Floris Geplaatst 8 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2012 Sinds ik 2 weken geleden gestopt ben met drinken voel ik mij erg onrustig en heb ik veel last van zenuwtics. Ook slaap ik veel slechter. Is dit voor iemand herkenbaar en hoe kan ik hier evt. mee omgaan? Ik slik Refusal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 8 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2012 Waauw, 2 weken is niet min!Betreft pillen ben ik niet zo thuis. Maar er is hier een draadje dat alleen over refusal etc gaat. Kijk maar eens onder Thema's rondom alcohol. Het slechte slapen is heel normaal in het begin, dus je bent goed bezig. Stilaan betert dat, bij de ene sneller dan de andere. Maar goed dat je extra info opzoekt. Verder durf ik je naam niet zo direct uit te spreken. Men verwacht hier dat we netjes praten tegen elkaar. Is het ok dat ik droogK noem? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2012 Hoi Droge, welkom hier op het forum Goed dat je bent gestopt, dat is een moedige stap en ook zeker dat je nu hier bent. Ik weet niet hoe lang je hebt gedronken, maar het slapen is voor een ieder weer anders. Het heeft vaak jarenlang geduurd dus binnen een paar weken is alles niet weer zoals het was voor het alcoholmisbruik. Ik zie het als een jarenplan. Ik wil je hiermee niet afschrikken, maar juist je sterker maken door dit te weten. Het zou je anders maar ontmoedigen als alles niet binnen een paar weken picobello in orde is. Maar ik kan je zeggen, het gaat stapje voor stapje steeds beter een leven zonder alcohol. Ook al wordt het leven niet ineens 'halleluja' het wordt wel beter, het is geen makkelijke weg, het is te doen Succes!! groetsss Coco Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2012 Welkom DK ook ik heb erg lang erg slecht geslapen maar eerlijk gezegd was mijn kwaliteit van slapen mèt drank ook niet best. Ik heb nu 1 1/2 jaar een fakirmat en mijn slaapproblemen zijn voorbij. Sindsdien hooguit 5 slechte slaapnachten gehad en dan wist ik waardoor ik wakker lag en ging er niet van "malen". Die mat helpt ook bij de circulatie en ontgiften, echt een van mijn beste aankopen ooit! Voor de Refusal is bij thema's een apart draadje, daar kun je je vragen stellen aan de anderen die Refu slikken. Succes en ik hoop dat je je snel thuisvoelt hier en hier veel weet te halen, en brengen ook natuurlijk:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 8 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2012 Welkom DK Goed dat je hier bent. Refusal geeft goede steun. Dit forum ook. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Floris Geplaatst 8 juli 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 juli 2012 Bedankt voor jullie warme reacties. Die onrust en die zenuwtics zijn dus voor niemand herkenbaar? De slapeloosheid dan weer wel. Hebben jullie allemaal een eigen spreuk onder aan een bericht? Moet ik er ook één bedenken? DK(ik heb nu al spijt van deze naam). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 8 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2012 Die onrust herken ik wel, zeker in het begin v/h stoppen. Ons huis/tuin zijn spik en span:) Ik werk met een dagplanning nu, ingebouwd een verplicht uur rust. Het geeft mij overzicht en ik voel me niet meer zo opgejaagd. Welkom hier, maak maar veel gebruik van het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2012 Via profiel kun je in je onderschrift ook iets bedenken, je stopdatum een spreuk die je kracht geeft en je kunt die zelf aanpassen wanneer je een andere wilt. Een andere naam kan ook die moet je via de moderator laten veranderen, dus denk goed na over een die helpend is voor je want ik weet niet of je vaak mag veranderen. Links Onderaan je berichten hier staat rapporteer dit naar de moderatoren en zo kun je overleggen daarover. Gaat helemaal goed komen DK voor alles is een oplossing. succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 8 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2012 Hallo DK, Goed dat je het forum hebt gevonden. Als je een tijdje meeleest zie je dat er allerlei verschijnselen langskomen. Ook een hele bekende is meer snoepen en junkfood eten als "troost". Geleidelijk aan zal je weer een nieuw evenwicht vinden, maar dat heeft tijd nodig. Slapeloosheid heeft bijna iedereen in het begin. Ook dromen een heleboel mensen veel heftiger (bijv. over drinken) omdat we allerlei emoties weggedronken hebben. Die emoties kom je dus ook tegen. Geeft allemaal niets, want het is tijdelijk en het alternatief: weer gaan drinken, is absoluut geen optie. Als je op de dagdraad, ditjes & datjes komt, op de datum van vandaag, zie je altijd wel mensen die je kunnen steunen of die je vragen willen beantwoorden. Op "wie is wie" kan je jezelf ook voorstellen. Veel succes en doorzettingsvermogen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 8 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2012 Oja, droogK, onrust, hoe kon ik dat vergeten! Ik kan onrustig worden op het onaangename af voor mijn omgeving. Ik kap er dan wat valeriaan en sedinal op, helpt een beetje. Maar ik merk wel dat het stilaan betert. Die onrust lijkt soms ook op adrenaline stoten. Ik denk dat het een fysisch proces in het lichaam, met name dat alles terug herordend wordt en dat geeft wel een heel schommelend gevoel. Ja, je zou er zeeziek van worden ;-) Dus wederom, je bent wel echt normaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Floris Geplaatst 8 juli 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 juli 2012 Jane, wat is een fakirmat? Lig je dan op spijkers? Lijkt me echt niet fijn. Groetjes, Marcus(DK) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubbeltje Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Hoi DK, dat van die tic herken ik wel een beetje, een spiersamentrekkinkje onder mijn linkeroog. Maar veel herkenbaarder is het moeilijker in slaap kunnen vallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Welkom Droogkloot, gedurfde naam ! zegt vaak iets over de persoon zelf, m.i. Onrust bij/na stoppen met alcohol komt bij velen voor en is in feite niets anders dan dat het lichaam vraagt om dat gene, wat het gewent is te krijgen. Een vorm van "trek" dus. Het middel wat jij gebruikt (refusal) haalt de "trek" niet weg maar belemmert je om te drinken. Er blijft voor jou niets anders over om deze (trek) uit te zitten, vele zijn hiermee geholpen (?). Mij dus niet ! De onrust sloeg bij mij over in paniek-aanvallen en dan krijg je een heel ander verhaal ! Niet leuk dus. Maar houdt moed, iedereen beleeft en doet het op zijn manier. Lees goed bij "thema's en Tips en adviezen", daar staan de nuttige verhalen waar je wat aan kan hebben. Ik wens je i.i.g. heel veel succes, gr. bb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden