Spring naar bijdragen

Donderdag 15 maart


Emmaroos

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 182
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ben redelijk oké Spike.

Wat niet oké is heb ik geen invloed op helaas...

Twee mensen die mij heel na staan die enorme mot met elkaar hebben.

Ik moet leren om dat soort gebeurtenissen niet als een steen op mijn maag te laten liggen.

Moet dus leren afstand te nemen oftewel aan de zijlijn blijven staan en ...

....hmpf, moeilijk uit te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet loslaten Spike, niet doen.

Je zit op een hellend vlak als ik je goed begrijp.

Kar moet naar boven... en als je hem loslaat glijdt hij zo weer naar beneden...

Zou inderdaad voor eeuwig zonde zijn om nu los te laten.

Ik kan niet veel, eigenlijk niets... maar kom je wel een virtueel touw brengen om hem even aan een boom aan de rand van de weg vast te binden zodat je even niet zoveel kracht hoeft te zetten .

Kunnen wij even op het bankje daar gaan zitten om rustig even een peukje te roken toch? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: spike
kwestie van durven toch
durven om niet bang te zijn
en af en toe een beetje tochquote>


Ja, durven om je angst opzij te zetten. Angst heeft op dat moment geen functie, maar het belemmerde mij om me vrij te bewegen. Toen ik me dat realiseerde durfde ik wat meer. Vroeg me vaak af, waarom ik bang was maar kon alleen als antwoord geven, ik voel me zo kwetsbaar, ik durf geen stappen te zetten. God wat was ik bang zeg als ik daar nog aan terug denk, hoe verlammend dat werkte toen.
Maar ja ik moest wel. Daarna kwamen die angstaanvallen in periodes, en langszaam aan is het gelukkig helemaal verdwenen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geruststelling helpt denk ik inderdaad niet Spike.

Misschien wel even pas op de plaats.

Je ademhaling onder controle gaan krijgen, soortement van zenn ademhalen.

Proberen voor jezelf op een rijtje te krijgen waar je precies bang voor bent.. dus in de ogen kijken van datgene waar je bang voor bent, je tegenstander dus echt gaan ZIEN...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee die gebruiksaanwijzing ligt bij ons zelf Spikie, we weten zelf het antwoord wel, we moeten alleen durven.

We durven een drukke weg over te steken omdat we geleerd hebben om uit te kijken. Dus naarmate we meer die weg over steken des te makkelijker het wordt.

Ik woon aan een vrij drukke weg en ooit zeggen mensen "ik snap niet dat jij zo makkelijk die weg over durft. maar hoe vaker je die weg oversteek hoe meer je gewend raakt en dat is met dingen waar je bang voor bent ook. Het enigste om die angst te overwinnen is doen. Actie ondernemen en niet blijven hangen in angst, want dan bereik je niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Weer bijgelezen. Wat was het een mooie dag vandaag.

Spike, ik heb je gelezen en ik denk dat ik een beetje weet hoe je je voelt. Ik had zware depressies.

Voor mij hielp beredeneren niets. Als bijv. mijn man me vroeg waar ik dan bang voor was, dan ging hij alles weerleggen wat ik zei. Dan bleef ik in mijn hoofd zitten, terwijl die angst e.d. diep van binnen zat. Voor mij werkt het om te tekenen of te schilderen, omdat je dat niet met je hoofd doet. Ik krijg dan meer contact met mijn gevoel. Ook fysiek werken in de tuin bijv. helpt mij.

Meer tips heb ik helaas niet voor je en ik heb geen idee of je hier wat aan hebt. Hopelijk slaap je vannacht beter en ziet de wereld er dan een beetje minder bedreigend uit.

Veel liefs en een virtuele arm om je heen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Akelei,

Frustrerend is dat hè, dat je "iets" gedaan hebt en dan zo moe bent. Ik loop daar ook steeds tegenaan, bijv. vorig weekend na dat bezoekje van pleegzoon. Onbewust was ik zo kwaad en pas later besefte ik dat dat was, omdat ik 2 dagen bij moest komen van wat extra drukte en stress. Nou ja, het is niet anders.

We zijn ook geen 20 meer ;)

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lienneke,

Heb je vanavond al gegeten? als je zorgt dat je iets in je maag hebt verdwijnt de trek meestal bijna helemaal. Neem een paar sneetjes brood met iets lekkers erop of een paar hardgekookte eieren. Werkt echt hoor.;) en verder maar hier op het frum blijven, afleiding zoeken. Wat heb je vandaag gedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...