geejee Geplaatst 22 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 Pfff ik weet niet waar en off- topic en zo. Dus smijt ik het hier maar neer. Dag4 Moeilijk, steeds maar een kwartier erbij. Het gevoel "wat kan het mij allemaal wat schelen"onderdrukken. En bovenal... Over een week zit in Londen, nou dan toch... en over een maand op de beurs in Keulen nou dan toch... Lichamelijk valt het afkicken eigenlijk wel mee, althans als ik lees wat me allemaal kan of had kunnen overkomen. Voel me wat wazig. EN heb zo een trek. gj Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 22 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 Geejee, rottig dat je het nu zo moeilijk hebt. Maar kop op joh, trek duurt 20 minuten, is effe heel vervelend, maar zoek wat te eten , wat afleiding en zo gaan die minuten weer voorbij. Denk aan de reden dat je hier kwam, waarom wilde je ook al weer stoppen? Wat waren de nadelen, denk aan de katers etc. Dat wil je toch niet meer?? Vooral wat eten nu, dat helpt. Hier schrijven is prima, maar dat kan ook via je Wie-is-Wie-draadje, hoor, net wat je wilt. Zoek nu een afleiding, muziek, tv, of blijf lekker hier, we trekken je wel door dit moment heen! Ennuhhhh...dag 4, chapeau hoor!! Wees maar trots op jezelf! Liefs, Nancy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geejee Geplaatst 22 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 Heb lekker pruimen gegeten, wel wat veel, zal me morgen benieuwen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 22 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 Heee, Londen en Keulen vragen toch niet om drank? Je zult je eigen vastgesleten gewoontes moeten zien te veranderen, als ook je gedachten erover. En juist die gedachten nekken jou. Probeer het eens wat positiever, zo van: je hóeft niet meer, waarom zou je, hoeveel leuker is het leven niet zonder die dwanggedachten en katers en schuldgevoelens etc. Wat komt ervoor in de plaats, wat heb je nou altijd al graag willen doen, hee, mogelijkheden genoeg om je leven een andere invulling te geven. Nu effe niet al te somber: je bent op de goede weg, kom op nou, en die pruimen zullen zeker helpen!! En bekijk het dag voor dag, dus kijk niet te ver vooruit, dus niet naar Keulen en Londen, dat zie je dan wel weer!! Sterkte en blijf hier komen als je het moeilijk hebt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 22 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 By the way, Keulen en Aken ( dus niet Londen en Aken) zijn ook niet in één keer gebouwd, weet je nog?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 22 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 Hallo GeeJee, Jouw bericht is helemaal niet of topic! Op de dagdraad kan je dit gewoon plaatsen en dan heb je ook nog kans, dat meer mensen je posting zien. Die trek is ellendig, maar het is ook een gewoonte. Ik dronk bijv. altijd voor het eten en bij het koken. Nu zorg ik dat tegen die tijd lekkere soep of bouillon klaarstaat. Als ik die op heb, dan kan ik er weer tegen en zwakt de trek af. Zo kan je voor jezelf alternatieve gewoontes ontwikkelen. Ik ben blij voor je dat je niet veel last hebt van lichamelijke afkickverschijnselen. Dat scheelt alweer. Ga wat doen, is het beste advies. Het maakt niet uit wat, als je het maar niet met drank associeert. Een stuk lopen, in de tuin werken, de plee boenen, je administratie doen, whatever. Het is nu al bijna tijd om te gaan koken. Maak iets ingewikkelds, waarbij je veel snij- en hakwerk hebt. Succes en volhouden hoor. Het zou zo jammer zijn om die drie droge dagen weg te gooien! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geejee Geplaatst 22 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 Hallo allemaal, dank je dank je. Nieuwe gewoontes kweken, dat is niet zo makkelijk, en kleine pff na 40 jaar associeer ik werkelijk alles met drank. Maar ik ga wel iets doen.Beetje googlen, beetje computeren, kijken naar de lijsttrekkers. DO orgel jij zit ook op je 4e dag. Ja alweer een kwartier voorbij, op naar het volgende kwartier. Het gaat me lukken en jou ook. Ik wilde altijd al dwarsfluitles, wellicht ga ik daar eens achteraan. gj Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pjotr59 Geplaatst 22 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 Hey Geejee, Voor mij helpt het kookwekkersyndroom ook prima. Ik denk meestal: heb het nu 1 uur volgehouden dus volgende uur moet ook lukken. En dat dan in de herhaling............ soms zwaar maar dan ga ik of met de hond rond of iets in de tuin doen. Heb ik meer vrije tijd dan stort ik mij op een keramiekwerkstuk. Geeft mij voldoende afleiding. Dus ga op dwarsfluitles en dat je thuis veel kan oefenen. Op dat 14 had ik het vandaag ook superzwaar, komt met ups en downs. "Helaas" moest ik "Gelukkig" werken. Dat zet mij er zo overheen. Ik mag niet generaliseren maar constateer wel dat veel alco's vaak over een hoge mate van creativiteit beschikken?? Kom op, je kan het............... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 gj; ook mèt drank zou je nu ups en downs hebben en nog een kater erbij ook misschien. Nu kun je nuchter kijken wat die met je doen, hoe ze ontstaan en hpoe ze weer weg gaan. Vaak eerder dan je denkt als je ze accepteert. We dronken immers niet voor niets, en de redenen waarom komen nu soms nog onbewust, soms rauw op je bordje te liggen. Ze zijn te verteren, in hapklare brokjes. stapje voor stapje dus, dag voor dag en soms uur voor uur. de kookwekker werd en wordt hier soms letterlijk gebruikt als middel om de trek uit te zitten. als we trek hebben in patat, zeker rond etenstijd, hoeven we daar ook niet aan toe te geven. het gekke is dat we in een tijd leven, dat we dat vaak zomaar wel hebben kunnen doen; dat wil ik, dus dat gebeurt. met het gevolg dat we ontevreden werden en zelfs al hadden we "alles" op het oog, we waren niet gelukkig en dan nog schuldig voelen ook. soms is drank dus een luxeprobleem. maar voor probleemdrinkers zoals wij gaat het dieper. wij hebben geen rem en kunnen alleen onmatig met drank omgaan (een enkele uitzondering daargelaten). veel schrijven hier gj en ook jij gaat het kunnen, adb worden:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geejee Geplaatst 22 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 De afgelopen 40 jaar heb ik twee maal een jaar totaal niet gedronken. Een keer door naar de AA te gaan en een jaar door een weddenschap. Het waren goede jaren uit mijn leven. Ik herinner me ze, in tegenstelling tot vele andere momenten. En het is zo, dat de pijn terugkomt, die je verdrinkt. Aan de andere kant om te drinken is er altijd wel een reden. Als ik echt kijk in mijzelf, weet ik wel wat me dwars zit. Maar of dat helpt om minder te drinken? Ik weet het niet. Hoe dan ook ik kan het pas zien als ik niet meer drink. Nog steeds dag 4 Ik mag over een uur naar bed.... geejee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 je kunt m ook omdraaien er is dus nooit een reden om te drinken (wat wij een reden noemen is gewoon een excuus voor hen die geen rem erop kunnen zetten) slaap lekker en morgen weet je ook je dromen misschien nog:lips: sweet dreams Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geejee Geplaatst 22 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 Originally posted by: jane4(wat wij een reden noemen is gewoon een excuus voor hen die geen rem erop kunnen zetten)slaap lekkersweet dreamsquote> Mmmm dat is misschien wel waar. Nooit zo gekeken.Slaap jij ook maar lekker.geejee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 22 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 ha, ik kwam vandaag tijdens mijn overpeinzingen tot de zelfde conclusie: "er bestaat gewoon geen reden om te drinken" fijn hoekje geejee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geejee Geplaatst 23 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2012 He eindelijk thuis, dag5 stond centraal vandaag. Er zijn zoveel momenten op zo een dag, dat ik altijd (even) dronk, dus dan is de trek ook even heel groot. Maar ik heb het volgehouden en trots op mezelf. Nog lekker gesport en ik voelde me even de koning te rijk. Maar ja dan ben je thuis en dan valt zo een dag van je af en denk je dat je toch pas kunt ontspannen met de fles. De echte uitvlucht. Heb er ook erg over nagedacht vandaag. De reden om te drinken of het excuss om te drinken. Was echt een hele goede kon ik de hele dag steeds weer wat mee. Een eyeopener. Ook moet ik me steeds dwingen om niet te ver te kijken, niet aan volgende week denken, of als ik op vakantie ga of anderszins op reis ben. Eerst morgen maar weer, want vandaag houd ik het vol dat is zeker. Nog even tv kijken en dan slapen, ik lees hier dat veel stoppers het daar moeilijk mee hebben, bij mij is het het tegenovergestelde. Kon ik maar beginnen met die e-therapie, ze hebben het te druk en ik wacht nu een dikke week, zal morgen eens informeren. Maar ja therapie, ik moet het uiteindelijk toch zelf doen. Moest even van me afschrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 23 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2012 "Kon ik maar beginnen met die e-therapie, ze hebben het te druk en ik wacht nu een dikke week, zal morgen eens informeren." dikke week tijd om alles is hier te lezen, ben je al goed voorbereid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geejee Geplaatst 25 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2012 Zaterdag vandaag en aan mijn 7e dag bezig. Veel gewandeld, veel fruit en veel de hond geaaid. Morgen de samen naar kennissen, die altijd veel wijn schenken. Maar ik houd me stevig. Ik kan natuurlijk ook niet gaan, maar dat maakt net zo onvrij. Kortom ik ga ervoor. Ook maandag weer een moeilijke dag, dan ga ik uit eten. Tja. Ik heb mezelf een paar wandelschoenen beloofd dinsdag. Ik heb vooraleerst nog wat externe motivatie nodig. Volgend jaar wil ik aan de vierdaagse mee gaan doen, iets wat ik al jaren wenste, maar de drank hield me tegen.... En nu ga ik het redden, als ik word ingeloot natuurlijk. Het is wel een strijd hoor. Maar die druk gaat ook steeds weer over en ik denk dat de trek steeds korter zal duren en minder vaak zich zal voordoen, net als bij stoppen met roken. Eind volgende week naar Londen, nou ja daar denk ik nog maar niet aan, geen achterdeur. geejee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden