sieraad Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 @Johan W Bij mij en kennelijk ook bij jou zit het hem niet zo zeer in het drinken of ontspannen, maar meer in het doorslaan... @_@ Ik kan dat ook heel goed, doorslaan ;_; Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Haha! idd. Gestopt in de toekomst! ff aanpassen ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Duidelijk taal Nova! Je bent duidelijk al láng een goede moeder! Anders had je dit besluit niet genomen *_*. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 @Nova 07 - Check! *_* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Thanks Sieraad! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Maar als het tussen ouders weer wat onspannen wordt, merken de kinderen dat natuurlijk ook Sieraad. Alleen maar fijn voor ze dat ze dat ook voelen. Kinderen verdienen om evenwichtige ouders te hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Zo is het Bol! Het zal er alleen maar beter op worden. En we hadden het niet slecht hoor, geloof me! Dank! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Originally posted by: bolletjeMaar als het tussen ouders weer wat onspannen wordt, merken de kinderen dat natuurlijk ook Sieraad. Alleen maar fijn voor ze dat ze dat ook voelen.Kinderen verdienen om evenwichtige ouders te hebben. quote> Héél juist, Bolletje! En uit pure liefde voor m'n kinderen, zet 'k ze dan ook niet op deez' wereld! Had m'n vader ook moeten doen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Mwoah Gunn... niet zo fatalistisch, huh..! ~_~ Kinderen verdienen het uiteindelijk ook om zelf iets van hun leven te mogen maken, al dan niet met behulp van ouders of een ADB-forum *_* Jij dus ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 @Johan W... hmmmm erg herkenbaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Ik heb geen gevoel van pure liefde voor kinderen die ik niet op de wereld gezet heb Gunn. Ik heb geen kinderen omdat ik dat niet aan had gekund. Maar ik geloof niet dat er mensen zijn die hetzelfde zijn als hun ouders. Vaak zie je juist dat deze mensen het anders doen dan hoe ze zelf zijn opgevoed. Hoe is het verder met jou gegaan vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 @Bolletje @Gunn Mijn zoon van 17 heeft echt he.le.maal geen behoefte aan drank of drugs. Zijn ouders hadden dat wel. Bolletje heeft dus, in mijn geval, gelijk. En ik ben er blij mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Dat klopt denk ik wel Bol. Ik denk dat ieder kind de "fouten" die zijn ouders maakten niet zelf wil maken en het daarom anders doet. Ik kijk maar naar mezelf En menselijk als ik ben, maak ik natuurlijk mijn eigen fouten met mijn kinderen.. haha.. Zo gaat dat. Ik ben niet in de veronderstelling feilloos te zijn en ook mijn kinderen zullen mij dingen kwalijk nemen en "het anders doen" Ik zie nu ook wel in dat die "fouten" van mijn ouders nooit met opzet zijn gemaakt, en dat mijn ouders ook maar gewoon mensen zijn die het beste met hun kinderen voor hadden (hebben). Maar... ik heb toen ik jong was ook een hele tijd zo gedacht als Gunn. Ik vond het leven maar erg moeilijk en wilde daarom ook geen kinderen. Dat wilde ik ze niet aan doen.. Ik vond de wereld maar een akelige plek. Soms zelfs de hel op aarde. Ik heb het mijn ouders ook wel kwalijk genomen dat ze mij op deze aardkloot hadden neergezet, ik had daar immers zelf niet om gevraagd.. Daarom heb ik ook vrij laat kinderen gekregen, toen ik de waarde van het leven toch inmiddels wel anders bekeek. Zo slecht was het nog niet. Ik vind overigens kinderen krijgen net zo egoïstisch als er voor kiezen ze niet te krijgen. En voor degenen die ze niet kúnnen krijgen vind ik dat erg triest en begrijp ik dat het een bittere pil is. Ik geloof er niet in dat kinderen een evenbeeld van de ouders worden en dat voorbeeld (altijd) doet volgen. Ieder kind heeft zijn eigen karakter en eigen wil. Toch wil ik wel een voorbeeld zijn door mijn alcoholgebruik onder controle te hebben en er écht voor ze te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 @Nova, je posting van 18.07 bezorgt me kriebels, meid. Net of je helemaal mijn verhaal schrijft! Goed om nog is te lezen, wat ik achtergelaten heb. Ik vind je echt een kanjer!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Dat kan ik me heel goed voorstellen dat je er blij mee bent Sieraad, want het is erg moeilijk om te minderen of te stoppen. Vaak zie je juist dat kinderen van alc. niets gebruiken en juist heel gezond leven, veel sporten enz. Ze hebben een voorbeeld gehad hoe het beter niet kan. Ik weet niet wie het pas geleden schreef maar die waarschuwde de kinderen om niet te gaan drinken of drugs te gebruiken. Ik denk niet dat dat nut heeft, een kind is wijs genoeg om zelf een besluit te nemen wel of niet te gebruiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Originally posted by: bolletjeIk denk niet dat dat nut heeft, een kind is wijs genoeg om zelf een besluit te nemen wel of niet te gebruiken.quote> Ze doen toch wat ze zelf willen jazeker, maar ze het een en anderbijbrengen over nadelen en gevolgen lijkt me niet verkeerd endat doe ik dus wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Originally posted by: CocoDat klopt denk ik wel Bol.Ik denk dat ieder kind de "fouten" die zijn oudersmaakten niet zelf wil maken en het daarom anders doet.Mits het natuurlijk genetisch bepaald is dat iemand verslavingsgevoelig is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Nova, hoe was je eerste meeting bij AA? Ik wil hier voor alle duidelijkheid geen discussie uitlokken, folks. Als je liever via pb beantwoord Nova ook prima, hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Helemaal mee eens Co, maar wat als ze zien dat ouders zelf wel veel drinken? Mijn moeder wilde absoluut niet dat ik ging roken. Ze waarschuwde altijd wel met een aangestoken sigaret. Heb dit altijd heel raar gevonden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Originally posted by: bolletje Originally posted by: CocoDat klopt denk ik wel Bol.Ik denk dat ieder kind de "fouten" die zijn oudersmaakten niet zelf wil maken en het daarom anders doet.Mits het natuurlijk genetisch bepaald is dat iemand verslavingsgevoelig is.quote> Ja natuurlijk maakt dat het een stuk lastiger als je het alleen hebtover het overnemen van verslavingsgedrag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Hoe denk jij hierover Sieraad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Originally posted by: bolletjeHelemaal mee eens Co, maar wat als ze zien dat ouders zelf wel veel drinken? Mijn moeder wilde absoluut niet dat ik ging roken. Ze waarschuwde altijd wel met een aangestoken sigaret.Heb dit altijd heel raar gevonden.quote> Ik heb mijn kinderen altijd gewaarschuwd terwijl ik zelf rookte en gezegddat het enorm moeilijk was om er weer vanaf te komen. Kijk maar naarmij zei ik dan Ik heb het ze niet verboden. Ze een eigen keus gelaten maarwel de nadelen verteld. Ze roken allebei... tja.. ik weet niet of datis "voorbeeld volgen" van mij (en vader) of erbij willen horen bijvriendjes en vriendinnetjes. Dat laatste was voor mij vroeger namelijk dereden dat ik ben begonnen en uit pure nieuwsgierigheid.Maar in drugs (buiten alcohol) heb ik nooit enige interesse gehaden mijn zoon blowt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Lavendel, ik ga niet in discussie over AA hoor ieder zijn ding, prima! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 Ik heb er nooit mee ingestemd met hun keuze. Zeker niet met die van mijn zoon met het blowen. Ze weten allebei dat ik het er echt niet mee eens ben. Het verbieden heeft geen zin, ze doen het toch wel als ze het willen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2012 ja dat klopt evenknie ( wat een woord toch ) het zijn allebei kids die leren door te ervaren en hun neus te stoten net als ik.. en ja dat is het enige dat werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden