roy Geplaatst 17 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2012 beste Jeroen, ik sta niet zoveel op dit forum en eigenlijk wil ik dat zou houden. Ik drink te veel. ik doe het ook nog eens geniepig en ik doe het niet met bier maar met sterke drank, dus helemaal stom!! Toch werk ik ook aan mijn alcohol probleem, ik ga dingen doen, neem water een 1.5 liter per dag, ga met mijn hond uit en kom tot rust. Jij bent een jonge vent, je hebt je gezin, geloof mij er is niets mooier dan dat je kinderen naar je kijken en helemaal gek zijn op je, ja zonder drank en ook je vrouw waar jij toch iets mee hebt, stel ze niet teleur. besef dat zij jou alles gunt, maar dat er grenzen zijn!! Goser, ik zou zeggen doe je best, denk aan je huwelijk je kids en je naaste vrienden want besef : Er is zoveel te verliezen door die *** drank" en er is alleen maar te winnen als we de "Fles"kunnen laten staan of er mee om weten te gaan. Ik zet een streepje op mijn fles en zegt dan, dat ik er de komende maand niet aankom, vaak heel vaak gelukt mij dit, soms ook niet en daarna heb ik altijd spijt. En ja, je hebt iemand nodig, stil en oprecht. die als het er op aankomt, voor je bidt en voor je vecht,!!! en ik weet zeker, die zijn er voor jou !!! Succes, een oudere die het soms ook heel moeilijk heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 17 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2012 Hallo Roy! Wat een fijn en goed geschreven bericht voor Jeroen, Roy! Het klopt wat je schrijft, je gezin is heel belangrijk. Ik lees dat je zelf ook problemen ondervindt met alcohol. En dat het de ene dag beter gaat dan de andere. Je komt hier liever niet, dat is natuurlijk jouw keuze, maaar mocht je behoefte hebben aan wat steun of een praatje, wees dan welkom op dit forum! Ik wens je veel sterkte en veel succes! Groet, Nance. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Muffin Geplaatst 17 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2012 Heb het verhaal van Jeroen en de reacties daarop nog ne keer nagelezen en de vraag "hoeveel drinken jullie" en "wanneer drink je teveel" is eigenlijk voor iedereen anders. Als ik het zou kunnen opbrengen om alleen in het weekend te drinken, zelfs al was dat dan af en toe (veel) teveel dan denk ik niet dat ik zou denken aan stoppen. Toen ik jong was (en dat is al wel weer een tijdje geleden), zag ik mijn ouders 's avonds een borreltje drinken en dacht ik bij mezelf, dat zijn alco's !! Ik dronk toen in de week nooit, zelfs in het weekend dronk ik thuis nooit. Maar rond mijn 35ste verander ik van werk, krijg een stressy job, 7 op 7, 15 uur per dag. Maar wel een job die ik doodgraag deed (en nog steeds doe, zij het wel wat minder nu). En veel uit eten met klanten, reizen, buitenland, vliegtuigen, hotels, restaurants etc. En dan kom je thuis, opgedraaid als een veer, en zoek je iets om te onstressen: aaaah, een whiskietje met ijs, dat onspant. En van het eerste komt een tweede, een derde en al gauw een halve fles op een avond. Met als gevolg slecht slapen en 's morgens vroeg terug op met ergens een zwaar gevoel in het hoofd, een gevoel dat toch tot een eind in de morgen blijft hangen. En zo gaat het van kwaad naar erger. Heb dan een tijdje geen drank in huis gehaald maar dan ga je weer uitvluchten zoeken: vrienden bellen, afspreken om te gaan eten en hopla, we zijn vertrokken. Ben dan wel gaan overschakelen van sterke op wijn maar één fles was niet genoeg om de dorst te laven ... Dus dat is veel drinken en toch vond ik nog dat het door de beugel kon, was immers nooit echt "dronken". Maar de gezondheid lijdt daar natuurlijk onder. Veel drinken is, zoals gezegd, voor iedereen anders. Ik denk dat ik bv nooit zou overschakelen op bier, als ik al ne keer bier drink is het heel sterk bier (tripple ofzo) want dan komt de roes sneller opzetten. Nu ben ik (weer) een dag of 10 gestopt en natuurlijk voel ik me beter, slaap ik goed en aan één stuk door maar er is een continu gemis. Waarom? Alles in mijn leven wordt met alcohol geassocieert. Uit eten met de vrouw = drinken. Naar toneel of film = eerst iets gaan drinken. Naar voetbal = drinken. Op reis = drinken. Vliegen voor 't werk = drinken. En dat is een constant gevecht dat ik alleen niet aankan, daarvoor heb ik hulp nodig en dat is antabuse. Pak ik het niet, ik sta 's morgen met goede voornemens op maar eens de avond nadert vervliegen die voornemens. En ik denk altijd: dat betert wel maar mijn record is 4 maanden niet drinken en helaas, het betert niet. Dus mee leren leven en als ik het dinken wil laten moet ik antabuse nemen, er zit helaas niets anders op. Maar zoals gezegd, het is voor iedereen anders en zodra er sprake is van een "dwang" om te drinken, in welke vorm dan ook, ben je alcoholieker ..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bella Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 ben eigenlijk wel benieuwd of jeroen nog op het forum zit? hij is ongeveer tegelijk met mij aangemeld (half jaar geleden ofzo) en van mijn leeftijd. Ik herkende veel in hem en ben benieuwd hoe het met m gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Hallo Bella, Ik was al verbaasd dat dit draadje bovenstaat, maar dat komt door jouw bericht. Mijn logische vraag is: hoe gaat het nu met jou? Ik heb jou ook al heel lang niet op het forum gezien. Als het te persoonlijk is: gewoon een pb-tje. Ik hoop dat alles goed gaat, ook met Jeroen, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bella Geplaatst 1 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2012 Hoi Lytse, Tis Jeroens draad, maar aangezien hij toch niet reageert zal ik je vraag maar gewoon hier beantwoorden dan.... gaat goed en op het moment weer steeds beter. Ik heb wel veel meegelezen hier, maar niet meer geschreven, mede gezien de kwestie die Bolletje aanroerde over de 2 kampen (stoppen/minderen) en ik vond het dagdraadje zo snel gaan, dat het voor mij lastig was om overal op te reageren en bij te blijven. Zit ook op een ander forum en daar wordt meestal geschreven in de draadjes van de personen zelf, en dat vind ik overzichtelijker; zo kun je makkelijker zien hoe het gaat met degenen die jij volgt. heb wel inzinkingen gehad, maar houd al maanden mijn aantallen bij, en per saldo zit er een dalende lijn in. Daar komt bij dat ik ook steeds mijn doel bij stel naar beneden. Toen ik eind 2010 bij Brijder begon was mijn doel max 14 per week, dat heb ik later bijgesteld naar 10 en inmiddels naar 7. Afgelopen week heb ik die 7 na maanden ploeteren voor het eerst gehaald. Dus ja, het minderen blijft wel ploeteren en hard werken, maar vooralsnog heb ik het er wel voor over. Van jou weet ik dat je uiteindelijk toch gestopt bent. Wie weet doe ik dat ook nog wel eens, maar nu nog niet. Het zou me wel wat waard zijn als ik het onder controle weet te houden tot max 7 per week. Dit alles heeft ertoe geleid dat ik me fitter voel, meer energie heb, meer dingen aanpak, en ook een lagere tolerantie voor alcohol heb. Na een glas of 4 heb ik tegenwoordig de zakken wel vol. Lfs Bel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden