Spring naar bijdragen

woensdag 25 aprl

albertina

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 299
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jo,

Het is volgens mij het belangrijkste als je iets vindt wat bij je past. Je kunt bijv. ook gaan zwemmen of op volleybal gaan. Mijn man sport een avond in de week bij bewegen voor 50-plussers.

Ik ging vroeger zwemmen met buurvrouw, maar dat kon ze niet meer door haar Parkinson. Het gekke was, dat ik het wel deed, maar er eigenlijk niet veel aanvond. Na het nordic-walken voel ik me doorgaans echt tevreden, vooral als ik jonge gansjes heb gezien, of fluitekruid of wat dan ook.

Je zou ook eens in het plaatselijke sufferdje kunnen kijken wat er zoals bij jullie wordt gedaan. Het seizoen loopt nu natuurlijk af, maar je kunt allicht het aanbod verkennen!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jane4
zou dat het zijn?
dat we gewoon
niet zonder
die moedermelk
kunnen?quote>

Naarmate we ouder worden, kunnen we zuivel steeds minder goed verdragen. Lactase, een enzyme dat melksuikers afbreekt, wordt steeds minder aangemaakt door een volwassen lichaam. Sommigen maken 't in 't geheel niet (meer) aan. Lactose-intollerantie heet dat dan. 't is dus niet zozeer (moeder)-melk waar we naar zuchten. Een kind voelt zich geborgen en veilig wanneer 't aan moeders borst ligt. Terwijl 't zoogt wiegt/zingt de moeder misschien en voorziet haar baby van meer dan voedsel alleen. Voor 't kind is 't vooral ook een spirituele belevenis. De genegenheid die 't krijgt is ook héél belangrijk. En laat dát nu net ontbreken in de 'Grote Menschen' maatschappij!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als 2 uur teveel is

die man met wie ik fiets is met een

half uur ook blij hoor, ff de natuur in,

bankje, broodje en als ie geluk heeft

een frietje of burgertje, het is zijn vrije dag.

Ikzelf houd erg van fietsen en mijn konditie heb ik

juist opgebouwd zo, vandaar ook dat het me zo goed doet.

En dan heb ik iemand getroffen die niet spreekt, dus ik heb

altijd gelijk:D

waar vind je dat nog?

nee serieus, het is een verademing eens niet sociaal te hoeven zijn

en een gesprek gaande te houden; veel meer oog voor de natuur, lichaamstaal,

kleine woordjes en zinnetje die er toch soms zijn en zijn IQ is volgens mij hoger dan

de test liet zien; hij zit alleen opgesloten in zijn lijf door een bepaalde ziekte, maar een

hele pure lieve man.

Het is veel meer dan sporten alleen Jootje, ik voel me echt dankbaar dit te mogen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...