Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 februari

Jaap

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 155
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bah...voel met net zo'n Pavlov hondje. Weekend komt er aan en de trek begint te kriebelen. Dat stemmetje dat zegt dat het toch moet kunnen, dat ik toch een gematigd drinker of een weekend drinker kan zijn. Heb het dus even moeilijk, wil er niet aan toegeven. Net een heeele lange wandeling met hond gemaakt, maar het is nog niet weg.

Oké ik ga eraan denken hoe ik me morgen voel als ik niet drink in vergelijking met hoe het zal zijn als ik wel struikel. Het verschil is duidelijk, maar dat verraderlijk 'redelijke' stemmetje is hardnekkig. Heb even wat afleiding nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Suikertje,

Vandaag een stuk beter hoor.

Lang liggen nadenken vannacht en bedacht dat ik er niks aan veranderen kan en alleen maar een mooie toekomst kan maken.

En lekker het luie zweet eruit getraint inderdaad.

Erik, rot is dat he, die trekmomenten, is je vrouw dit weekend ook nog jarig? Of vergis ik mij? Je dacht dat je het dan ook heel zwaar zou krijgen he?

Inderdaad, afleiding is heel helpend. Ik wou dat ik een hond had, zonder hond lukt wandelen ook hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mijn hond wandelen helpt, maar als ik ga elke dag het zelfde weg te nemen dan ga ik veer pikeren , ik kan niet tegen steeds denken. ik kom elke keer in deze spiraal en ga mijn werklijkheid vergeten, dat ik gezond wil zijn en dat ik wil gelukkig zijn. Mijn vriend doet ook vaak heel moeilijk, hij gaat altijd me bekritiseren , ik heb met hem een relatie therapie gedaan en het is beter maar het gebeurt veer sinds een week... ik kan nu niks aan doen, omdat ik geen andere woning heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GewoonErik , ik ken deze trek, ik ben alcoholist, ook als ik niks drink ben ik dat, ik wil ook een betere leven zonder drinken. Maar dan moet ik sterker worden, ik ben ook vaak sterk en kon makkelijk minder drinken, als ik bijvoorbeeld op vakantie ben dan kan ik zonder alcohol leven. Ik ging twee weken kruiden thee drinken, mijn woonkamer laat me denken aan drinken en problemen. Maar als ik heb lang geen alcohol gedronken dan ga ik toch een glasje wijn nemen en het begint op neiuw ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mijn kater gaat beter, maar ik ben wel zeer moe, slecht geslapen, lekker kruiden thee gedronken. Geen trek toch een beetje gegeten. Ik moet vandaag nog iets doen voor mijn werk en daarna vroeg naar bed , misschien een film kijken , ik hoop dat ik beter wordt, ik wil gelukkig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn huisarts weet alles, ik heb ook refusal gekregen, ik ga deze snel mogelijk innemen, ik denk dat het beste is morgen ochtend, ik weet niet of alcohol nu uit mijn bloed is? Ik zal liever willen een andere middel tegen drinken, iets wat maakt dat ik geen trek in alcohol heb. Ik krijg altijd trek in een glasje wijn als ik tv kijk bv naar GTST, daar drinkt iedereen een glasje wijn :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag allemaal,

Basia, goed dat je hier bent gekomen. dat is de eerste stap. Misschien helpt t om frisdrank of thee of iets dergelijks bij je neer te zetten als je tv gaat kijken. Als je dan ziet dat ze op tv wat drinken, dan heb je je eigen drinken al bij je staan. Sterkte en succes!

En EmmaRoos, gefeli met je nieuwe tandarts! En het is idd mijn vrouw die vandaag jarig is. Ivm vakantie vieren we het nu nog niet voor anderen, dus dan is het droogblijven vanavond nog geen grote moeite, niet moeilijker dan andere dagen. En als ik idd droog blijf, heb ik een nieuw persoonlijk record, en elke dag dat ik droog blijf...

Tot later,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...