Spring naar bijdragen

Even voorstellen: Sky

Sky

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, mijn naam is Sky, 42 jaar jong.

Een maand geleden ben ik gestart met de ADB internetbehandeling.

Ik ben een echte gewoontedrinker.

Na het werk lekker even zitten, glaasje wijn erbij en de dag overdenken. En dit worden dan altijd meerdere glaasjes, voordat ik ga kokkerellen en eten...

Een sociale gebeurtenis zonder een wijntje, ik kan het me niet herinneren, wanneer dat de laatste keer was...

Ach en niemand, die er eigenlijk iets van merkt, ik drink niet overmatig, toch?

Maar zelf begon ik wel te merken, te vaak drinken en steeds meer. Ik baalde van dit gedrag, dat ik blijkbaar niet zomaar meer kon stoppen.

Ik ben nu bezig om inzicht te krijgen in mijn drinkgedrag en dat vind ik zeer verhelderend. Door hier nu dagelijks zo actief mee bezig te zijn, ben ik dus al minder gaan drinken.

Het begin is er!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sky, zo een herkenbaar verhaal! Geweldig dat je al met de internetbehandeling gestart bent.

Ik heb veel gehad aan het lezen van de verhalen op dit forum. Zoveel herkenning, tips en waarschuwingen.

Spring er maar bij. Moest je het niet weten, we hebben een dagelijkse "huiskamer" onder Ditjes en datjes...daar kan je met alles, maar dan ook alles terecht. Er is wel steeds iemand online die reageert op je bericht en anders hard roepen!

Voor mij werkt minder drinken niet. Ik ben dus 18 (!) dagen volledig gestopt met drinken. In eerste instantie met de bedoeling om dit 3 maanden vol te houden en daarna te kijken wat ik ga doen. Maar het niet drinken bevalt me zo hard, maar wel intens....dat ik voorlopig er niet aan denk om trachten sociaal te drinken. (wat dat ook mag betekenen)

liefs

Lavendel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi Sky

mooi dat de training en hier lezen

je al helpen minderen.

Wees wel realistisch, ook zonder deze heb je waarschijnlijk

ooit op je wilskrachtr dat gekund. ik wel tenminste jaar na jaar

en met wisselend succes. het beste wat me is overkomen is dat ik nu

er geen behoefte meer aan heb. ook dat kan weer veranderen ben ik bang,

dus ik blijf nog adb-verslaafd als substituut, maar dat bevalt me wel, een

virtuele plek waar ik mijn verwaarloosde sociale leven weer kan oefenen en

dat stukje bij beetje in het echie, en in het klein, weer op pak.

Drinken zelf is ver naar de achtergrond verdwenen en dat is bevrijdend geweest.

Alles wat ik wegdronk kom ik nu wel tegen en dat is ook oefenen om daarmee om

te leren gaan. Als het me tijdelijk niet lukt ga ik meer eten en snoepen en dat

wordt dan met meer sporten weer wat in evenwicht gebracht. En ooit denk ik, hoop ik,

ook met die onderliggende tekorten om te leren gaan zonder kompenseren. of minder

dan toch. Ik heb er wel vertrouwen in.

En hoop dat alles hier jou net zo veel brengt als mij. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sky, welkom op dit forum.

Inzicht krijgen op je drinkgedrag is

zo belangrijk.

Ik heb zo vaak geprobeerd te minderen.

Nu ik, dag per dag besluit niet te drinken

voelt het als een ware bevrijding.

Schrijf maar veel, vooral op momenten

als je het moeilijk hebt.

Sterkte met AdB!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sky

Ik ben Twijfelaar, voor het eerst sinds 5 jaar weer actief op het forum. Je verhaal klinkt HEEL herkenbaar. Het jaar begeleiding van ADB heeft mij inzicht gegeven en controle.

Ik ben een jaar rigoureus met drinken gestopt. Alternatieven: veel water, thee, druivensap!, een alcoholvrij biertje (hoewel dat toch een beetje als bedonderen voelt).

Op vakantie en verjaardagen was het het lastigst. Maar druivensap als vervanger voor wijn vond ik een prima oplossing.

Ondertussen ging ik ook mijn gewoontes veranderen. Niet meer lekker gaan zitten, maar eerst eten en dan de dag evalueren met een kopje koffie. Actiever dingen doen in plaats van de situatie creeren.

Koken met een wijntje klinkt ook herkenbaar en is ons ingefluisterd door de TV koks. Zet maar een fles water neer en je leert het zo af.

Ik drink nu veel 50/50 (water met fruitsmaak), water, crystal clear en druivensap.

Weinig frisdrank, want dat barst weer van de suikers en daarvan zit je ook sneller vol.

Ikzelf ben precies 1 week geleden weer in de fout gegaan, na 5 jaar dus, door 4 biertjes en een fles wijn weg te kachelen binnen een paar uur.

Het afgelopen half jaar veranderde mijn drinkgedrag ook al meer van alleen i/h weekend een paar biertjes naar vaker doordeweeks en in het weekend 6 - 8 biertjes per dag.

Het zat er dus aan te komen..

Ik ben nu voor mezelf op een rij aan het zetten wat ik nu wel en niet aankan. Ik zie de terugval als een enorme persoonlijke tekortkoming, aan de andere kant was ik wel verrast te ontdekken dat het dus al 2007 was dat ik op ongeveer hetzelfde punt als jij stond, 5 jaar dus.

Ik wens je sterkte, en met de peuten van ADB ben je op het goede adres. Bij AA voelde ik me minder thuis - zeiden ze ook tegen mij trouwens - maar het is een feit dat we nooit meer 'probleemloos' kunnen drinken zoals anderen dat wel kunnen - of denken te kunnen.

Groet,

Twijfelaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sky,

Ook van mij welkom op het forum. Er is al veel tegen je gezegd en daarbij sluit ik me aan. Zoals je in mijn onderschrift kan zien, ben ik na een jaar minderen toch helemaal gestopt. Ik denk dat dat voor mij het beste is, op de lange duur. Ook ik heb de internetcursus van Tactive gedaan en vooral het onderwerp "aanleren van alternatief gedrag" was voor mij heel belangrijk. Ik dronk ook voor het eten en nu zorg ik dat er tegen die tijd soep of bouiillon klaarstaat. Trek duurt niet eeuwig en als ik dan die soep op heb is de trek weer afgezakt!

Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen en kom naar de dagdraad als je het moeilijk hebt, of gewoon voor de gezelligheid.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sky

Je verhaal is zo herkenbaar:

na het werk een wijntje

Alleen kokerellen kwam er bij mij

niet eens meer van;)

Van harte welkom op het forum

Na ruim een maand te minderen

stopte ik op 2 juli

Het leven zonder alcohol voelt zoveel beter

Elke dag fris & fruitig opstaan

Natuurlijk zijn er moeilijke momenten

Het forum is dan ook een steun

De (h)erkenning vooral

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...