nieuweling. Maar ik zie leuke dingen; behaald tentamen, 3 maanden alcoholvrij: Nancy en shahire; beetje laat maar gefeliciteerd! En helaas ook minder leuke dingen zoals voor Madelief. Ik kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld bent en hoop voor je dat je een manier vindt die bij je past. Sterkte in ieder geval. Verder iedereen bedankt die vandaag op mijn berichtjes hier heeft gereageerd en hierdoor geholpen heeft er een droge dag van te maken! welterusten en tot morgen! Erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Smikkie, inderdaad een overlevingsmechanisme. Het afgelopen jaar dacht ik soms wel eens van nou, je bent zo sterk als een paard. Dan was het 1 fles wijn max., meer mocht niet, en had ik ook niet zo'n last. En twee dagen niet drinken sowieso. Daar maakte ik me toen weer zorgen over, want als je er geen last meer van hebt klopt er ook iets niet. Nu mag ik alleen in het weekend wat drinken en niet te veel. Anders lopen de spanningen dusdanig op dat ik wel volledig de weg kwijtraak. Dat lukt goed. Had vorige week wel weer een uitschieter door de week en ik weet ook hoe dat kwam. Diep verdriet van binnen. Geen tranen maar wel zwaar en erg. Dus het uitzoeken van hoe en waarom, dat leer ik hier ook. Ik ben dan ook bang dat als ik niet vanzelf stop, dus er geen erg meer in heb en opeens erachter kom het hele weekend niks gedronken te hebben, ik dan toch terugvallen zal krijgen die zijn weerga niet kennen. Daar wil ik voor waken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Toch nog even ingelogd, las net dat Gordon gestopt is met drinken. Al vijftig dagen droog nu. Ik denk dat ik hem op het jaarpact zet wat jullie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Alsjeblieft niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Change, compliment. 3 dagen, doe er je voordeel mee, de wetenschap dat je dat kan is heel belangrijk. Althans zo was het voor mij. En dat van de dicht winkel herken ik ook wel. Je moet er dan wel in berusten. En dat geeft rust Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Ja, Smikkie het is wonderlijk wat een lichaam allemaal aankan. Maar ik vind het wel moedig en fijn dat je het toch neerzet. Ik zit hier af en toe ook met de tranen in mijn ogen, nu ook weer, vanwege het durven vertellen. Kwetsbaar inderdaad. En Change, jij ook bedankt voor je berichtje. Knap gedaan! De triggers komen bij mij ook vaak door ergernissen overdag. Onlangs ging ik ook weer 2 weken zo goed, spanning in mijn lijf dat wel maar ik dacht dat ik dat wel kon handelen. Komt er een collega nog ff zuigen aan het einde van de dag en dat gaf de "doodsteek". De volgende keer dat zoiets gebeurt vreet ik mijn tapijt nog liever op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Okay, 'k sta nu 24 uur droog, sinds gister 23:00 niet meer g'dronken. 'k kan me niet herinneren ooit ziek te zijn g'worden van drinken. Op m'n hoogtepunt (dieptepunt eerder) stond 'k op 12 - 14 halve liters per dag. En hoewel 'k 'm ''goed voelde zitten'', was 'k verder okee. Ook met stoppen had 'k geen ontwenningsverschijnselen. Nu voel 'k ook niets. Maar dát is 't 'm juist! OMG, je voelt niets! Als in, je hebt niet dat g'voel dat je 'leeft'. En dat verontrust je. Dus... hup, daar trek je weer een fles/blik wijn/bier open. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Waar bemoei ik me eigenlijk mee, sta zelf niet eens op het jaarpact Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Jan, misschien zit Gordon hier ook wel:D Altijd gedacht dat ie niet zoveel dronk, gezien de grappen die hij maakte in zijn programma's op al die feestjes waar hij kwam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 stom is dat he.. Gaan drinken omdat je je ergert aan "externe factoren".. alsof je werk of collega's denken "o jee, ze gaat zo drinken, laten we dan maar voortaan de boel beter regelen zodat we niet hoeven te gaan klagen".. Misschien gaat Gordon wel stoppen met zingen dal hij zichzelf nuchter hoort Of liever eigenlijk, met op tv komen. (persoonlijk hoor..ghe) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Goedenavond Frummers, ik verbaas me eigenlijk een beetje over de discussie over hoe Madelief nu het beste kan stoppen, ze heeft zelf aangegeven dat ze niet mag stoppen, en moet blijven drinken, ook al wil ze dat niet, en hoe ''raar'' dat ook klinkt, er is deskundige hulp, en ik neem aan dat die weten wat Made het beste kan doen, de detox is het niet voor haar blijkt na vandaag, dat is best positief dat ze dat nu weet, want daar heeft ze toch naar uitgekeken en kan ze nu afstrepen, blijft voorlopig drinken over, so be it, haar verslavingsarts zal iets anders moeten gaan zoeken voor haar, en dat zal heus wel gebeuren, verder kunnen wij hier met zijn allen niets mee, behalve Made steunen en hopen dat er snel iets anders voor haar geregeld wordt! Ieder moet het toch op zijn/haar eigen manier doen! Made sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Mooi dat je dag meeviel Erik. En een 6 voor een Sauna en een goed gesprek is wel wat laag. Maar goed ik hoef ook niet zo veel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Gewoon Erik, sorry ik wals er weer overheen. Ik vind het erg knap van je hoe je strijd en hoe je je dagen probeert op te leuken. Ga goed jongen! Echt. En Gunn, ik denk dat als je niet zou werken dat je dan ook minder last hebt. Omdat je dan net zo lang je roes kan uitslapen als nodig is. Maar als je tot 2 uur zit door te hijsen elke avond en het dan prima naar je zin hebt, maar de wekker gaat om 7 uur is het toch echt jezelf pesten, jezelf kapot maken, ziek voelen, spijt hebben. En dan de hele dag nog een tandje bijzetten (uit nijd) en net doen of er niks aan de hand is. Dat wil ik niet meer en dat kan ik ook niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Change, er zijn ook veel ergerlijke dingen met collega's en daar ging ik geen melk van drinken in ieder geval. Maar met een kater is het helemaal niet meer te verdragen. Dan denk ik dat het aan mezelf ligt. Maar nee hoor, ook in nuchtere staat zijn er zeikerds en vervelio's. Maar iets beter te hanteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Hoezo voel je niks Gunn. Je ervaart leegte. Dat was ook een van de dingen die ik ervaarde bij het niet drinken de eerste dagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 ik ervaar helaas nog steeds leegte bij het niet drinken, maar ja drinken is het ook niet voor me ach weet het ook allemaal niet hoor..... ben opgefokt, zou wel een biertje (of 10) lusten, maar ik heb braaf mijn refu geslikt, ga nu slapen, en morgenochtend ben ik weer blij dat ik niet gedronken heb slaap lekker frummers en sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Dus het is maar goed dat ik tot nu de loterij niet gewonnen heb;) Ik ervaar juist euforie en blijdschap als ik niet drink. Maar schaam me wel een beetje dat ik nu wel met een bakkie thee en een boek op bank zit omdat ik jaren tegen mijn man heb geroepen dat ie maar zo'n saaie theemuts moest gaan zoeken om mee samen te leven. En niet zo'n zuipende wildebras als ik. Erg genoeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Originally posted by: jeannetJan, misschien zit Gordon hier ook wel:DAltijd gedacht dat ie niet zoveel dronk, gezien de grappen die hij maakte in zijn programma's op al die feestjes waar hij kwam.quote> Ja hij zit zelf op het jaarpact Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Nou Jan, dan gaat ie lekker die Gordon! Hij gaat ook nog trouwen las ik vandaag, hopen voor hem dat ie het dan qua drank ook droog houdt. Voor de rest zal het wel emo worden. En veel relnichten, dat is dan wel weer lachen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Hannah, als we nou vriendjes worden met Gor, ga je dan ook mee naar de bruiloft hahaha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Samen zuipen is wel leuker ja, Samen nuchter ook. Ik heb wel eens gedacht om uit elkaar te gaan om dan minder gezeur over het drinken te hebben. Toen zag ik het probleem nog niet zo. Ik ben zo blij dat ik dat niet gedaan heb. En ook dat ze mij is blijven steunen. Dat had zo anders kunnen lopen. Ik bedoel we zaten er niet ver van af realiseer ik me nu en dan had ze het niet meer aangekund. En dat was volkomen terecht geweest. Mensen hiermee sluit ik af. Een goede nacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Hannah! Wat vertel je me nou:D My lips are sealed, ik zweer het! Jaap, voordat ik je welterusten wens. Wij dronken ook samen. Alleen hij veel minder dan ik. En dan konden we wel met elkaar in gesprek. De afgelopen jaren aten we alleen nog samen, daar kon ik niet meer tegen en dus wonen we nu apart. Kort gezegd. Ben blij voor je dat bij jullie het tij is gekeerd en dat het allemaal ok is. En dan nu voor jou welterusten:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Hallo Jan, Ook deze dag is weer voorbij ewn je hebt het droog gehouden. Zo'n dagpact kan een uitkomst zijn. Voor mij ook. Ook ik heb het vandaag weer droog gehouden. Ik hoop dat je morgen wat beter in je vel zit. Welterusten. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden