Spring naar bijdragen

woesdag 22 augustus


kameleon

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 312
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nancy en Rapi.

Ik begrijp de misser heel goed.

De spanning, stress, druk, teleurstelling.

Het lijkt wel of wij alcoholisten ons zelf willen straffen door juist dan te drinken !!!!

Lopen leerde we ook niet in 1 keer, vallen hoort bij het opstaan.

Sterkte en succes beide, als je hulp nodig hebt bij het opstaan dan roep je maar, ik huur gewoon een hijskraan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Johan, en weet je al waar je op gaat stemmen?

Ik moet eigenlijk nodig naar bed.

Gisteren had ik late dienst, vandaag vroege dienst en nu zit ik hier nog.

En manlief is morgen jarig, geen drukke dag maar gewoon gezellig, alleen op de avond vrienden op visite, één stel.

Iedereen is met vakantie, de kinderen ook bijna allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lavendel, minderen is niet los willen laten.

Het idee nooit meer te drinken is doodeng.

Dus kijken of het lukt om van de 7 dagen er maar 2 te drinken, in het weekend bijvoorbeeld.

Soms lukt dat dan, maar het bijna weer elke dag ligt heeeeel dichtbij.

Het punt bij mij is dat ik 1 fles kan halen voor het weekend (altijd voor eventuele visite)en die - als ik echt niet wil - drie weken kan laten liggen. Of ik haal hem er zondagavond uit en zet hem in de garage. Maar ik weet altijd dat ie er is.

De discussie in mezelf blijft dan hetzelfde, vandaag niet - misschien morgen.

Maar gaat ie open dan is een paar dagen later de volgende fles zo gekocht enzovoort totdat er op een vrijdagavond weer berekend gaat worden. Ik ga dat en dat doen, bijvoorbeeld een weekend weg met de boot, met die en die - misschien komen er nog anderen bij en ik schaamde me onlangs gewoon dat ik 8 flessen in mijn boodschappenkar had staan.

Kom ik nog bekenden tegen ook - die roepen "zo, een feestje?".

Maar ja, de gezonde sappen zien ze niet staan.

Terwijl zij niet eens weten dat ik de alcohol de baas wil worden en daar heel erg mee bezig ben.

Ik kon wel door de grond zakken.

Er liggen er nog 2 op de boot (I know, I know) en 1 was een weggevertje dus per saldo heb ik alleen de zaterdag van dat weekend 1,5 fles op. En stonden er heel veel dubbele koeien in een wei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vind ik ook Emma :present:

maar ik weet dat ik wellicht op een dag de vraag aan mezelf ga stellen: sociaal drinken of niet

en daarom wil ik is polsen bij onze vrienden minderaars ( wat een woord ;-)...

Johan , de roes heb ik ook lang aangevoerd als reden. Maar het nuchter zijn heeft me geleerd dat die roes het afstaan is van een stuk van mezelf door die verdoving en dat wil ik juist niet meer.

Ik wil wakker blijven en bij de pinken zijn. Ik heb jaren gedacht dat ik tijdens mijn roes dieper kon nadenken, dichter bij mijn gevoel kon komen. Stel ik nu vast dat dat nuchter nog veel beter gaat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Travel, tx voor je haast wiskundig antwoord ;-)

Blijft een full time bezigheid zo een georganiseer, pfw

Jouw antwoord dus op mijn vraag is: dat je het idee om helemaal niks te drinken doodeng vind...

Dat herken ik wel van toen ik de stopknop indrukte. Dat fascineerde me wel: wat vond ik in feite eng?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...