Spring naar bijdragen

Woensdag 28 maart 2012


Chretien

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen Nederland+,

't Is tijd om op te staan..

Het is mij gisteren gelukt. :D 1dag zonder. Het heeft bloed, zweet en bijna tranen gekost....

"maar de kogel is door de kerk" Vandaag is het deegwarendag, normaal altijd met 1 glas:wine: . Vandaag het flesje even niet uit de kelder halen.

IEDEREEN, een fijne midweekse dag toegewenst...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, wat lekker voor je chretien, lekker gevoel geeft dat he!!!

Ik heb maandag een mail de deur uitgestuurd, met de uitnodiging van de verjaardag van mijn dochter, en daar onder heb ik gezet dat er geen alcohol geschonken zal worden, omdat ik een slechte relatie heb met de alcohol.

Allemaal leuke reactie,dat ze me stoer, knap, sterk etc vinden, maar zo voel ik me helemaal niet, eigenlijk heel verdrietig, ik kannu zondag echt niet drinken, want de mensen weten het nu.

raar eigenlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cretien, hardstikke goed , man. wat sta je dan lekker op of niet dan? dat hou ik mij ook vaak voor de avond ervoor, morgen fris weer op.

je bent goed bezig! ik ben ook blij dat ik het niet gedaan heb gisteren, moet de hele ochtend presentatie geven en daarna nog 2 inividuele gesprekken, met een kater(heb ik wel gedaan)is dat een stuk lastiger.

ga zo door! mariam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen iedereen !

Ben al een tijdje hier komen lezen, maar heb nog niet echt durven posten omdat het me niet zo goed lukte met de alcohol.

Zondag teveel gedronken, maandag voelde ik me ellendig. Toch gaan werken hoewel een echt geen productieve dag was.

Pas tegen de middag voelde ik me iets beter.

Maandagavond voor het eerst geen druppel gedronken, ook geen wiskeytje, niets, zero.

Maandagnacht heerlijk geslapen.

Gisteren voelde ik me wat beter, maar mijn spijsvertering is nog niet helemaal goed.

Maar gisteren opnieuw niets gedronken, buiten 's avonds thee en om te gaan slapen melk met een anijsblokje (waar mijn man van gruwt) :-)

Vannacht opnieuw super geslapen.

Dus 2 dagen droog.

Ik merk wel dat ik maagkrampen heb, vooral in de late namiddag (ik begon meestal met een apero rond 18.00u). En nu veel zweten, ook 's nachts. Hadden jullie dat ook of is dit herkenbaar. Ik heb ook meer zin in zoet 's avonds, denk doordat de drank is weggevallen.

Mijn doel is om niet meer te drinken in de week en in het weekend zo goed als niets of vooral minder. In de week ging er elke dag altijd wel een halve fles wijn door (al dan niet met apero), in de weekend begon ik al aan de apero op de middag om soms zo een hele middag door te gaan en de avond ook.

Is dit haalbaar of is dit not an option voor dit forum?

Gisterenmiddag ging ik effe boodschappen doen en dan viel me ineens op hoeveel drank je rondom je ziet! In de supermarkt wordt het gecombineerd aangeboden bij het vlees of vis.

@ Cretien: wat goed zeg !

@ Lien: vind ik inderdaad ook stoer van je.

Zo, ik ga er nu echt eens invliegen met werken.

Deze middag kind afhalen van school, dictee oefenen en dan gaan lopen.

Groetjes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chretien: de eerste klap is een daalder waard!! gefeliciteerd:present::musicnote::present:

en Simonis, jij bent ook hardstikke goed bezig nu. Natuurlijk moet je lichaam ontgiften en

resetten, geen fijn gebeuren voor sommigen, maar als je het volhoudt hoeft het maar één keer. Dat plan om alleen in de weekends matig te gaan drinken is dus een moeilijk plan. Voor een enkeling wel haalbaar en de tijd zal leren of het ook bij jou past, of dat het juist de zucht naar drank blijft triggeren. Ik kon het uiteindelijk niet, heb het jaren nagestreefd,

met wisselend succes, maar uiteindelijk ging ik toch meer drinken juis, soort van inhaalslag.

Er wordt vaak aangeraden om dan bijv. eerst een maand niks te drinken en dan pas de beslissing te nemen. Misschien heb je daar wat aan in je strijd nu.

Toen ik zelf stopte kwamen er wel dingen boven die ik voorheen wegdronk en het heeft een poos geduurd eer het zweten, slecht slapen en de somberte wegging en bleef. Ik zat ook in de overgang en dat was daardoor geen fijne tijd. Nu weet ik dat je niet moet drinken als je dat op kunt brengen, dat scheelt stukken in de klachten. Maar voor die tijd kon en wilde ik er niet aan. Nu kan ik terugkijken en blij zijn dat ik gestopt ben.

Ik wens je veel succes met jouw weg en hoop dat je het forum goed kunt gebruiken daarbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toch vind ik het fijn om hier even door te gaan, volgens mij vinden wij elkaar. diegene die weten dat het niet goed is wat we doen, worstelen met minderen en weten dat stoppen beter is. maar net wat jane zei, ik durf ook nog niet zover te denken. dat ik ermee bezig ben en al minder is echt al heel wat. weet niet beter dat ik elke dag drink denk wel meer dan 20 jaar. zoals de internetbehandeling al aangaf, een gewoonte(lees nu inmiddels verslaving)die je af moet leren, net zoals je het je hebt aangeleerd.

2 jaar geleden geprobeerd te minderen/stoppen, niet gelukt. nu er meer mee bezig dan toen. alcoholschrift hou ik nu weer bij met de momentbeschrijvingen en leer elke dag weer.

heb geleerd mijn gedachten om te buigen, echter vandaag lukte het niet, ga niet zitten balen en denken het lukt toch niet. morgenmiddag weer thuiskomen van werk en lekker hardlopen, gaat weer lukken dan. nu trek ik mij terug, kan mij dus helaas niet droog afmelden van dagpact. bedenk mij ook, ik doe dit voor mijzelf, dus moet ik eerlijk blijven.

mariam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...