Spring naar bijdragen

Dinsdag 28 Feb.

Diesel

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve Frummels,

Wat is het moeilijk om je leven anders in te richten zeg!

Dit was een sombere maar wel alweer een droge dag.

Wie weet ziet morgen er alles iets beter uit.

Heb de hele dag van alles in huis gedaan, voor zover ik daar toe in staat was.

Mijn lijf wil nog niet echt meewerken.

Maar morgen neem ik de 1e ook weer niet!

Ga nog even bankhangen en dan mijn bedje in.

Alvast truste :lips:

En sterkte die het nodig hebben :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik val ook nog even binnen.

Snoep:sun: Snap dat het moeilijk is, zeker als je het allemaal als een gevecht ervaart,

Vandaag. Je zit even stuk nu maar je kunt er toch met je kinderen over praten?

Dat zul je ook wel gedaan hebben. Het enige wat rest is je kinderen, want daar gaat het nu over, laten blijken dat je het naar beste kunnen doet en zorg ervoor dat ze daarop kunnen vertrouwen.

Bol, nog dank voor de tip. Viel binnen in het programma toen het net over zijn drinkende moeder ging.

Snoep en anderen, ik kom zelf ook uit een alcoholistisch gezin. En ik en mijn oudste zus hebben het echt niet makkelijk gehad daarin. Hoe mijn andere zus en mijn broertjes erin stonden weet ik niet echt, die praten daar niet over.

Ikzelf weet wel dat ik altijd bang ben geweest. Voor de buien, het gesacherijn van mijn moeder elke ochtend. Ik schaamde me bijvoorbeeld heel erg voor haar boze buien als mijn vriendinnetjes me kwamen ophalen. En terug uit school was het meestal ook niet best. Dan had ze gewoon een kater maar dat had ik toen nog niet door.

Die ging pas weg met de sherry's voor het eten.

De buien van mijn vader. Zo was ie vrolijk, zo sloeg de stemming om en hij verziekte alles.

In het ergste geval sloeg en schopte die me de hele kamer en gang door.

Als hij vrijdagavond thuis kwam keken we allemaal hoe zijn petje stond en blij dat we waren als hij in een goeie bui was. Pfffff, misschien valt het vanavond en de komende dagen allemaal mee.

Natuurlijk niet.

Vriendjes niet mee naar huis durven nemen.

Ik schaamde me kapot omdat ik nooit wist hoe de stemming was, hoe mijn vader erbij zat en hoe ver ze al heen waren.

En hij maar vinden dat mijn vriendjes mensenschuw waren.

Ik word nog :angry: ook nu ik dit hier zit te schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh Travel en het juist zo belangrijk voor een kind dat ze zekerheid hebben bij de ouders. Daardoor worden ze zeker van zichzelf. als je niet van je vader op aan kon en niet weet hoe z'n petje stond, dan word je zo onzeker als ik weet niet wat.

Ik kan me voorstellen dat je daar nog vaak kwaad om kan worden. Hoop dat je eens zo ver komt dat je weer de goeie dingen gaat zien ook al is dat nu nog moeilijk.

Mij is dat na jaren, wel gelukt, en het geeft een hele hoop rust en bevrijding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mijn vader heb ik weinig respect. Dat ik daar altijd zo bang voor ben geweest!

Hij zuipt nog steeds. En is een ongeleid projectiel.

Pas nu komen we erachter dat hij wel een stoornis moet hebben.

Met die man valt geen normaal gesprek te voeren, echt niet.

Maar goed, op zijn manier heeft hij ook zijn best gedaan en ja, het blijft toch mijn vader.

Mijn moeder is bijna 14 jaar geleden overleden.

Maar het was niet alleen bij ons thuis, bij andere gezinnen binnen de familie was het net zo erg of erger. Wij vonden dat het bij ons allemaal wel meeviel. Wij kwamen niet zwanger thuis op ons 16e, veel nichtjes wel. Wegwezen, dat is het geweest. Zo snel mogelijk het huis uit. Wij hadden nog een opleiding, zij het laag, en er werd verder goed voor ons gezorgd door mijn moeder.

Pas toen we vriendjes kregen en daar meer over de vloer kwamen zagen we dat het niet normaal was.

Dus tegen drinkende ouders zou ik willen zeggen, hou het wel gezellig!

Wil ook nog even tegen Rapilos zeggen dat je lat-ex zich schuldig voelt en schaamt, gezien zijn reactie. Maar hij wil wel dat je het weet anders gaf hij die bonnetjes niet.

Albertina:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lytse
Fleur, ik zit ook op de AD en dat maakt dat de scherpe kantjes er wat vanaf gaan. Gelukkig kan ik op dit moment wel genieten van kleine dingen, zoals die kleinkinderen en mijn nichtje van bijna 8, afgelopen zondag. Ze heeft me moppen verteld. Ruim 30 schat ik. Ik werd er wel een beetje ibbelig van, maar zo'n klein meisje naast je tijdens het wandelen is toch heel bijzonder.:D
Ik ben blij met die AD, want anders hield ik het niet vol; natuurlijk ook door de chronische pijn.

Hopelijk komt dat genieten van kleine dingen voor Snoep ook weer.

Lytse.quote>

Hee Lytse,
wat bedoelen jullie met op AD zitten. Ben er benieuwd naar.
Begrijp het niet

gr en liefs Jootje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smikkie, het kwam gewoon naar boven.

Ik kan er wel een boek over schrijven maar laat ik dat maar niet doen:)

Mijn oudste zus en ik hebben het vaak over ons drinken.

Want ondanks wat we zagen zijn we zelf ook gaan drinken.

Dat is best raar. En beschermden we elkaar bij gelegenheden wat echt gevaarlijk was - lees stomdronken worden. Bij mijn andere zus, die de glazen vol blijft gooien als ze half leeg zijn. Be aware, riepen we dan tegen elkaar. Ooh, echt erg.

En ook proberen we er vanaf te blijven, dus zaten we een tijdje terug samen aan het water en de cassis toen we uit waren. En dat was echt leuk!

Ik zit hier niet voor niks. En ook vandaag sta ik lekker droog.

Ik ben er blij om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hadden thuis een café. M'n ouders waren gescheiden. Mijn vader dronk wel eens wat maar kon daar absoluut niet tegen. Na één borrel viel hij al in slaap. Ik heb hem nooit dronken gezien.

Mijn moeder wel, en iedereen in ons café zat met z'n handen dan aan haar lijf. Ik werd dan altijd heel kwaad want iedereen moest met z'n poten van haar af blijven.

Toen ik hoorde dat mijn vader overleden was, ik was toen ongeveer 14 jaar, ben ik achter de tap gegaan en heb me een bierglas vol cognac in geschonken en opgedronken.

Daarna zijn we (mijn oudste broer) en ik naar een internaat gegaan voor moeilijk opvoedbare kinderen. Mijn moeder kon het niet meer aan. En een café en ons opvoeden.

Als ik dan een x op weekend mocht dronk ik in de trein al veel omdat de confrontatie met mijn moeder toch wel moeilijk voor mij was. Daarna, omdat ik dronk ben ik nog een paar x opgenomen geweest, twee x in een ontwenningskliniek en een keer in een inrichting. Daar heb ik 3 en een half jaar gezeten. Maar bleef gewoon doordrinken.

Het zijn allemaal dingen waar ik mee heb moeten dealen. En het heeft me gemaakt zoals ik nu ben.

Ik kan van het leven genieten, ook omdat ik erg veel meegemaakt heb, en van nature een rasechte optimist ben.

Maar het heeft erg veel pijn gekost. Ik hoop echt dat ik zo sterk blijf dat ik geen alc. meer aan raak, want dit leven is veel beter dan dat ik die 58 hiervoor geleefd heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Smikkie
Bolletje jouw favoriet..........van het songfestival:D
Moest zo lachen om je opmerking toen over haar.

Ja en nu moeten we niet gaan denken dat Hiawatha gaat winnen hoor want dat gebeurd niet.:P
Ik weet trouwens helemaal niet meer wat ik daar over geschreven heb. Ouderdom hoor, echt waar.:)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje:sun:

Dank je wel voor het vertellen en delen.

Het is de werking van de drank die hen en ons anders maakt(e).

Laten we blij zijn dat wij het trachten beter te doen en ermee hebben leren leven of dat proberen.

Weet even niet hoe ik het anders moet zeggen.

Marc is een beetje ondergesneeuwd omdat ik ff los ging.

Sorry daarvoor.

Als je er nog bent wil je dan nog vertellen hoe het nu met je is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...