snoepje Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 ik hoop dat weer zo snel mogelijk te lezen dan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Ik ga nog even bankhangen en dan naar bed Dan kan ik morgen bijtijds fris en fruitig opstaan om vervolgens aan het programma "puinruimen" mee te doen Maar dan zonder camera`s;) Fijne avond nog en truste:lips: voor straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Hang ze, en puin ruim ze morgen! Jammer van die ontbrekende camera's... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 ik ga ook bankhangen... en hopen dat ik vannacht iets beter slaap en iets minder maal wat zit een mens toch ingewikkeld in elkaar verstand zegt dit gevoel zegt dat..om gek van te worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Gelijk heb je Smikkie, we leven in 2012! Ben al terug van niet weggeweest. Dansvriendinnetje heeft afgebeld. Geen probleem ik verveel me de laatste niet met mezelf. Ik heb nog een filmpje af te kijken bijvoorbeeld, mails opruimen.... Maar ik vond het wel wat treurig want het vriendinnetje in kwestie gebruikt dezelfde smoesjes die ik gebruikte. Smoezen om niet onder de mensen te moeten komen en in je eentje thuis je zitten te bezatten. Intriest toch.....en zo herkenbaar. Maar er is weinig toegang zolang een mens zelf niet de eerste stap zet, toch? Ik kan alleen maar een voorbeeld proberen te zijn en met open armen wachten. Hopen, hopen moet iedereen blijven doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 misschien omvat dat de laatste "trots" van een verslaafde? die autonomie? ik wou ook absoluut niet dat iemand zich bemoeide daarom denk ik heb ik ook zo veel inspanningen gedaan om het stiekem te doen buiten de schaamte natuurlijk nu is het de kunst om die energie die toen gebruikt werd voor die grote koppigheid, te steken in volharding, denk ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Ik heb dat ook wel eens gedacht Smikkie. Wie weet, misschien nog eens ooit. Maar als ik dan terug kijk op mijn alc. verleden, waarin ik zo snel mogelijk zoveel mogelijk moest drinken, weet ik heel diep van binnen dat, alc. drinken voor mij niet weg gelegd is, NOOIT MEER Je schrijft "desnoods met een kater, nou en dat is nu juist een verkeerde gedachte, want het gaat nu juist om die kater, die we kregen door teveel drinken. Waarom toch iedere keer weer het idee dat men zich niet meer voor kan stellen om nooit meer te drinken. Het toch weer terug grijpen naar iets waardoor we juist de vernieling in zijn gegaan. We moeten onze gedachten los koppelen aan die onechte sfeer die alc. met zich mee brengt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Het ooit terug normaal willen drinken is een droom van velen... Ik vind dat een heel interessant gegeven en denk daar veel over na. Ik probeer dat zoveel mogelijk te ontleden ...., het omvat volgens mij te veel "hersenspoeling"....ik weet er nog niet het juiste woord voor. Maar het klopt ergens niet. Alcohol is en blijft een gifstof die een bepaalde roes veroorzaakt waar er naar verlangt wordt. Het is die roes die ik tracht te ontkrachten.... Voorlopig heb ik er toch geen zin in om terug in de mallemolen te belanden, ppfff Inderdaad dag voor dag. Als het echt moeilijk wordt soms, kijk ik naar kinderen.... geen enkel zei me ooit: ik wou dat ik dronken kon zijn.....Dus hadden we het nooit gedaan, hadden we het nooit gemist, toch? wow, schitterende nummertjes trouwens smikkie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 hey Smikkie, ik vermoed dat de meeste alco's hele gevoelige, gekwetste mensen zijn er is inderdaad ook een hele hoop die al hun mooie kanten hebben verzopen en zichzelf hebben opgegeven hier op het forum lijkt het me een verzameling van mensen die nog op tijd tot nadenken zijn gekomen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Hoi Smik, Lavendel, bo en Dinah, Goed hoor, dat je gewoon je gedachten hier neer zet, Smik. Op deze manier blijf je dicht bij jezelf. Het is ook een proces,en voor mij heel fijn te lezen hoe iedereen daar doorheen gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Smikkie een dikke Lavendel en voor jou een En voor de Bol zelf een heerlijk schoon bedje. Trusten allemaal en tot morgen weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Goedenavond lieve mensen, Had ik al voor een heel rijtje mensen een persoonlijke note klaar klap ik eruit alles weg:( geen puf om het opnieuw in te kloppen daarom even zo... voor allen die het moeilijk hebben een dikke zoals Bor, Snoep en Made en een dikke voor degenen waarmee het goed gaat zoals Bonita met haar droge week en Nancy met haar droge half jaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Ik heb de afgelopen 25 jaar wel bewezen dat een gezellig glaasje er NOOIT meer inzit voor mij. Die wetenschap geeft me juist heel veel rust, en dat voel ik echt zo. Niet dat het nu allemaal gewoon gemakkelijk is, want ik ben wel een echte alcoholist. op alle fronten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Slaap lekker tussen knisperschone lakentjes, Bol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Gwen Heerlijk dat je die rust voelt he Ik ben nog niet zo ver als jij maar vind de rust van niet drinken ook heel prettig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 slaapwel Bolletje ja,Smikkie, ik moet verklappen dat ik zelfs moeilijk zonder lavendelgeur kan zelfs in bed sprenkel ik druppeltjes...:-) waarom leg je alles steeds zo eenvoudig en warm uit Gwen Bo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Nee, Smik. Dat zegt helemaal niemand. Alleen mensen die me helemaal niet kennen. Dan krijg je op een opening of zoiets een glas in je handen... maar da's anders... Het lijkt me niet alleen vermoeiend, Smik, maar gewoon beledigend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Ik kreeg lavendel-nieuws uit Italie... Een kwart van de lavendels die ik in het voorjaar geplant heb, hebben het niet overleefd... Volgend jaar nieuwe poging... en toch een beter watersysteem aanleggen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Ik gebruik het woord alcoholist ook alleen hier. Mensen schrikken er erg van. Maar als ik kennissen vertel dat ik genoeg gedronken heb en tegenwoordig halve marathons loop, dus fit wil zijn, is er volgens mij echt niemand die daar moeilijkheden mee heeft. Meestal is de respons... zou ik ook moeten doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Maar ze hebben je toch ook zien lijden, en afgevoerd zien worden? Ik zie mijn drinkebroeders ook niet meer. Kan niet, wil niet. Voorbij. Ook goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Slaap goed, Bor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 slaap lekker knorrepot Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Er is nog massa's lavendel in de wereld en zeker in Italie, wel jammer Gwen :-( Ik las op internet dat er bij jullie in Nederland een echte lavendelboerderij bestaat! (huhu, ik word wild ;-)) Daar kan je misschien goede tips krijgen? www.lavendelboerderij.com Smikkie, ik ben gulzig in mijn bed wat betreft plaats, dus je zal op het matje moeten slapen, hoor ;-)) Het smoezenboek: "waarom drink je niet mee?" is bij mij nog niet dik omdat ik dat inderdaad heel vermoeiend vind. Ik heb daarom besloten zo dicht mogelijk tegen de waarheid aan te blijven: zoals: ik heb mezelf een tijdje op alcoholdieet gezet....voor het overgewicht....omdat het de laatste tijd wat te veel werd....ik heb wat last van mijn lever, maag,.....(nog waar ook)... Het interesseert me hoe langer hoe minder wat men ervan denkt. Ik zie zelfs hier en daar dat sommigen me stiekem als voorbeeld bekijken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Hier ook zo'n stiekemerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Als kind heb ik nooit de behoefte gehad te drinken. Toch fantaseerde ik wel eens gewoon heel ergens anders te zijn, een wereld waar je niets hoeft. Geen school, geen cijfers. Gewoon zijn. Leuke dingen doen. Zonder volwassenen. Dat leek me wel wat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden