Spring naar bijdragen

Zondag 8 april

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 191
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Verschrikkelijk... Schoevers. Goed dat ze hier geen steno meer hebben. Vertaling: ´Flintstonetijdsperkhandschrift´. Woeha.

Wat een nacht. Ik stuiter hier alle kanten op en wil mijzelf niet zien in de spiegel. Hoeft gelukkig ook niet. Doe geen oog dicht hier. Hoe nu verder na zoiets? Wat een verdriet. Water drinken maar weer. Morgenochtend wil ik mijzelf ook niet in de spiegel zien. Waar is dit toch allemaal goed voor. Hoe nu verder na dit. Hoe nu verder... pfffff Dag voor dag, uur voor uur zeggen ze bij de AA. Uren kruipen als je niet meer drinkt. Wakker voor het eerst sinds jaren en niet verdoofd. Bewust wakker zijn en niet meer verdoofd, hoe is dat dan. Wat kruipt er onder de modder vandaan dan. Wat is bewust wakker zijn dan. Wat als er geen alcohol meer is. Wat overzie je dan. Oef. Zuipen en kapotgaan OF stoppen en beginnen met leven. Doe dat tweede maar dan. Maar wat is voelen dan. Oh man, ik maak het mijzelf te moeilijk nu. Allemaal dia´s van mijn hele leven die maar voorbij flitsen. Als het dan niet onder alcohol was (de laatste 8 jaar) dan zijn de overige momenten van mijn leven in volstrekt dissociatieve toestand (niet door alcohol). Oh het doet pijn dat te zien, te voelen dat het al zo jong fout is gegaan met mij als kind al. Daar moet ik nu niet in gaan zitten. Dat heeft geen zin. ik voel niks of ik voel alles en dan is er pijn in mijn hart, verdriet door heel mijn wezen, een ziel die schreeuwt om recht op leven. het doet pijn. zielspijn. Intense zielpijn.

...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gestopt je lijkt wel een beetje hyper nu.

kijk even wat je helpt om je hoofd wat rustiger te krijgen.

kruidentheetje

rustig muziekje

wat yoga (goolglen desnoods)

en misschien dinsdag je gaan opgeven voor zoiets als Mindfulness

of yoga. iets wat je uit je hoofd haalt en in je lijf.

Alles wat nu komt, gaat ook weer.

Laat je niet gek maken en adem gewoon even heel diep met je aandacht

naar het meest heftigste toe. En geef het en jezelf toestemming dat het weer weg mag ook.

Het gaat goed komen met jou hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@gestopt.

Probeer je hoofd rustiger te krijgen.

Laat niet alles toe.

Een ontspanningsoefening.

Gewoon op je rug op bed.

Handen op je buik,

proberen de adem in je buik

te krijgen.

Steeds langzamer.

En je focussen op die ademhaling.

Alles komt uiteindelijk goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach eline das idd wel lekke ja, alleen lijkt op klein kikkerdril in je mond ;)

Fijn dat je het goei doet nicht

pff gestopt probeer idd ff rustig en niet alles door elkaar te gooien, fixeer jezelf toch in het spiegelbeeld en let ff nie op je gestuiter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...