Spring naar bijdragen

Donderdag 6 september 2012


Marc

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 198
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ben alleszins niet vrij. Ik moest daarnet dan wel even (glim)lachen maar ik voel me eerlijk gezegd rottig en weet geen blijf met mezelf. Misschien heeft het niet eens met materiële zaken te maken, ik weet het * niet. Ik ken mezelf niet en kan mijn emoties niet duiden. Ik voel me eenzaam ook al ben ik niet alleen. Ik zou uit mijn vel kunnen springen. Het lijkt wel alsof ik gek word.

En ja, 'k weet dat jullie me niet kunnen helpen, maar 'k heb een uitlaatklep nodig. Waarom is mijn moeder er niet meer, en mijn vader ook niet echt? Waarom ben ik de mislukkeling van de familie? Waarom waarom waarom wil er niks lukken *.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen, soms kan alles ook wel eens teveel worden

soms zelfs zonder reden

misschien zie je nu ook alles 'te groot' ?

ik weet niet of je nu aan het drinken bent

maar mijn ervaring is dat ik aardig in mijn ellende kon blijven 'hangen'

als ik zat te drinken

en het probleem vaak groter maakte dan het in werkelijkheid was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een pintje aan het drinken Shahire, maar zat ben ik zeker niet. Wel moet ik opletten, 'k weet het. 't Is zo dat ik geen manier vind om mezelf te ontspannen, maar in de drank moet ik dat zeker ook niet zoeken. ('t Is te zeggen, een teveel aan drank zou me wellicht ontspannen nu, maar da's maar tijdelijk en morgen voel ik me dan dubbel zo rottig).

In mijn ellende hangen bij teveel drank ken ik ook wel, maar dat gaf me altijd eerder een comfortabel gevoel. Comfortably numb. Lekker zwelgen in zelfmedelijjden, soms zo zalig.

Maar daar beginnen we maar niet aan zeker? Nu ben ik niet aan het zwelgen, maar kapot van de zenuwen. Ja, 'k denk dat ik een beetje overspannen ben. Misschien heb ik wat teveel van mezelf geëist de laatste weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen,

zou natuurlijk goed kunnen dat je de laatste weken teveel van jezelf gevergd hebt

dat zul jij beter weten dan ik

komt bij dat je de AD aan het afbouwen bent (of gestopt)

als je denk ik meer dan 10 jaar al slikt

denk ik persoonlijk dat er ook bepaalde gevoelens zijn 'afgevlakt'

en die zul je gegarandeerd nu ook tegen komen

misschien onverwerkte zaken die dieper zitten dan jij nu weet of beseft

zo vraag je jezelf nu af waarom jij de mislukkeling van de familie bent...

ergens komt die gedachte bij jou vandaan

doe iets met die gedachte zodat die naar het positieve draait voor jou

want een mislukkeling ben je zeker niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee misschien benoemde ik te veel. Ik wil maar zeggen dat ik zeker niet de behoefte voel om partij te kiezen. Dat lijkt me ook onnodig en zelfs zeer onwenselijk.

Wat Teveel zei, vind ik persoonlijk een beetje grof, maar eigenlijk hoor ik me daar ook niet mee te moeien.

Misschien herwin ik morgen mijn kalmte. Misschien moet ik me nu maar neerleggen bij de paniek. 'k Ben nu eenmaal geen robot. En ik bedacht vandaag dat ik nooit fatsoenlijk gerouwd heb om mijn moeder. Raar, alsof ik het me niet aantrok. Ik lijk soms werkelijk het contact met mijn emoties kwijt te zijn, en da's best angstaanjagend.

Praat ik nu wartaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Fibo,

ik wil natuurlijk geen kouwe kikker zijn, en ik vind het vreemd dat ik haar sterfdatum niet eens ken. Mijn moeder was nog "maar" 73, en is onverwachts gestorven aan de complicaties van een operatie. 'k Had ook een goeie band met haar. Weet je dat mijn ex-man stond te huilen toen we haar gingen groeten? En ik stond daar maar. Nee, soms begrijjp ik mezelf niet, en zou ik het anders willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jopie,

merci. 'k Heb gelukkig goed geslapen. 't Was inderdaad stapelen geloof ik. 'k Wilde mijn huis helemaal in orde hebben, maar een verwaarloosd huis ... dat heeft veel tijd nodig. Na een paar weken van schilderen, poetsen, decoreren, etcetera, zie ik vooral wat er allemaal nog gebeuren moet. De senseo was de druppel na het kapot gaan van stofzuiger, microgolfoven, afwasmachine en GPS. ('k Heb 't gevoel dat ik nog iets vergeet.) Ik denk dat ik even ter plaatse rust moet maken en de boel de boel laten wezen.

Ik panikeer nogal door de combinatie "geld nodig en geen werk". 'k Krijg er stresskoppijn van. Hoe jij je er altijd doorheen gesleurd hebt, dat bewonder ik.

Is materie dan belangrijk voor mij? 'k Geef toe van wel. Ik leef graag comfortabel. Niet luxueus hoor, de tijden dat ik een taxi nam (jaja) om met mijn zatte kop thuis te raken zijn gelukkig voorbij :)

Vandaag is het tijd om een beetje om mezelf te lachen geloof ik. Wat gezonde zelfspot en relativering toelaten. 'k Moet een beetje koken (omwille van bezoek), met mijn GPS naar de winkel (omwille van garantie), werken voor amnesty (omwille van belofte). En daarna doe ik twee dagen lekker niks, tenzij genieten van de mooie nazomer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...