Spring naar bijdragen

Aliblabla retour


Aliblabla1

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik ben weer terug, maar tijdelijk (hoop ik dan) onder een tweede account, ik ben mijn inlogcode van mijn originele account kwijt, hoop dat Tactive dat snel kan regelen. Reden dat ik me nu dan even aanmeld onder een nieuw account is dat ik precies 2 dagen geleden gestopt ben met drinken en dat ik op dit moment graag een klankbord heb.

Dat heeft lang geduurd, ik schreef me in op 16 september 2010. Ik wilde graag minderen en niet helemaal stoppen, maar na 2 jaar tobben heb ik dan eergisteren eindelijk het besluit genomen en de eerste stap gezet.

Hoop veel oude bekenden te ontmoeten en me hier weer snel thuis te voelen.

Groetjes,

Aliblabla

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lavendel,

Dank je. Ik ben een vrouw van 51, 2 volwassen uit huis wonende kinderen. Heb momenteel 3 honden en lees, teken, fotografeer en aquarelleer graag. Ik ben begonnen met drinken op mijn 16e, gewoon af en toe voor de lol. Werd een gewoonte om elke avond te drinken (normale hoeveelheden) vanaf mijn 21e, en heb teveel gedronken gedurende de laatste 10 jaar, met een uitschieter naar minimaal 2 flessen wijn per dag de laatste 3 jaar. Ben nu zo'n 50 uur zonder alcohol en het valt me eigenlijk erg mee tot nu toe, hoop dat dat zo blijft!

Jij bent al op de 12e dag, wat goed! Valt t een beetje mee?

Groetjes,

Aliblabla (je mag ook Ali schrijven hoor!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Aliblabla1

Wat goed dat je deze stap zet. Ik meldde me eind mei op het forum aan.

Om twee redenen:

1. Ik een alcoholprobleem heb en geen kleintje

2. Ik wilde bepalen of ik een minderaar of stopper wil zijn

Ik gaf het proces ruim een maand de tijd om daar achter te komen.

Minderen ging goed met af en toe een uitglijder.

Dat is voor mij echter niet de definitie van: goed.

Goed minderen is voor mij een sociale drinker kunnen zijn.

Daarom stopte ik op 2 juli

Sowieso voor drie maanden

Dan bepaal ik opnieuw of ik een minderaar kan zijn

of een stopper wil zijn

Hier achter de schermen kreeg ik een maatje

Maatje is inmiddels een understatement

Zij is mijn liefste vriendin nu

Ja, ik doe het zelf dat weet ik

Maar zonder haar weet ik voor 200% zeker dat het me een stuk

minder gemakkelijk afgaat

Ook het forum is een steun

de (h)erkenning vooral

Het gaat nu goed

Soms sta ik voor pittige struggles

Maar ben elke morgen weer zó blij

dat ik nuchter op sta

Ik wens jou dat ook toe!

Omdat je hier eerder was,

weet je vast dat we op de dagdraad

ditjes & datjes te vinden zijn;)

Go for it girl!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ali, ja dat lukt me wel :-)

Heel herkenbaar jouw verhaal. In mijn leven is alcohol ook een rode draad sedert heel jonge leeftijd, met veel ups en downs.

Nu voor het eerst een ernstige stop sedert 12 dagen inderdaad.

Het lijkt prima te lukken omdat ik me zeer goed voorbereid heb, deels door dit forum en vooral dank zij de steun van een schat van een maatje!

Mijn motivatie is ook enorm groot. Ik wil het écht zelf. Ik wil écht nuchter in het leven staan, zonder te treuren over vriendje alcohol. Wat geweest is, is weg.

Ik wil de tweede helft van mijn leven bewust en stralend beleven.

Ben 49 jaar, 1 engel van een kind en 2 bengels van stiefboys ;-)

2 poezen en 3 kippen en een vaste vriend.

50 uur is een schitterend begin!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag beste Ali,

Van mij ook een hartelijk welkom op ons forum.

Dat je hier veel steun kan vinden zal je al wel weten

want jij bent een oudgediende

en dus zal je je zeker snel terug thuis voelen.

Ook zal je terug een aantal andere oudgedienden ontmoeten,

maar de meesten (zoals ik) zijn nog niet zo heel lang geleden aangemeld.

Het is spijtig dat het zo lang geduurd heeft voor je euro (of gulden/frank)

gevallen is maar beter laat dan nooit.

Ik hoop je hier nog veel te lezen

en wens je veel succes en sterkte.

Groetjes, Frodo. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hanneke,

Ja, ik heb een paar keer gemaild naar Tactive, maar jammer genoeg heeft hij nu mijn oude account geband. Ik had dit nieuwe account alleen maar aangemaakt voor eventjes totdat ik weer toegang had tot mijn oude account (met alle posts enzo..)

Had ook eerlijk aan Tactive geschreven dat ik voor eventjes een tweede account had gemaakt, totdat het met het eerste account geregeld zou zijn. Maar het kan blijkbaar niet?

Dan maar met dit account verder. Alleen vind ik dat nummertje achter mijn naam niet zo fijn.

(Lekker belangrijk huh!)

Allemaal hartelijk dank voor jullie welkom.

Ik ben nu al drie hele dagen alcohol-vrij. Het voelt best vreemd. Ik heb nog niet echt het gevoel dat ik iets MOET hebben ofzo, maar meer een algeheel gevoel van gemis, alsof ik mijn ei niet kwijt kan. En ik BARST van de honger....

Wil eigenlijk 20 kg afvallen.... maar goed. Ik ben wel verbaasd dat ik bovenstaande kan schrijven.

Groetjes voor nu,

Aliblabla

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:):):):)

eten maar, de rest volgt wel

zeg ik tegen mijn extra 10 kg ook

het steekt nu ook niet meer op een maand, toch?

mijn huid en ogen zien er alvast beter uit! dat is al een beginnetje

de rest camoufleer ik met nieuwe spulletjes gekocht met het geld

dat ik anders aan de wijn zou spenderen, aha! wat een goede smoes, hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ali,

Ook van mij welkom. Ik ben hier al langer maar was er nog niet in jouw tijd.

Zoals je aan mijn onderschrift kan zien, heb ik het ook een tijd gered met minderen. Mijn grote trigger is chronische pijn en van tijd tot tijd ging ik in de fout op dagen dat ik wel dronk. Als ik dan veel pijn had, lukte het me niet om na 2 glazen te stoppen. De voorlaatste keer had ik gezegd dat ik definitief zou stoppen als het nog eens zou gebeuren. Daarna heb ik me aan mijn woord gehouden!

Het valt niet mee, vooral omdat mijn man wel drinkt. Hij kan maat houden en heeft dus geen problemen.

Kom naar de dagdraad als je het moeilijk hebt. We proberen je dan te helpen.

Succes en vooral doorzettingsvermogen,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ongeloofelijk die lavendel heeft ook zoveel achter over geslaan (gedronken). dacht bijna dat ik een unicum was. :-) 2 flesjes wijn of 3 liters bier, geen probleem :) Is infeite niet om fier op te zijn, proficiat dat jij al 12 dagen gestopt bent !

@alibaba :

Vanavond verse maiskolven met een biefstukje met kruidenboter en gebakken aardappeltjes met rozemarijn....

Wat een heerlijke tip !!! Die zal ik zeker kopen als ik begin te twijfelen aan mijzelf. Koop ik me 2 maiskolven... kruidenboter heb ik nog. Meestal koop ik van die mini-mais bv voor door een rijstschotel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: lavendel1
wow! dat is niet min voor een gewone zaterdagavond! smakelijk hoor!quote>


Klopt maar velen hier kochten hun spul niet enkel overdag maar ook in nachtwinkels aan prijs X2 dus er kan nu wel wat vanaf aan GEZOND ETEN.

Ipv het opzuipen gaan we het nu OPETEN.

Laat de lekkere menus maar komen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zohoooo.....

Even een update van mij. Dinsdag de 24e achter de rug, ik ben vanaf morgen al twee hele weken sober. De bijwerkingen vallen me reuze mee, die had ik erger verwacht. Ik heb nog wel moeite met slapen en neem ofwel melatonine tabletjes of een pilletje van de dokter, maar dat doe ik niet elke avond. Ik wil er niet afhankelijk van worden, maar nachten slecht slapen is ook niet echt een goed plan als je wilt afkicken.

Ik had gehoopt een stuk dunner te worden door niet meer te drinken, maar dat valt me nog erg tegen. Ik eet hetzelfde, en ben qua drinken overgestapt op ice tea, water, en bitter lemon. Koffie en thee drink ik niet of nauwelijks.

Ik had ook gehoopt mezelf een stuk frisser en fruitiger te voelen en dat valt me eigenlijk ook erg tegen, dat is gewoon nog NIET het geval. Ik kom brak mijn bed uit, ook als ik wel lang geslapen heb. Ik voel me nog slecht op mijn gemak, loop veel te ijsberen en vind het lastig om echt rustig te gaan zitten. Vraag me af hoe lang het duurt voordat ik me weer relaxt voel.

Echte trek heb ik niet, maar het is wel een paar keer voorgekomen dat ik een lastig moment had en dat ik me er bewust van werd dat ik een paar weken eerder op zo'n moment zou hebben gedronken.

Ik zie wel tegen het volgende op: mijn oudste hond is versleten, zijn hartklep functioneert niet meer en hij holt achteruit. Sinds anderhalve dag wil hij ook niet meer eten, het verstervingsproces is begonnen. Hij voelt geen pijn en gaat met plezier mee naar buiten, is daarna bekaf en slaapt uren heel diep. Ik hoop dat hij in zijn slaap overlijdt en dat ik de beslissing niet voor hem hoef te nemen. Maar op zo'n moment (wanneer hij doodgaat) lijkt het me echt heel lastig om niet te drinken. Drinken = Troost zit nog steeds in mijn systeem...

Maar goed, die brug steek ik wel over als ik ervoor sta.

Jullie zijn weer even op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee juffertje ongeduld

eigenlijk gaat het dus erg goed

maar niet snel genoeg:D

gun je lijf wat tijd voor herstel meis

jarenlange roofbouw kost een prijs

en we mogen al blij zijn DAT het zich nog herstelt.

Juist als dat langzaam gaat

neemt het de tijd voor een gezondere basis weer.

Dat lijf is verstandiger als wij Ali.

Maar troost je, het loont zo ontzettend om door te zetten nu,

dat gewicht en slapen duurde mij ook te lang en troost associeer

ik nu (nog) met eten. Maar uiteindelijk wel heerlijk slapen en gewicht gestaag omlaag.

en als ik het kan na dik 30 jaar, dan jij toch zeker ook. gewoon doorgaan dus meis.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane,

Wat een fijne reactie, daar kan ik gelukkig wel wat mee! Het heeft bij mij inderdaad ook 30 jaar geduurd. Ik vind het bemoedigend om te lezen dat het uiteindelijk toch wel effect gaat hebben, dta geeft inderdaad dan toch weer moed om door te zetten.

Ik werd een beetje mismoedig ervan, dacht nou... als het toch geen verschil maakt kan ik er net zogoed weer mee beginnen. Maar dan zal ik nog maar even volhouden he!

Dank voor je support! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey, heb ik even dit draadje meegelezen en voel me ook weer versterkt in mijn avontuur!

Dank je Jane en Aliblabla :heart:

Toen ik de laatste uren met mijn oude hond doorbracht, heb ik haar kop is goed vastgehouden, diep in elkaars ogen gekeken en heel bewust gezegd: "ga jij nou maar lekker rusten na een mooi lang leven, ik blijf nog even hier voor mijn taken af te werken, maar ik zie jou zeker terug op een dag" Haar ogen stonden heel helder en het leek of ze me begreep. Sterkte Ali, beleef het bewust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...