CPAS Geplaatst 3 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2008 Uzelve leren kennen is voor een mens de moeilijkste taak in 't leven en daarom schuift hij/zij die meestal maar ter zijde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 3 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2008 Zijde bestaat uit spinsels Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 3 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2008 Spinsels mijner gedachten overtuigden mij er van dat het hoognodig was om te stoppen met drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 4 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2008 Drinken heeft mij alleen maar kwaad gedaan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 4 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2008 gedaan en gelaten.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 4 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2008 Gelaten? Ik kon het gewoon niet gelaten meer over me heen laten gaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 4 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2008 gelaten...,tranen gelaten als iets misging waar ik me op verheugde. Tranen, veel tranen als ik vond dat ik niet deugde.En dan natuurlijk al die tranen van spijt maar soms ook tranen van vreugde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 4 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2008 Nou zeg... Corinne,eerlijk is eerlijk,jij was me voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 4 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2008 gaan we verder met 'vreugde' of gaan we verder met 'voor'? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 4 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2008 Voor vertrek neem ik nog even afscheid van iedereen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 4 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2008 Corinne/Luctoria??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 4 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2008 Is maar een zinnetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 4 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2008 Iedereen mag in het zonnetje gezet worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 4 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2008 Worden we heel wat wijzer van hoor Corinne. Ik begrijp dat we nu verder zijn gegaan met 'voor'. En niet met 'vreugde' :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 4 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2008 Voorspoed is altijd beter dan tegenspoed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 4 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2008 Spoedeisende hulp is natuurlijk niet fijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 4 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2008 Fijn!Marion het woordje fijn. Had dat niet eigenlijk 'vreugde' moeten zijn?Mij maakt het niet zoveel uit hoor , alles hier deugt.Of het volgend bericht nu begint met fijn of met vreugd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 4 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2008 Vreugde of blijdschap is een positieve emotie bij mensen of dieren, een tevredenheid met de omstandigheden of omgeving. Wie blij of gelukkig is, ondervindt geen gebrek of stress, heeft positieve gevoelens over de omgeving of zichzelf en heeft dan ook geen grote behoefte om de omstandigheden te wijzigen. Een bekende uiting van vreugde is Lachen, maar soms kan iemand ook huilen van blijdschap. Als de positieve gevoelens langere tijd aanhouden, spreekt men van geluk. Intense, uitgelaten vreugde wordt euforie genoemd.Veelal ontstaat de emotie als aan een verlangen wordt voldaan, maar het verlangen zelf kan ook al een positief gevoel geven. Het is hierbij wel van belang om te zien dat dit verlangen een werkelijk verlangen van een individu is. Vaak wordt een maatschappelijk of collectief ideaal verward met een individueel verlangen. Als bij het verwerkelijken van dit ideaal blijkt dat het niet de voldoening geeft die iemand had verwacht ("geld maakt niet gelukkig"), levert dit negatieve emoties op, zoals teleurstelling of verbittering.Vreugde komt vaak voor als reactie op een tegengestelde, negatieve emotie. Iemand die bijvoorbeeld gespannen is, is opgelucht of blij als de spanning verdwijnt, terwijl daarvoor de situatie als neutraal werd ervaren. Mensen die genezen zijn van een ernstige ziekte, hebben vaak een positievere kijk op het leven.De emotie kent vele gradaties, van een gezellige avond met vrienden tot de overdonderende gelukzaligheid van verliefdheid. Wat iemand blij of gelukkig maakt, verschilt van persoon tot persoon, maar vrijwel iedereen heeft positieve gevoelens over seksualiteit. In de biologie wordt nog onderzocht of dit een evolutionaire oorzaak heeft.Neurologisch speelt de neurotransmitter serotine een grote rol bij het ervaren van blijdschap en welzijn. De gevoelens worden soms nagebootst met drugs als heroïne, die de werking van dopamineblokkers tegengaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 4 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2008 Tegengaan van dopamineblokkers is inderdaad een belangrijk gegeven in de neurologie, heden ten dage Corinne. De neurologie als wetenschap staat momenteel heel erg in de belangstelling. Er kan tegenwoordig veel meer dan vroeger worden aangetoond welke processen zich in onze hersenen afspelen. Met name in de psychiatrie en bij verslavingen kan dat bijdragen tot nieuwe inzichten en kunnen veel mensen hier profijt van hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Hebben we het nu ineens met zijn allen te druk met andere zaken hier op het forum? Zodat er geen tijd meer overblijft voor dit prachtige draadje dat woorddomino heet?Menschen, komt toch allen naar hier. Ter lering ende vermaeck ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Vermaek uwzelfe, doe eens gek! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Vermaeck vind ik op deze draad (nog leerzaam ook), de stookdraad (geen ontspanning) en de dagdraad (waar we leed en vreugde delen en waar KarelK nu even hulp zoekt bij het drooghouden). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twisty Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 vermaeck , is voor een ieder anders in te vullen, wat betreffende de smaak... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Gek genoeg Cacao/ Choco doe ik niet anders.:-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Anders zijn dan anderen kan vreemde reakties uitlokken, meestal geboren uit angst voor het onbekende... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden