Spring naar bijdragen

Maandag 23 juli 2012

Gast Fibo

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 277
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Teveel... ben man. Naam is een soort anagram-achtig iets...

Biertje er bij... wil minderaar worden. Heb me aangemeld voor behandeling, maar nog geen hulpverlener toegewezen gekregen.

Ik zorg er dus nu nog in zekere zin voor dat ik én de hulpverlener 'inzicht' krijgen in mijn drinkgedrag.

Ik mag nog even zuipen van mezelf, zeg maar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

was in de buurt dus steek even m'n kop om de hoek

ben slecht bijgelezen dus kan op weinig mensen reageren

Tina :present::present::present: voor in je nieuwe huisje!!

verder Welkom aan alle nieuwe mensen

hou vol, het is de moeite waard zou ik zeggen

Fijne avond allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even dacht ik: o, sieraad staat hier te blinken met een frisse pint, wel, wel! ik wil ook hoor!

daarna dacht ik boos: zeg, sieraad moet dat nou echt gedeeld worden?

toen kwam ik terug in mezelf: en dacht: o wat ben ik blij en opgelucht dat ik daar niet meer hoef over te piekeren. stop is stop. en die stop geeft me enorm veel meer waarde.

dus: dank je sieraad dat ik even deze oefening kan doen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lavendel...

Geen dank, ik ben ook een echte zen-meester wat dat betreft, *kuch*...

Ik begrijp dat mijn pint wel heel aanlokkelijk klinkt, met dit weer en een lekkere salade... (oefening 2... *_*)

Zoals ik al eerder aangaf, gaat het mij nu nog om 'inzicht' te krijgen in mijn drinkgedrag.

Ik wil ook graag open zijn over het traject wat ik sinds afgelopen woensdag zal volgen en zal meldingen over heerlijke frisse pinten (oefening 3) dan ook niet schuwen.

Maar daarentegen staat het iedereen vrij om mij te laten weten dat daar geen behoefte aan is. Wat ik begrijp en er dan ook niet meer over zal schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: sieraad
@Teveel... ben man. Naam is een soort anagram-achtig iets...

Biertje er bij... wil minderaar worden. Heb me aangemeld voor behandeling, maar nog geen hulpverlener toegewezen gekregen.
Ik zorg er dus nu nog in zekere zin voor dat ik én de hulpverlener 'inzicht' krijgen in mijn drinkgedrag.
Ik mag nog even zuipen van mezelf, zeg maar....quote>

Sieraad,

neem me niet kwalijk maar ik kan dit geen ondersteuning
vinden aan mensen die hun uiterste best doen om
de drank te laten staan.

Als jij van jezelf vindt dat je nog even mag zuipen,
prima, wat mij beterft hoef je dat hier niet te
vermelden.

Verder natuurlijk van harte welkom.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar gaat ie weer, de stoppers versus de eerste die durft te melden dat ie gewoon Alcohol De Baas wil zijn en niet Alcohol De Ban bedoelt.

Sieraad jongen, probeer het gewoon, het is mij (mede dank zij het forum) nu al ruim een half jaar gelukt.

En stoor je niet aan het gezeur....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal het nog even een keer uitleggen aan bijvoorbeeld Albertina.

Ik sta aan het BEGIN van een behandeling. Dat betekent dat ik op dit moment nog steeds drink en er eerst inzicht in mijn drinkgedrag moet worden bepaald.

Dat wil zeggen, ik moet bijhouden wat, wanneer en hoeveel ik drink. Dat is precies wat ik op dit moment aan het doen ben.

Als ik dan over een dag of twee een hulpverlener krijg toegewezen, zal diegene weten hoe mijn drinkgedrag is, om daar vervolgens sámen met mij op te anticiperen en de ECHTE behandeling te starten.

Als ik even makkelijk kon stoppen, had ik geen behandelingsplan nodig, huh?!

Ik weet van mezelf, daar heb je misschien een punt, dat ik het 'leuk' vind om mensen hun eigen problemen te laten zien, door cynisch te zijn.

Maar; let's face it, dat ik een fris biertje drink bij een lekkere salade met lekker weer en jij daar niet goed van wordt, zegt iets over jou.

Nog niet over mij, dat komt de komende weken, snap je.

Maar goed, ik begrijp ook goed dat ik de mensen op dit forum niet de ogen moet uitsteken met een lekkere pint... (doe ik het weer...)

Ik ga er wel voor en ik zal ook mijn best doen, waar dat kan om wie dan ook te steunen in zijn of haar free-fight met de alcohol..

Dus..

(thanks Teveel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er niet zoveel problemen mee hoor Sieraad en je verhaal is duidelijk.

Ik lees overal (facebook etc.) mensen die "lekker" aan een wijntje of biertje zitten in de tuin, met dit weer helemaal.

Of de dagdraad een geschikte plaats is daarvoor weet is niet ;)

Misschien kan je een eigen dagboek openen in Thema's over alcohol, voor jou en de overige minderaars.

Dan hoeven de stoppers die dat niet willen het niet hier op de Dag draad te lezen (is maar een idee, don't shoot please)

Ik ga je dan zeker volgen, ben heel benieuwd namelijk hoe dat proces in zijn werk gaat.

Ik ben dan ook best jaloers op de minderaars, ik hoop ooit zelf weer "sociaal" te kunnen drinken.

Asociaal heb ik lang genoeg gedronken.

Maar dat is toekomst muziek, ik heb mezelf wat dat betreft een belofte gedaan en daar is de tijd nog lang niet rijp voor :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Sieraad, ik hoop dat je gaat slagen in jouw gevecht tegen de alcohol, of misschien moet ik het anders zeggen, ik hoop dat je op een andere manier bevriend gaat worden met broeder Alcohol.;)

Zo ik ga eens ff onder de doesj. Ben vanmiddag helemaal vol gescheten door een jonge gans die we moesten bevrijden van visdraad. Zat helemaal in z'n pootje en dat was helemaal opgezet. Heb hem op m'n schoot gehouden en ja dat is vragen om problemen. Wat kunnen die jonge diertjes al grote vlaaien leggen zeg.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...