Spring naar bijdragen

maandag 7 mei

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 274
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

'k zou in een pauperbuurt wonen, toch heb 'k nooit last van... ja, overlast. :) Niet van m'n directe omgeving (onder/boven-buren), ook niet van de wijk. Er houden zich soms jongeren op in 't portaal voor de ingang van ons woningcomplex, maar dat is alleen in 't weekend alvorens ze uitgaan. Neen, 'k woon hier zeer prettig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Kohtje, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van.B):musicnote::heart::light::sun::present::):rose:

Vooe mijzelf ook een slingertje want gisteren was ik een maand alcoholvrij.:musicnote::sun::heart:

Tina, heel veel succes met je drukke werzaanmeden en Coco, je postings zijn super helpend. Mooi ook en Jopie, die van jou zijn ook echt zoooo mooi.

Sofie, wat eenellende is dat toch, die buren.

Ik mopper wel eens vaak over mijn buurman, heb een hekel aan hem maar we hebben totaal maar dan ook totaal geen last van hem. Stel je voor dat hij weggaat en dat er dan mensen zouden komen waar je veel last van hebt.......nee dan liever een buurman waar je niet veel mee hebt.

Nu even een stukje over mezelf, het kost me moeite om het goed op te schrijven maar ik probeer het.

Giteravond kwam ik thuis van een late dienst en ik had ineens enorme trek.

Waar dat vandaan kwam weet ik niet, de dienst was rustig en alles verliep goed maar vandaag ben ik één dagje vrij.

Ook slik ik Refusal en kan ik niet drinken.

Toch had ik trek en dat verbaasde me heel erg.Ik ben namelijk een maandlang aan het afkicken, zowel lichamelijk als geestenlijk en dat is zoals ik het noem een klein helletje.

Voel me af en toe nog zo rot en zo ontzettend moe en wat al niet meer.

Misschien was dat het wel, dat ik even weer weg wilde vluchten van dat harde werken wat afkicken heet, ik weet het niet.

Toen dacht ik, wat zou ik nou doen als ik geen Refusal slikte en mijn oude gewoonte na ging streven.

Ik bedacht het volgende.

Dan zou ik vanmorgen op zijn gestaan zodra de winkel open was( Hoezo?, ineens niet meer moe?)

Ik zou 3 flessen wijn hebben gekocht( waarom 3?)

Ik zou mijn eerst glas in hebben geschonken met een gelukzalige blik op mijn gezicht en er van genóten hebben.

Dat eerste glas was snel op denk ik en het tweede zou volgen, yeah, op naar het grote effect!!!

Die kwam dan ook en het derde glas werd ingeschonken.

Toen kwam de langverwachte energie, wat had ik daar lang op gewacht, eindelijk, daar was hij dan, de energie.

Ik zou aardappels hebben geschild, glas wijn gedronken, groente klaargemaakt, glas wijn gedronken.....zo, het eten was voorbereid.

De was weggestreken, stofzuigen, dweilen, wijn drinken.

Kom, laat ik eens iemand bellen die ik al lang verwaarloosd heb, glas wijn erbij en ja hoor, het tongetje doet ook zijn werk niet meer naar behoren en diegene die ik bel heeft door dat ik gedronken heb, bah, trut die ik ben!!!!

Maar goed, het huis is aan kant en ik blijf drinken.

Dan zie ik op de klok dat het al twee uur is en ik word moe en ga naar bed.

Een uurtje maar, dan ben ik er wel weer maar nee, man komt thuis van het werk en het vertrouwen dat hij probeert op te bouwen is in één klap weg.

Boos, verdrietig en wat al niet meer.

De volgende dag moet ik werken en moet ik brak naar mijn werk.

Dat was dus het scenario wat er was gebeurd als ik gedronken had.

Ik ben naar bed gegaan en heb heerlijk geslapen en toen ik vanmorgen wakker werd, dacht ik er meteen weer aan.

Wat ben ik blij dat ik hier nuchter zit te schrijven en dat alles peace en harmony is.

De trek is over maar ben wel geschrokken van het gevoel.

Die Refusal blijf ik toch maar heel lang slikken, dat is een ding wat zeker is.

Liefs Emma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roos,

Ik heb ook regelmatig nog trek hoor, na 1 maand, 2 maanden en ook na 3 maanden.

Slik ook refusal, maar neemt de trek niet weg. Het is wel voor mij garantie dat ik dan niet kan drinken, maar toch heb ik dan de twijfel nog weleens.

Je bent goed bezig hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even nog ter aanvulling. Gisteren en ook vandaag zit ik niet lekker in mijn vel, ben daarom blij dat ik refusal heb geslikt.

En toch schaam ik me er ook voor dat ik dit moet gebruiken, vindt het zwak van mezelf dat ik het niet zonder dit pilletje kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien heb je wel gelijk Roos, maar vindt het nog steeds moeilijk om alcoholisme als ziekte te zien. Heb ook jaren geweigerd om medicatie te nemen voor mijn fobieen. Denk vaak dat ik dat zelf moet kunnen, zonder rotzooi in mijn lijf.

Wil controle houden over mijn geest en heb het gevoel dat ik door medicatie dat niet meer heb.

Maar je hebt gelijk, slik nu voor beide medicatie en gaat veel beter met me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik ook jaren gedacht, Suikertje, ikke zelf doen, hahahaha.

Maar soms heb je hulptroepen nodig en om dat te accepteren is al een grote stap in de goede richting.

Je overgeven aan de hulp van anderen.

Niks mis mee, straks kun je het allemaal weer zelf, nu even niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma:present:,

Heel herkenbaar wat je schreef.

Trouwens, ook heel goed omschreven, daar moet je niet zo aan twijfelen meis!

Ook ik ben blij met mijn medicatie, Baclofen, maar daar kun je dus wel bij drinken.

Trek heb ik vaak, maar het gaat weer over, gelukkig maar.

Afleiding is dan goed, bezig blijven.

Goed dat je gisteren dit besef had, dat het zou lopen zoals je beschreef.

Wat een opluchting dat je het niet hebt gedaan he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer het tot nu toe zelf, zonder medicijnen of andere behandeling.

Wel met jullie hulp natuurlijk, in het bijzonder Lytse:present: en Bolletje:present:

Ik leer ontzettend veel van jullie verhalen, dat helpt ook.

(zo, mijn roosjes zijn op:))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bor, je hebt helemaal gelijk...

(Dit is voor mij weer een voorbeeld van dat ik iets schrijf en dat dat niet goed overkomt.

Dat woordje "'zelf" had ik weg moeten laten, dat is inderdaad tegenstrijdig en meteen staat er dan iets anders dan hoe ik het bedoel:). Maar ik zou me daar niet zo druk om moeten maken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...