bolletje Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Ben ik nog ff. Sieraad heb je al enig idee hoe je dat minderen aan wilt pakken? Wil je met een kookwekkertje werken zodat je iedere dag wat later kan beginnen met drinken, of wil je je vasthouden aan een hoeveelheid glaasjes? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Man man man.... Als je nog niet te veel drinkt, ga je het wel doen als je ingeschreven staat op dit forum... @Teveel/Harry... ik laat mijn account nog tot morgen bestaan. Ik wil met jou nog wel eens communiceren over alcoholverslaving. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Nou bijlezen lukt niet echt. Ik wil gaan slapen en ga dat ook maar doen truste allemaal:lips: tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Trusten Ap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 @Bolletje en Johan W Weet ik veel?! Ik ben nog maar net begonnen. De behandeling, nogmaals, zal binnen 2 dagen een start vinden. Dan zal ik het samen met mijn hulpverlener bespreken en een plan maken. Tot nog toe geef ik alleen mijn prille idee... Maar *** voor een reacties zeg... wantrouwend ook en zeker niet stimulerend... Dit forum komt op deze manier op mij over als een soort darkroom voor stop-junks... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Ik spreek voor mezelf (misschien dat andere die gedachte delen) Het forum is er voor iedereen, minderaars en stoppers. Zelfs voor mensen die er alleen nog maar over na denken. Zoals Harry het bij 2 biertjes tijdens een etentje kan houden is hij dus ADB. Ik niet !! Dus als ik hier elke dag een verslag zie langs komen van een minderaar en hoeveel hij/zij er die dag genuttigd heeft, dan denk ik niet dat ik het hier niet lang vol hou. Mijn probleem, toch ?? Het geeft mij namelijk een gevoel van, zij wel en ik niet. Misschien kan ik het ook wel, misschien moet ik het ook is proberen. Wanneer kan ik dat het beste doen ? niet waar manlief bij is. Die mag het niet weten...................................... Zie hier het gevaar........................... Hier zitten mijn maatjes, mensen die (in de meeste gevallen) hetzelfde doormaken als ik. Zoveel herkenning en erkenning. Als ik ga merken dat dat een trigger gaat worden voor me dan moet ook ik helaas afscheid gaan nemen. Dus ik ben niet anti-minderaar, in tegendeel, ik heb respect voor de kracht die dat kost. maar het daagt me ook op een bepaalde manier uit. En ja dat kom ik overal tegen, maar dat kan ik allemaal vermijden. Dan ga ik fijn naar hier. Hier heb ik een plekje waar ik kan babbelen. Over katten en honden. Over waar ik tegenaan gelopen ben op een verjaardagsfeestje. Over de scheve bril van mijn buurvrouw, zelfs over de duivenstront in mijn mans haar. Zou jammer zijn als dat ook niet meer kon. Vandaar mijn voorstel je strijd en victorie van het minderen in een aparte Topic te doen. Zo'n verschrikkelijk plan is dat nou toch ook weer niet ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Nou lees ik ook nog @Jopie Ik weet het nu zeker, morgen rond het middaguur ben ik out of here! Dat is al een eerste grote stap om alcohol de baas te zijn! Veel geluk allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Welkom sieraad. Er is een hele discussie ontstaan, zie ik. Wat mij betreft, mag je hier gerust posten dat je een pintje gedronken hebt. Heb ik overigens ook al wel eens gedaan. Ik ben alvast benieuwd hoe het proces voor jou gaat verlopen. Veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Jongens geen vuurwerk afsteken vandaag, veel te korte lontjes...................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Iedreen denkt dat hij of zij "moderator" of "eindredacteur" van dit forum is. De point is ALCOHOL DE BAAS! Dat houdt in dat je om kunt gaan met alcohol. Of je nu wel of niet drinkt. Als je dan gaat zeggen dat mensen die willen minderen in zekere zin niet welkom zijn, heeft het hele forum geen zin meer. Ik ga dit ook zeker aankaarten bij mijn hulpverlener, want ik vind dit echt niet kunnen... Het forum is niet VAN jullie maar VOOR jullie. Net zo goed als het voor mij bedoeld is. (namelijk op advies van het behandelprogramma). In de praktijk is dit forum alleen voor de stop-maffia, wat ik erg jammer vind. Jullie ontnemen mij en wellicht anderen hiermee de mogelijkheid om een programma een goede invulling te geven en om met lotgenoten in contact te komen. Mijn voorstel is; begin lekker een eigen forum met de stoppers en laat dit semi-offiële forum waar het voor bedoeld is, in eigendom van tactus en andere instellingen die met het Alcohol de Baas programma veel mensen proberen te helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 sieraad, ik ben een minderaar, en in het begin had ik ook mijn twijfels, maar inmiddels voel ik me hier "thuis". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Jammer Sieraad dat je je aangevallen voelt, want er is ook veel positiefs verteld Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 @Johan W Ik probeer duidelijk te maken dat ik hier kom op aanraden van het behandel-programma dat ik ga volgen. En dan blijkt het ineens een commune te zijn van mensen die NIETS met de achterliggende organisatie te maken hebben, maar de wel boel bestieren. Ik had wat onafhankelijkheid verwacht die mij zou steunen in mijn poging alcohol de baas te worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 sjonge.... ik neem nog een bakje yoghurt met aardbeien en ga ook lekker naar bed. Ps Sieraad ik ben ook heel lang minderaar geweest ieder op z'n eigen manier hoor ;-) ik moest flink onderuit gaan om in te zien dat dat niets voor mij was...ik ben dus radicaal gestopt. ik wens je succes met alles Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Misschien ook handig als er wat beter begrijpend gelezen word ?? Ik zie hier nu al een paar keer een duidelijke uitleg van Sieraad, daarop volgen vele steun betuigingen (zij het met een twist, neem die van mij) En nog word er heen en weer gemoppert. Deze forum-goeroe adviseerd een ieder behalve een cursus ADB ook een cursus begrijpend lezen te volgen. Gegroet (kom wel terug als het rustiger is) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Ik voel me inmiddels ab.so.luut niet meer welkom hier. Als dit forum een huis was, zou het gekraakt zijn. Het komt ook niet over als het ondersteunende forum waar men lotgenoten kan treffen. De achterliggende organisatie en gedachte kan ik moeilijk vinden. Dit was vast niet de bedoeling van de instanties die het programma 'alcohol de baas' hebben opgezet. Ik voel me zeker niet aangevallen, maar ik voel me wel genaaid. Ik zou een behandel programma volgen met een ondersteunend forum. Lees de boel nog maar eens na. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Ik ben echt erg teleurgesteld en had dit ook niet verwacht. Daarom ook voor een ieder die zich aangesproken voelt een hartelijk: ******** Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Waarom lees je de vriendelijke berichten aan jouw adres niet, sieraad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Welkom Sieraad Ik bewonder je open mind. Hoe je dit proces in gaat. Dat is ook het beste. En de conclusies die je in dat proces zelf trekt daar heb je wat aan. Niet aan wat anderen voor jou bedenken dat goed voor je is. Ik ben erg benieuwd hoe je het gaat ervaren en hoop je hier nog vaker te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 @Jen a: wellicht verwacht ik te veel b: je weet toch zelf hoe dat werkt. 5 mensen zeggen dat je zo mooi bent en 1 spuugt in je gezicht en zegt "jij bent het lelijkste schepsel wat ik ooit heb gezien". Daarom dus. Bovendien zijn de meeste vriendelijke berichten erg oppervlakkig (welkom lieven sieraad..) En van slechts 1 persoon heb ik de indruk dat hij/zij echt gelezen heeft wat ik heb geschreven en mijn intentie om te stoppen/minderen op waarde geschat. De overige reacties kwamen op mij over als een bevestiging van het zijn van forum-directeur, forum-zwever of forum-intellectueel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 @Hannah... dank je. Als me hetzelf niet lukt, lukt het vast de ontwikkelaar wel. Daar zorg ik wel voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 nou bedankt sieraad... ik ga er verder niet meer op in. welterusten allemaal...morgen weer een nieuwe zonnige dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Haha. Ik weet niet wat ik ben in feite. Forum-zwerver, forum-vlinderaar, forum-zeveraar, ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 @Johan W... Dat zou wel zo moeten zijn. Dat het programma en het forum met elkaar te maken hebben. Maar goed, misschien een inschattingsfout van mij. Ik snap dat in de loop der tijd een dergelijk forum is uitgegroeid tot het domein van mensen die zijn gestopt en verder geen boodschap hebben aan buitenstaanders of anders denkenden. Dat is erg jammer en een schoolvoorbeeld van hoe een democratisch iets naar ****** "All animals are equal, but some animals are more equal than others".. [George Orwell] Dat is wat hier op het forum is ontstaan. Als nieuweling heb ik dáár geen behoefte of steun aan. Ik ben nieuwsgierig waarom ik je "positie" zou versterken als ik niet af haak...? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Goeieavond Bo, Dylan, Hannah1, Jaap, jan1000, jane4, jani, Jen, Johan W, jopie, lavendel1, Lenie, Shahire, sieraad, Steunbeertje, wat veel mensen op dit tijdstip in the house.. 1 ding moet ik je nageven, je kan je publiek vasthouden sieraad. Ohh en een welkom zal ik je maar niet geven want dat is je te oppervlakkig. Wat een heerlijk dagje was het vandaag. Zo hoort de zomer te zijn!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden