Yvonne Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Als je je aansluit bij een dagpact beloof je inderdaad die dag niet te drinken en dan is het ook de bedoeling dat je aan het eind van die dag even hier meldt of dat wel of niet gelukt is. Overigens... er staan potten verse koffie en thee op het aanrecht hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Goeie morgen bolletje, sinds de baclofen heb ik doorgaans dat gevoel niet meer van "nu gaan we gewoon doohoor". Maar die examens, pfft. Van mijn psych mag ik me drie weken laten gaan :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 écht te veel op is wel lang geleden gelukkig. Mijn kat schoot dan altijd in paniek, komiek he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 komaan menschen, babbelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Morninkjes Vonnie. Ha lekker koffie. Ik dacht al, ik ruik iets lekkers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Ik snap effe iets niet Jen. Je moet examen doen? En daarna mag je je laten gaan of zo? Ik lees niet alles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Lekker he Bol, op je gemakkie een bakkie .... Jen, gelukkig maar dat ECHT teveel een poos geleden is, Ik vind het trouwens gewoon zielig voor die kat, niks niets komiek aan eigenlijk. En je drie weken laten gaan??? Heb toch het gevoel dat je psych het iets genuanceerder heeft bedoeld Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Goedemorgen Frummers! Lekker koffie! Even mn bammetje smeren en dan de douche in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Bolletje, ik mag me tijdens het studeren voor de examens laten gaan. Maar eigenlijk lijkt dat me geen goed idee. Het is natuurlijk wel zo: hoe ik ze ook haal, zolang ik ze maar haal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Originally posted by: YvonneIk vind het trouwens gewoon zielig voor die kat, niks niets komiek aan eigenlijk. /q]Met komiek bedoelde ik raar, op z'n Vlaams dus.Nee, het was zielig. Dat beest was bang van en voor mij. Ooit ging ze zelfs mijn man wekken om hem te tonen dat het slecht met me ging. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Maar Jen, wat wil je nu zelf, das heel belangrijk. Wil je van de drank af? Wil je matigen? Ik vind het een beetje een raar advies hoor dat je tijdens je exame je mag laten gaan. Maar goed ik ben geen psych. Ikzelf zou misschien dan eerst proberen om eens een hele tijd niet te drinken, kijken of me dat zou lukken. En daarna mezelf eens afvragen of het nog de moeite waard is om te gaan drinken. We zijn verslaafden, we kunnen geen maat houden. We zijn door de alc. zwaar in de problemen gekomen, dus de kans zit er in dat dat weer gaat gebeuren. Maar ja ik zit heel anders in elkaar dan jij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Bol, ik denk dat die psych misschien heeft bedoeld dat er tijdens die examenperiode niet al te veel energie moet worden gestopt in het stoppen / minderen? het koppie proberen meer te houden bij het leren dan bij een plan opstellen hoe met de drank om te gaan? Probleem is natuurlijk wel dat je weinig leerstof tot je kunt nemen als je 'laveloos' achter je studieboeken zit... Enne Jen... grappig dat zelfs een woord als komiek al zulke verschillende betekenissen kan hebben... zal het goed onthouden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Goeiemorgen Aak... Jeetje.. zal ik dan maar even koffie voor je inschenken en een broodje smeren? Hoe kwam dat dan met die hand? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Ik wil matigen, bolletje. En ik begrijp mijn psych wel; die examens laten lukken is momenteel belangrijk, hoe ik dat doe minder. Als ik het goed begrijp, leefde mijn psych ook niet echt gezond tijdens de zijne. Ik neem me voor om hier te blijven lezen alleszins. Als ik me te buiten ga, schrijf ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Originally posted by: YvonneBol, ik denk dat die psych misschien heeft bedoeld dat er tijdens die examenperiode niet al te veel energie moet worden gestopt in het stoppen / minderen? het koppie proberen meer te houden bij het leren dan bij een plan opstellen hoe met de drank om te gaan? Probleem is natuurlijk wel dat je weinig leerstof tot je kunt nemen als je 'laveloos' achter je studieboeken zit... Enne Jen... grappig dat zelfs een woord als komiek al zulke verschillende betekenissen kan hebben... zal het goed onthouden quote> Dat bedoelde ie inderdaad, denk ik. Nu is het wel zo dat ik in januari een examen zat en goed heb afgelegd. 'k Zit raar ineen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Morge, Ik vind dit een moeilijke discussie zo, misschien ook een beetje persoonlijk. Ik heb mijn studie namelijk, en ik denk nu, mede door mijn drinken nooit afgerond. Wat ik destijds natuurlijk ontkende. Maar goed. Gebeurd is gebeurd. Ik moet verder. Maar een psychiater die aanraad tijdens examens het er maar eens lekker van te nemen, die zou ik niet serieus nemen. Evengoed, veel succes met je examens Jen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Originally posted by: akeleiJen,Wat voor een soort examnes ga je doen?Mij lijkt het dat je helemaal geen examen kunt halen als je te veel drinkt, of zie ik dat verkeerd? quote> Uniev Akelei. Gek genoeg leer ik goed met drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Originally posted by: JaapMaar een psychiater die aanraad tijdens examens het er maar eens lekker van te nemen, die zou ik niet serieusnemen.Evengoed, veel succes met je examens Jen.quote> Het is inderdaad iets genuanceerder. Bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Oké Vonneke. Ja het is nog vroeg, ben nog niet uitgeslapen dus niet zo vlot van begrip. Vanmiddag komt de nieuwe t.v. dus vannacht niet zo denderend geslapen. Akkie kom maar hier dan schenk ik je kof wel in. Zal ook je broodje smeren, en met heerlijke kaas. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Nou... Jen, stof genoeg om af en toe even over na te denken he Dat goed/beter leren... zou dat ook kunnen komen omdat je zo gewend bent aan drank dat je lichaam , als je niet drinkt die drank mist en je je slechter kunt concentreren? Ik vergelijk het een beetje met roken: als je nooit rookt, presteer/concentreer je beter dan wanneer wel rookt. Als je rookt en je hebt een poosje geen sigaret gehad gaat je lijf er om vragen... kom je dus in een NOG lager prestatie-level terecht. Als je dan een peuk opsteekt schiet je weer een stukkie omhoog... en dat geeft je het gevoel dat je meer kunt , je beter voelt, je je beter kunt concentreren met peuk dan zonder. Misschien werkt het met drank wel hetzelfde. Maar goed, inmiddels heb ik een hele stapel broodjes klaar voor je Aak, eet smakelijk... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Drank heeft zijn korte-termijn-voordelen, akelei. Ook ik deed examen, in januari, met wankele kennis, maar mijn korte-termijn-geheugen op scherp. Nu alles vergeten natuurlijk, dat wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 En hier wordt het ook tijd om aan de slag te gaan. Luitjes, maak er een mooie dag van, ga ik ook doen. En oh oh oh... wat ziet de tuin er mooi uit door die regen... alle kleuren worden nog veel dieper daardoor... Oh ja Bol......... hihi... nu al slecht geslapen? En dan vannacht helemaal niet slapen, want dan moet je natuurlijk tv kijken , dat wordt een uitputtingsslag hoor. Maarruh... lekker van genieten hoor.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 zou kunnen kloppen Yvonne, ga ik me over bezinnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Originally posted by: JenDrank heeft zijn korte-termijn-voordelen, akelei. Ook ik deed examen, in januari, met wankele kennis, maar mijn korte-termijn-geheugen op scherp. Nu alles vergeten natuurlijk, dat wel.quote> Keep on dreaming baby Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Mag ik ter ontspanning mee tv komen kijken Bol? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden