danmaarwater Geplaatst 28 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2012 Goede avond/nacht/morgen mensen!! Zat net eventjes de laatste paar pagina's van de dagdraad te lezen, maar vond dit voor mezelf een interessant genoeg onderwerp om er een appart draadje voor te maken. Heb dit geloof ik ook al eens eerder ter sprake gebracht, maar leek me handig -ook voor anderen- om dit eventueel eens terug te lezen. De vraag/stelling is eigenlijk: Alcoholvrij bier, wel of niet? Als ik voor mijzelf spreek, lijkt het me heerlijk om af en toe eens een lekker flesje 0,0% te drinken. Het gaat me dan dus ook niet om de alcohol (BLIJ DAT IK DIE DRANG TOT NU TOE WEET TE WEERSTAAN!!!), maar echt om de smaak. Vroeger vond ik het niet te zuipen, maar in één van mijn eerdere stoppogingen heb ik regelmatig Amstel Malt of Bav 0,0 gedronken en vind het nu wel lekker. Vind het voor mijn gevoel ook ontspannend om met een lekker koud flesje in mijn handen in het zonnetje te zitten. Mijn vrouw is het daar echter helemaal niet mee eens. Zij blijft bij haar standpunt dat als ik nu (na 3 maanden -slippertje van één avond tel ik niet mee- droog) AV bier ga drinken, de stap naar 'normaal' bier zo gemaakt is. Hierop zei ik dat we ook nog allebei rookten, maar wel al lang van het blowen af zijn, en daar ook zonder moeite van af kunnen blijven. Ik zag mijn biertje vroeger als eens beloning na een lange dag werken, dus waarom zou ik mijzelf niet mogen 'belonen' met iets waar geen alcohol in zit. Mijn redenatie is dat alcoholvrij bier in principe hetzelfde is als limonade, maar dan met een andere smaak. Dat hele kleine beetje alcohol wat er eventueel in malt zit kan mij persoonlijk niet boeien. Een paaseitje met likeur bijvoorbeeld is voor mij persoonlijk ook geen aanleiding om weer te gaan drinken. Natuurlijk is het voor iedereen anders, maar zou het leuk vinden om jullie gedachtes over dit onderwerp te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 29 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2012 Een goeie DMW Ik ga hier morgen op reageren, nu gaan de luiken dicht en het licht uit hier. Slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 29 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2012 Dag danmaarwater, zelf heb ik (in België) nog geen goed alcoholvrij bier gevonden. Ik probeerde een tijdje Stella NA (0,5%) maar echt lekker vond ik dat niet. Ik vind het wel heel goed dat je dit draadje opent, want ook al ben ik een alcoholist, ik ben toch ook vooral een bierdrinker omdat ik bier lekker vind (m.a.w. ik drink niet alleen om zat te worden). Met Stella NA ben ik gestopt omdat de smaak me niet echt beviel, niet omdat het me naar "echt" bier deed verlangen. Ik ben nog steeds op zoek, moet ik toegeven, naar een lekker niet-alcoholisch drankje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 29 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2012 Volgens mij houd je het ritueel in stand. Alles eromheen en dat kan gevaarlijk zijn. Bovendien er zit geloof ik altijd nog wel iets van alcohol in. Ook dat kan triggeren. En waarom zou je het willen als je eigenlijk niet wilt drinken??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2012 DMW er zijn al talloze draadjes hierover aangemaakt sinds ik hier ben en de meningen blijven verdeeld, net als over minderen of stoppen. Ieder volgt zijn/haar eigen pad toch, ongeacht eigenlijk meestal, wat de anderen schrijven. En zo gaat dat ook met politiek he; argumenten van de ander versterken vaak die van onszelf. Maar goed je vroeg om onze mening; Ikzelf heb veel alco vrij bier gedronken in de beginfase; het triggerde me niet anders deed ik het niet. Nam altijd 0,0% om ook echt niets in stand te houden. Bav. is het goedkoopst en vind ik het ëchtst" lijken; ik houd niet van limo en dat was mijn argument destijds. Toen ik 0% witbier van het merk ontdekte merkte ik dat ik dat erg prettig drinken vond met warm weer of op een feest. Het 2e jaar deed ik 1/2 jaar met een sixpack en nu staan er al 1 jaar 2 flesjes. Het is weg. Mijn zin in bier is niet meer. Heerlijk. En ik drink incidenteel cola light als ik ergens ben of thuis als ik zin heb in cafeine en de koffie is al op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 29 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2012 Ik zie het zo Er zit een wereld van verschil tussen een avond alcoholbier en alcvrij pils drinken. Het verschil tussen alcvrij en ander fris is minder groot. Je moet je wel bewust zijn van de associatie met alcoholbier. En wat dacht je van gin-tonic, ba(cardie) co(la), wodka jus, irish coffee, en weet ik veel wat ik wel niet ook gedronken heb. Wat betreft die associaties, die zijn volgens mij heel belangrijk. Stap maar eens een cafe binnen, loop langs een terras met mooi weer, en ook nog steeds als ik langs het bier loop in de winkel. Of als ik bepaalde muziek hoor. Ik vraag me af of het ooit verdwijnt. Ben bang van niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 29 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2012 Zoals ik al eerder zei, ik doe het heel goed op de Bav 0,0. Mijn man daar in tegen die wil er niet aan beginnen omdat hij het te dicht bij het echte spul vind liggen. Gelukkig heeft hij er geen problemen mee dt ik het wel drink, anders heb een probleem Ik drink (bijna) nooit cola, sinas etc. en ben daarom ook zo blij met de Bavjes. Misschien had ik heb zonder niet droog gehouden Maar goed dat is inderdaad voor iedereen anders. Mijn antwoord is dus Ja moet kunnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
danmaarwater Geplaatst 3 april 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 april 2012 @ Jen: Jupiler Force is best lekker. Het lijkt niet eens zozeer op bier, behalve het schuimende, en heeft een lekkere frisse citrussmaak. Verder vind ik Bav wit 0,0 en wieckse wit en rose 0,0 goed te doen @de rest: ik ben gewoon geen frisdrank-fan. Zal het toch nog eens met mijn vrouw erover moeten hebben, een paaseitje of tiramisu bijvoorbeeld vind ze ook niet erg. Blijft toch een gevoelig punt bij haar puur omdat ze bang is dat de vorm van het flesje en het woordje bier me laten terugvallen. Die angst deel ik niet met haar. Ben zoals ik zei al langere tijd droog, en heb ook geen drang meer gehad. Maar voor het feestelijke en de gezelligheid op en verjaardag of buurt-bbq zou ik het wel leuk vinden om met de rest mee te drinken, al is het AV. Thnx voor jullie reacties. DMW Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 3 april 2012 Rapport Share Geplaatst 3 april 2012 vroeger ging ik met 2 vriendinnen op stap en dronken we bier. Zij konden er beter tegen als ik dus af en toe gaven ze me alc vrij bier maar zeiden dat dan niet. Ik merkte het niet eens! Met andere pogingen van mij om te stoppen met drinken heb ik ook wel eens alc vrij gedronken, maar ik miste steeds iets. Later ging ik dan slapen en werd met schrik wakker, droomde dat ik over gegaan was op echt bier! Nu? Ik vind het stinken en vies! Ik ben ook geen fris drinker dus ben het nu allemaal uit aan het proberen. Rivella bevalt me best goed. Ben nu van Perfekt (merk netorama) clear aan het uitproberen. Minder als 1 kcal per 100 ml. ( is ook meegenomen maar hoeft niet perse) Die smaakt me ook heel goed. Zit in een pak, is misschien iets voor mij om mee op reis te nemen. Ja ja, ga weer 10 weken weg naar afrika en daar is niet veel meer als cola en fanta te krijgen, en dat verafschuw ik! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 4 april 2012 Rapport Share Geplaatst 4 april 2012 Laatst is er een proef geweest tijdens een schoolfeest. Jammer dat ik het niet opgeslagen heb trouwens. Maar het kwam erop neer dat ze ipv echt bier, 0%0 bier hadden geschonken de hele avond. Niemand had het gemerkt. Er werd gedanst en feest gevierd, net als anders. De leiding melde deze proef pas aan het eind van de avond. Wel waren ze helder en oprecht vrolijk. Toen ze het eenmaal wisten wilden ze echt bier. Frapant he? En dan opeens is echt bier heel belangrijk..... Maar ze kwamen dit keer dus niet laveloos thuis. Zelf drink ik ook 0%0 witte Bav. Limonade en thee vind ik maar zo zo. Vanaf het begin ben ik er mee omgegaan als limonade. Juist niet op speciale gelegenheden. Het is lekker fris en heeft een droge smaak. Nee ik heb geen aandelen...hihi. Voorheen dronk ik nooit bier, alleen witte wijn. Misschien dat het me daarom niets doet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 4 april 2012 Rapport Share Geplaatst 4 april 2012 Inderdaad, dit onderwerp komt steeds weer bovendrijven. Wat mezelf betreft kan ik kort zijn, ik heb nooit de intentie of behoefte gehad alcoholvirj bier o.i.d. te drinken. Nee, dat is voor mij nooit een overweging geweest. Het is dat het hier zo nu en dan weer eens de reveu passeert, anders zou ik er niet eens over nadenken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 4 april 2012 Rapport Share Geplaatst 4 april 2012 Tina, juist wel goed dat het onderwerp besproken blijft. Er zijn immers bijna elke week weer nieuwe mensen hier op het forum. Wat ik hierboven al schreef, ik dronk nooit bier. Dus is de stap om echt bier te drinken voor mij niet zo logisch. En ja daar kun je verschillend over denken. Coco, bedankt voor de link! Daar staan leuke dingen tussen om uit te proberen. Dit had ik dus nooit gelezen als er niet een nieuw draadje over was geopend. Ook het koken met alcohol, dat is goed om te weten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 5 april 2012 Rapport Share Geplaatst 5 april 2012 Ik vind alcoholvrij witbier lekker... maar niet meer dan een flesje of twee, maar dat geldt ook voor cola light en rivella... Afwisselen dus en ook gewoon veel gewoon water drinken, dat verveelt mij eigenlijk nooit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 5 april 2012 Rapport Share Geplaatst 5 april 2012 In een van mijn eerste alc vrije periodes dronk ik alc vrij bier. Dat ging goed. Het werd zomervakantie en het ging nog steeds goed. Mijn vrouw dronk toen nog echt bier. Op een dag dacht ik wel een slokje te kunnen proberen van haar bier alleen om maar even het verschil te kunnen proeven. Dat ging ook nog goed. Een week later stond er een gratis fles wijn op tafel van onze gehuurde caravan. Kon ik niet laten staan. Ach, één glaasje moet kunnen. De fles was in twee dagen op en daarna was het hek van de dam. Na de definitieve stoppoging, maanden later, heb ik nog een tijdje alc.vrije wijn gedronken. Dat was aardig, maar deed niet onder voor een bessendrankje. Op den duur mee gestopt. Ik dronk alc. vooral ook voor de smaak(wijn) en ik heb tot heden eigenlijk geen alternatief gevonden. Drink alleen maar koffie, thee,water en cola. Maar sinds een jaar drink ik ook 0.0% witbier, dat bevalt me goed,lekker fris en toch een aardige smaak. Heb totaal geen zin om over te stappen naar het echte werk. Ik drink hooguit 2 a 3 keer per maand een flesje. Gewoon als afwisseling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden